رفتن به مطلب

راهنمای جامع بهینه سازی موبایل


NovinStar

پست های پیشنهاد شده

راهنمای جامع بهینه سازی موبایل

در ماه می سال 2016 ، گوگل میزان مشارکت فاکتورها و سیگنال های معرف تطبیق پذیر بودن سایت ها با دستگاه های تلفن هوشمند را افزایش داد.

 

 

  • در فوریه 2016 ، صفحات سریع شده موبایل در میان نتایج جستجوی گوگل جای گرفت.
  • در ژانویه 2016 ، موبایل ها به بخشی از راهنمای گوگل تبدیل شدند.
  • در آپریل 2016 ، گوگل میزان موبایل فرندلی بودن صفحات را به یکی از فاکتورهای رتبه بندی خود بدل نمود.

 

چه چیزی باعث میشود یک سایت سازگار با موبایل باشد؟

 

  • بتواند محتوای خود را به خوبی بر روی صفحه نمایش دستگاه های موبایل به نمایش گذارد.
  • نیازی به بزرگنمایی یا کوچک نمایی در دستگاه های مختلف نداشته باشد
  • به آسانی بتوان مطالب آن را حتی در صفحات کوچک نیز خواند
  • به راحتی بتوان بخش های آن را با انگشت پیمایش نمود
  • برای کسانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند مفید باشد
  • توسط گوگل به راحتی آنالیز و قابل درک باشد

 

در این راهنما شما با مراحل ساخت سایت های سازگار با موبایل بر اساس مستندات ارائه شده توسط گوگل آشنا خواهید شد.

 

بهترین رتبه موبایلی خود را به دست آورید

شما هرچه سریعتر بتوانید سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و اینکه مطمئن شوید گوگل نیز توانسته است سایت شما را متوجه شود آنگاه شما می توانید سریعتر از سوی گوگل رتبه موبایلی خود را به دست آورید.

 

سئو موبایل یعنی بهینه سازی موتور جستجوگر موبایل . حتی اگر شما یک سایت منطبق بر موبایل داشته باشید بازهم تضمینی نیست که این سایت شما توانسته باشد به عنوان یک سایتی که رتبه موبایلی دارد شناخته شده باشد. این مقاله به شما خواهد آموخت که چگونه می توانید صفحات خود را بهینهه سازی کنید و اینکه گوگل چگونه می تواند سایت شما را بفهمد.

 

سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

در این مقاله مراحل زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل
  2. بروز رسانی کدهای وب سایت
  3. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت
  4. اظهار به گوگل
  5. بهینه سازی

 

حال به بررسی هر کدام از این مطالب خواهیم پرداخت .

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل

 

به صورت کلی چهار روش برای اینکه وب سایت شما سازگار با موبایل شود وجود دارد.

 

 

  • طراحی ریسپانسیو
  • صفحات سریع
  • سرویس دهی پویا
  • آدرس های url ای موبایل

 

اما پیشنهاد گوگل طراحی ریسپانسیو می باشد. علت این امر این است که هم گوگل و هم وب مسترها طراحی ریسپانسیو را دوست دارند زیرا این روش ارزان ترین و کم ریسک ترین روش ممکن می باشد. از لحاظ سئو نیز طراحی ریسپانسیو یک گزینه فراگیر می باشد.

 

67697-cdca3-RespWebDesign_Banner_e5489eafff0f5a2e89deee664674f4a9.jpg

 

 

  • توصیه شده به وسیله گوگل می باشد
  • از لحاظ سئو هیچ ریسکی ندارد
  • راحت ترین روش از منظر پیاده سازی می باشد
  • با روش های دیگر نیز سازگاری دارد

 

 

  1. بروز رسانی کدهای وب سایت

 

این مورد اغلب بسیار راحت تر از آن چیزی می باشد که شما فکر آن را کنید. در واقع به وسیله وردپرس یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا این کار به سادگی دریافت یک تم جدید می باشد. اگر شما دارای یک سایت استاتیک هستید تعداد زیادی تم های ریسپانسیو در سطح اینترنت وجود دارد.

 

 

  1. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت

 

روشی که طی آن گوگل تعیین می کند که یک سایت موبایل فرندلی است یا خیر بسته به چندین مورد از کاربردهای موبایل دارد که از طریق تست قابل پیاده سازی می باشد. این موارد استفاده شامل :

 

 

  • تنظیم viewport (فرايندى که به استفاده کنندگان اجازه مى دهد تا هر عکس انتخاب شده را در محل معينى روى يک صفحه نمايش قرار دهند)
  • جلوگیری از تبلیغات درون شبکه ای
  • استفاده از اندازه فونت های خوانا
  • جلوگیری از افزونه ها
  • اندازه محتوا نسبت به viewport

 

 

  1. اظهار به گوگل

 

باید گفت که مهم ترین مرحله از سئو سایت این است که شما بتوانید مطمئن شوید که ربات های گوگل صفحات شما را متوجه شده است. اگر گوگل راهکار موبایل سایت شما را درک نکرده باشد ممکن است هرگز به شما امتیاز یک سایت سازگار با موبایل را ندهد. و این برای سایت شما بسیار بد می باشد. اینکه گوگل متوجه شود که سایت شما جز سایت های موبایلی می باشد در رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

اما زمانی که شما سایت خود را به وسیله طراحی ریسپانسیو ایجاد می کنید آنگاه گوگل دیگر نیازی به کدهای اضافی برای درک آن ندارد. اصلی ترین چیزی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد این است که وقتی به سمت این نوع از طراحی حرکت می کنید باید توجه ویژه ای به viewport داشته باشید. این گزینه یا بهتر است بگوییم قابلیت ، عموما در تمامی تم ها و قالب های ریسپانسیو وجود دارد. توصیه گوگل بر این است که این viewport شما دارای چنین محتوایی باشد:

 

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

 

در واقع این viewport به صورت ساده همان اندازه پنجره شماست که می تواند به نمایش گذاشته شود. در طراحی ریسپانسیو آن اندازه ای که ما نیاز داریم در واقع همان اندازه ای است که دستگاه مشاهده کننده سایت دارد. با تعریف viewport شما در واقع می توانید هر نوع اندازه نمایشی که کاربران داشته باشند را برایشان ایجاد نمایید.

 

وقتی که یک سایت از سرویس دهی پویا استفاده می کند بدین معناست که برای کاربران محتواهای مختلف ایجاد می کند نه اینکه برای کاربران موبایل محتوا ایجاد کند. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که محتوای شما به صورت پویا آماده سازی خواهد شد. بنابراین ما باید به صورت مشخص اینن مسئله را به گوگل بگوییم. روشی که ما به وسیله آن این مسئله را به گوگل می گوییم به نام تغییر هدرهای مارک آپ یا Vary HTTP header گویند. و می تواند شبیه به (Vary: User-Agent) باشد. این کد به کراولرهای گوگل می گوید این محتوا بسته به نوع کسانی که آن را مشاهده می کنند می تواند تغییر کند. به عبارت دقیق تر شما به گوگل می گویید که این صفحه شما یک گزینه کمکی برای موبایل نیز دارد. اگر شما از روش سرویس رسانی پویا استفاده می کنید اما این کد را قرار نداده باشید آنگاه به رتبه سایت شما آسیب خواهید رسید. و گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت موبایل تایید نخواهد کرد.

 

وقتی که یک سایت از آدرس های مختلف برای کابران موبایل استفاده می کند ، بسیاری از چیزها در مورد سئو سایت نقض خواهد شد. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که صفحات موبایل شما از صفحات دسک تاپ شما جدا می باشد. به همین دلیل ما باید به گوگل بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما روشی که در آن ما باید به گوگل در مورد صفحات جداگانه خود بگوییم به کمی کار نیاز دارد.

 

 

  • در مورد صفحات دسک تاپ باید یک کدی مثل rel=”alternate” را به عنوان یک تگ اضافه کنیم تا معین شود که این یک لینک url ای مخصوص موبایل است. این کد به ربات های گوگل خواهد گفت که سایت شما دارای صفحات مخصوص به موبایل نیز می باشد.
  • در صفحات موبایل خود از تگ rel=”canonical” استفاده کنید که اشاره به این دارد که صفحات شما دارای نسخه های دسک تاپ نیز می باشد.

 

وقتی که شما دو نوع url مختلف داشته باشید ، یکی برای موبایل و دیگری برای دسک تاپ ، نیاز است تا معین کنید که برای هر حالتی از کدام یک از حالت ها می بایستی استفاده نمود.

 

 

  1. بهینه سازی

 

از منظر این مقاله ، بهینه سازی موبایل اشاره به بهینه سازی برای کاربران ، موتورهای جستجوگر و جلوگیری از جریمه های این موتورها دارد.

 

سرعت صفحات یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل می باشد و الان نیز سرعت در مورد سایت های موبایلی نیز به یکی از مهم ترین این موارد بدل شده است. همانطور که می دانید شبکه های موبایل خیلی کمتر از اینترنت خانگی ما سرعت و قابلیت اطمینان دارند. ابزارهای سئو موبایل زیادی هستند کهه می توانند به شما کمک کنند تا متوجه اشکالات سرعت صفحات خود شوید. و شما می توانید از طریق آنها به این مشکلات پی ببرید و از همان سایت ها نیز برای به دست آوردن راه حل های این مشکلات استفاده نمایید.

 

نتیجه یک سایت کند ، داشتن یک سایت موبایل کند نیز می باشد. شما باید این اطمینان را داشته باشید که تمامی فایل های سی اس اس ، جاوا اسکریپت و عکس های شما می توانند توسط ربات های گوگل دیده شوند.

 

بلاک کردن صفحات منابع سایت می تواند باعث شود که گوگل درک درستی از صفحات وب سایت شما نداشته باشد. این مورد معمولا زمانی رخ می دهد که فایل robots.txt شما مانع از دسترسی ربات های گوگل از منابع شما خواهد شد.

 

سایت های وردپرسی اغلب شامل فولدرهای مهمی که در آن فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت است می باشد و این فولدرها نیز ممکن است که از دید گوگل مخفی شده باشند.

 

همچنین داشتن پاپ هایی که از بازدیدکنندگان می خواهند در خبرنامه ها اشتراک داشته باشند یا اینکه یک app را دانلود نمایند نیز برای نسخه های دسک تاپ کافی می باشد. اما در نسخه های موبایل توصیه اکید بر این است که شما هرگز از این نوع تبلیغات استفاده نکنید. هر پیشنهاد ، درخواست و یا دیگرر چیزهایی که شما در دسک تاپ خود استفاده می کنید الزاما در نسخه های موبایلی نیز کارآمد و لازم نیستند. گوگل پیشنهاد می دهد که به جای استفاده از این موارد از تولبارها یا بنرهای ساده اطلاعاتی استفاده کنید.

 

همچنین گوگل هشدار داده است که استفاده از این نوع تبلیغات درون شبکه ای تاثیر منفی مستقیمی بر روی ایندکس شدن صفحات شما دارد.

 

نکته بعدی اینکه شما باید توجه داشته باشید که انتقال صفحات موبایل به سرعت لود سایت شما آسیب وارد نکند. زیرا انتقال در شبکه های موبایل بسیار کند صورت می گیرد و شما خواهید فهمید که برخی از انتقال های شما در مرحله اول شاید اصلا لازم نباشند.

 

اطمینان حاصل کنید که گوگل راهکار شما را فهمیده است

گوگل باید بتواند این قابلیت را در سایت شما داشته باشد که بتواند تمامی صفحات مرتبط با منابع سایت شما مانند کدهای جاوا اسکریپت و سی اس اس و همچنین عکس های شما را مشاهده کند. این کار به این معناست که گوگل توانسته است تمامی بخش های سایت شما را به خوبی مشاهده نماید.

 

در گذشته موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به متن های داخل صفحات داشتند و به دیگر منابع توجه زیادی نمی کردند. اما حالا اوضاع فرق کرده است. و هر چه یک موتور جستجوگر بتواند اطلاعات زیادی از هر نوع در مورد سایت شما داشته باشد بهتر و بیشتر می تواند سایت شما را درک نماید.

 

گوگل هرگز متوجه نخواهد شد که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است اگر نتواند کدهای CSS شما را مشاهده نماید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ایا گوگل تنها نتایج موبایل را برای دستگاه های موبایل نشان می دهد؟ نه . اینطور نیست. شما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال این است که بتواند بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد و ممکن است زمانی که شما در حال جستجو از طریق دسک تاپ نیز هستید بتوانید نتایج مرتبط با دستگاه های موبایل را نیز مشاهده نمایید.

 

مطالب باید بتوانند به آسانی خوانده شوند

تعداد صفحات با اندازه های مختلف در این اواخر بسیار زیاد شده است. و نیاز است که شما بتوانید در صفحات خود از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که میزان خوانایی محتواها و مطالب شما را افزایش دهد و یا اینکه حداقل به گونه ای طراحی شده باشند که خواننده در هنگام مشاهده آنها دچار زحمت نشود. مثلا اگر شما فونت های خود را خیلی بزرگ انتخاب کنید به زیبایی سایت شما آسیب میرساند و اگر آنها را خیلی کوچک انتخای کنید آنگاه خوانندگان شما ممکن است چشم درد بگیرند. پس بهترین راه این است که شما بتوانید از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که برای تمای صفحات به درستی اعمال شوند.

 

چند راه حل برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

 

 

  • خرید یک تم یا قالب موبایل
  • استفاده از طراحی ریسپانسیو
  • طراحی نسخه های مختلف از وب سایت

 

سایز فونت ها چگونه کار می کند؟

تاریخچه و اهمیت پیامک صوتی

اندازه فونت های شما در فایل های CSS شما تعریف خواهد شد. اگر شما برای فونت های خود اندازه ای تعریف نکرده باشید آنگاه مرورگر ها از اندازه پیش فرض برای آنها که 16px می باشد استفاده خواهند کرد. اما خصیصه ای که اندازه فونت ها را برای شما کنترل می کند font-size می باشد که احتمالا همه شما با آن آشنایی دارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

در ماه می سال 2016 ، گوگل میزان مشارکت فاکتورها و سیگنال های معرف تطبیق پذیر بودن سایت ها با دستگاه های تلفن هوشمند را افزایش داد.

 

 

  • در فوریه 2016 ، صفحات سریع شده موبایل در میان نتایج جستجوی گوگل جای گرفت.

  • در ژانویه 2016 ، موبایل ها به بخشی از راهنمای گوگل تبدیل شدند.

  • در آپریل 2016 ، گوگل میزان موبایل فرندلی بودن صفحات را به یکی از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. خود بدل نمود.

 

چه چیزی باعث میشود یک سایت سازگار با موبایل باشد؟

 

  • بتواند محتوای خود را به خوبی بر روی صفحه نمایش دستگاه های موبایل به نمایش گذارد.

  • نیازی به بزرگنمایی یا کوچک نمایی در دستگاه های مختلف نداشته باشد

  • به آسانی بتوان مطالب آن را حتی در صفحات کوچک نیز خواند

  • به راحتی بتوان بخش های آن را با انگشت پیمایش نمود

  • برای کسانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند مفید باشد

  • توسط گوگل به راحتی آنالیز و قابل درک باشد

 

در این راهنما شما با مراحل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. های سازگار با لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. بر اساس مستندات ارائه شده توسط گوگل آشنا خواهید شد.

 

بهترین رتبه موبایلی خود را به دست آورید

شما هرچه سریعتر بتوانید سایت خود را برای موبایل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کنید و اینکه مطمئن شوید گوگل نیز توانسته است سایت شما را متوجه شود آنگاه شما می توانید سریعتر از سوی گوگل رتبه موبایلی خود را به دست آورید.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. موبایل یعنی بهینه سازی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. موبایل . حتی اگر شما یک سایت منطبق بر موبایل داشته باشید بازهم تضمینی نیست که این سایت شما توانسته باشد به عنوان یک سایتی که رتبه موبایلی دارد شناخته شده باشد. این مقاله به شما خواهد آموخت که چگونه می توانید صفحات خود را بهینهه سازی کنید و اینکه گوگل چگونه می تواند سایت شما را بفهمد.

 

سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

در این مقاله مراحل زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل

  2. بروز رسانی کدهای وب سایت

  3. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت

  4. اظهار به گوگل

  5. بهینه سازی

 

حال به بررسی هر کدام از این مطالب خواهیم پرداخت .

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل

 

به صورت کلی چهار روش برای اینکه وب سایت شما سازگار با موبایل شود وجود دارد.

 

 

  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

  • صفحات سریع

  • سرویس دهی پویا

  • آدرس های url ای موبایل

 

اما پیشنهاد گوگل طراحی ریسپانسیو می باشد. علت این امر این است که هم گوگل و هم وب مسترها طراحی ریسپانسیو را دوست دارند زیرا این روش ارزان ترین و کم ریسک ترین روش ممکن می باشد. از لحاظ سئو نیز طراحی ریسپانسیو یک گزینه فراگیر می باشد.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

  • توصیه شده به وسیله گوگل می باشد

  • از لحاظ سئو هیچ ریسکی ندارد

  • راحت ترین روش از منظر پیاده سازی می باشد

  • با روش های دیگر نیز سازگاری دارد

 

 

  1. بروز رسانی کدهای وب سایت

 

این مورد اغلب بسیار راحت تر از آن چیزی می باشد که شما فکر آن را کنید. در واقع به وسیله لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یا دیگر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. این کار به سادگی دریافت یک تم جدید می باشد. اگر شما دارای یک سایت استاتیک هستید تعداد زیادی تم های ریسپانسیو در سطح اینترنت وجود دارد.

 

 

  1. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت

 

روشی که طی آن گوگل تعیین می کند که یک سایت موبایل فرندلی است یا خیر بسته به چندین مورد از کاربردهای موبایل دارد که از طریق تست قابل پیاده سازی می باشد. این موارد استفاده شامل :

 

 

  • تنظیم viewport (فرايندى که به استفاده کنندگان اجازه مى دهد تا هر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. انتخاب شده را در محل معينى روى يک صفحه نمايش قرار دهند)

  • جلوگیری از تبلیغات درون شبکه ای

  • استفاده از اندازه فونت های خوانا

  • جلوگیری از افزونه ها

  • اندازه محتوا نسبت به viewport

 

 

  1. اظهار به گوگل

 

باید گفت که مهم ترین مرحله از سئو سایت این است که شما بتوانید مطمئن شوید که ربات های گوگل صفحات شما را متوجه شده است. اگر گوگل راهکار موبایل سایت شما را درک نکرده باشد ممکن است هرگز به شما امتیاز یک سایت سازگار با موبایل را ندهد. و این برای سایت شما بسیار بد می باشد. اینکه گوگل متوجه شود که سایت شما جز سایت های موبایلی می باشد در رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

اما زمانی که شما سایت خود را به وسیله طراحی ریسپانسیو ایجاد می کنید آنگاه گوگل دیگر نیازی به کدهای اضافی برای درک آن ندارد. اصلی ترین چیزی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد این است که وقتی به سمت این نوع از طراحی حرکت می کنید باید توجه ویژه ای به viewport داشته باشید. این گزینه یا بهتر است بگوییم قابلیت ، عموما در تمامی تم ها و قالب های ریسپانسیو وجود دارد. توصیه گوگل بر این است که این viewport شما دارای چنین محتوایی باشد:

 

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

 

در واقع این viewport به صورت ساده همان اندازه پنجره شماست که می تواند به نمایش گذاشته شود. در طراحی ریسپانسیو آن اندازه ای که ما نیاز داریم در واقع همان اندازه ای است که دستگاه مشاهده کننده سایت دارد. با تعریف viewport شما در واقع می توانید هر نوع اندازه نمایشی که کاربران داشته باشند را برایشان ایجاد نمایید.

 

وقتی که یک سایت از سرویس دهی پویا استفاده می کند بدین معناست که برای کاربران محتواهای مختلف ایجاد می کند نه اینکه برای کاربران موبایل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ایجاد کند. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که محتوای شما به صورت پویا آماده سازی خواهد شد. بنابراین ما باید به صورت مشخص اینن مسئله را به گوگل بگوییم. روشی که ما به وسیله آن این مسئله را به گوگل می گوییم به نام تغییر هدرهای مارک آپ یا Vary HTTP header گویند. و می تواند شبیه به (Vary: User-Agent) باشد. این کد به کراولرهای گوگل می گوید این محتوا بسته به نوع کسانی که آن را مشاهده می کنند می تواند تغییر کند. به عبارت دقیق تر شما به گوگل می گویید که این صفحه شما یک گزینه کمکی برای موبایل نیز دارد. اگر شما از روش سرویس رسانی پویا استفاده می کنید اما این کد را قرار نداده باشید آنگاه به رتبه سایت شما آسیب خواهید رسید. و گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت موبایل تایید نخواهد کرد.

 

وقتی که یک سایت از آدرس های مختلف برای کابران موبایل استفاده می کند ، بسیاری از چیزها در مورد سئو سایت نقض خواهد شد. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که صفحات موبایل شما از صفحات دسک تاپ شما جدا می باشد. به همین دلیل ما باید به گوگل بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما روشی که در آن ما باید به گوگل در مورد صفحات جداگانه خود بگوییم به کمی کار نیاز دارد.

 

 

  • در مورد صفحات دسک تاپ باید یک کدی مثل rel=”alternate” را به عنوان یک تگ اضافه کنیم تا معین شود که این یک لینک url ای مخصوص موبایل است. این کد به ربات های گوگل خواهد گفت که سایت شما دارای صفحات مخصوص به موبایل نیز می باشد.

  • در صفحات موبایل خود از تگ rel=”canonical” استفاده کنید که اشاره به این دارد که صفحات شما دارای نسخه های دسک تاپ نیز می باشد.

 

وقتی که شما دو نوع url مختلف داشته باشید ، یکی برای موبایل و دیگری برای دسک تاپ ، نیاز است تا معین کنید که برای هر حالتی از کدام یک از حالت ها می بایستی استفاده نمود.

 

 

  1. بهینه سازی

 

از منظر این مقاله ، بهینه سازی موبایل اشاره به بهینه سازی برای کاربران ، موتورهای جستجوگر و جلوگیری از جریمه های این موتورها دارد.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل می باشد و الان نیز سرعت در مورد سایت های موبایلی نیز به یکی از مهم ترین این موارد بدل شده است. همانطور که می دانید شبکه های موبایل خیلی کمتر از اینترنت خانگی ما سرعت و قابلیت اطمینان دارند. ابزارهای سئو موبایل زیادی هستند کهه می توانند به شما کمک کنند تا متوجه اشکالات سرعت صفحات خود شوید. و شما می توانید از طریق آنها به این مشکلات پی ببرید و از همان سایت ها نیز برای به دست آوردن راه حل های این مشکلات استفاده نمایید.

 

نتیجه یک سایت کند ، داشتن یک سایت موبایل کند نیز می باشد. شما باید این اطمینان را داشته باشید که تمامی فایل های سی اس اس ، جاوا اسکریپت و عکس های شما می توانند توسط ربات های گوگل دیده شوند.

 

بلاک کردن صفحات منابع سایت می تواند باعث شود که گوگل درک درستی از صفحات وب سایت شما نداشته باشد. این مورد معمولا زمانی رخ می دهد که فایل robots.txt شما مانع از دسترسی ربات های گوگل از منابع شما خواهد شد.

 

سایت های وردپرسی اغلب شامل فولدرهای مهمی که در آن فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت است می باشد و این فولدرها نیز ممکن است که از دید گوگل مخفی شده باشند.

 

همچنین داشتن پاپ هایی که از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. می خواهند در خبرنامه ها اشتراک داشته باشند یا اینکه یک app را دانلود نمایند نیز برای نسخه های دسک تاپ کافی می باشد. اما در نسخه های موبایل توصیه اکید بر این است که شما هرگز از این نوع تبلیغات استفاده نکنید. هر پیشنهاد ، درخواست و یا دیگرر چیزهایی که شما در دسک تاپ خود استفاده می کنید الزاما در نسخه های موبایلی نیز کارآمد و لازم نیستند. گوگل پیشنهاد می دهد که به جای استفاده از این موارد از تولبارها یا بنرهای ساده اطلاعاتی استفاده کنید.

 

همچنین گوگل هشدار داده است که استفاده از این نوع تبلیغات درون شبکه ای تاثیر منفی مستقیمی بر روی ایندکس شدن صفحات شما دارد.

 

نکته بعدی اینکه شما باید توجه داشته باشید که انتقال صفحات موبایل به سرعت لود سایت شما آسیب وارد نکند. زیرا انتقال در شبکه های موبایل بسیار کند صورت می گیرد و شما خواهید فهمید که برخی از انتقال های شما در مرحله اول شاید اصلا لازم نباشند.

 

اطمینان حاصل کنید که گوگل راهکار شما را فهمیده است

گوگل باید بتواند این قابلیت را در سایت شما داشته باشد که بتواند تمامی صفحات مرتبط با منابع سایت شما مانند کدهای جاوا اسکریپت و سی اس اس و همچنین عکس های شما را مشاهده کند. این کار به این معناست که گوگل توانسته است تمامی بخش های سایت شما را به خوبی مشاهده نماید.

 

در گذشته موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به متن های داخل صفحات داشتند و به دیگر منابع توجه زیادی نمی کردند. اما حالا اوضاع فرق کرده است. و هر چه یک موتور جستجوگر بتواند اطلاعات زیادی از هر نوع در مورد سایت شما داشته باشد بهتر و بیشتر می تواند سایت شما را درک نماید.

 

گوگل هرگز متوجه نخواهد شد که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است اگر نتواند کدهای CSS شما را مشاهده نماید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ایا گوگل تنها نتایج موبایل را برای دستگاه های موبایل نشان می دهد؟ نه . اینطور نیست. شما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال این است که بتواند بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد و ممکن است زمانی که شما در حال جستجو از طریق دسک تاپ نیز هستید بتوانید نتایج مرتبط با دستگاه های موبایل را نیز مشاهده نمایید.

 

مطالب باید بتوانند به آسانی خوانده شوند

تعداد صفحات با اندازه های مختلف در این اواخر بسیار زیاد شده است. و نیاز است که شما بتوانید در صفحات خود از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که میزان خوانایی محتواها و مطالب شما را افزایش دهد و یا اینکه حداقل به گونه ای طراحی شده باشند که خواننده در هنگام مشاهده آنها دچار زحمت نشود. مثلا اگر شما فونت های خود را خیلی بزرگ انتخاب کنید به زیبایی سایت شما آسیب میرساند و اگر آنها را خیلی کوچک انتخای کنید آنگاه خوانندگان شما ممکن است چشم درد بگیرند. پس بهترین راه این است که شما بتوانید از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که برای تمای صفحات به درستی اعمال شوند.

 

چند راه حل برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

 

 

  • خرید یک تم یا قالب موبایل

  • استفاده از طراحی ریسپانسیو

  • طراحی نسخه های مختلف از وب سایت

 

سایز فونت ها چگونه کار می کند؟

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

اندازه فونت های شما در فایل های CSS شما تعریف خواهد شد. اگر شما برای فونت های خود اندازه ای تعریف نکرده باشید آنگاه مرورگر ها از اندازه پیش فرض برای آنها که 16px می باشد استفاده خواهند کرد. اما خصیصه ای که اندازه فونت ها را برای شما کنترل می کند font-size می باشد که احتمالا همه شما با آن آشنایی دارید.

 

  • سلام و درود

  • مطالب بسیار خوب و مفیدی بود.

  • آیا مطالب اختصاصی خودتون هستش ؟!

  • از ایجاد بک لینک درون متن خود داری کنید.

  • با احترام.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

راهنمای جامع بهینه سازی موبایل

در ماه می سال 2016 ، گوگل میزان مشارکت فاکتورها و سیگنال های معرف تطبیق پذیر بودن سایت ها با دستگاه های تلفن هوشمند را افزایش داد.

 

 

  • در فوریه 2016 ، صفحات سریع شده موبایل در میان نتایج جستجوی گوگل جای گرفت.

  • در ژانویه 2016 ، موبایل ها به بخشی از راهنمای گوگل تبدیل شدند.

  • در آپریل 2016 ، گوگل میزان موبایل فرندلی بودن صفحات را به یکی از فاکتورهای رتبه بندی خود بدل نمود.

 

چه چیزی باعث میشود یک سایت سازگار با موبایل باشد؟

 

  • بتواند محتوای خود را به خوبی بر روی صفحه نمایش دستگاه های موبایل به نمایش گذارد.

  • نیازی به بزرگنمایی یا کوچک نمایی در دستگاه های مختلف نداشته باشد

  • به آسانی بتوان مطالب آن را حتی در صفحات کوچک نیز خواند

  • به راحتی بتوان بخش های آن را با انگشت پیمایش نمود

  • برای کسانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند مفید باشد

  • توسط گوگل به راحتی آنالیز و قابل درک باشد

 

در این راهنما شما با مراحل ساخت سایت های سازگار با موبایل بر اساس مستندات ارائه شده توسط گوگل آشنا خواهید شد.

 

بهترین رتبه موبایلی خود را به دست آورید

شما هرچه سریعتر بتوانید سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و اینکه مطمئن شوید گوگل نیز توانسته است سایت شما را متوجه شود آنگاه شما می توانید سریعتر از سوی گوگل رتبه موبایلی خود را به دست آورید.

 

سئو موبایل یعنی بهینه سازی موتور جستجوگر موبایل . حتی اگر شما یک سایت منطبق بر موبایل داشته باشید بازهم تضمینی نیست که این سایت شما توانسته باشد به عنوان یک سایتی که رتبه موبایلی دارد شناخته شده باشد. این مقاله به شما خواهد آموخت که چگونه می توانید صفحات خود را بهینهه سازی کنید و اینکه گوگل چگونه می تواند سایت شما را بفهمد.

 

سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

در این مقاله مراحل زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل

  2. بروز رسانی کدهای وب سایت

  3. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت

  4. اظهار به گوگل

  5. بهینه سازی

 

حال به بررسی هر کدام از این مطالب خواهیم پرداخت .

 

 

  1. انتخاب یک روش برای موبایل

 

به صورت کلی چهار روش برای اینکه وب سایت شما سازگار با موبایل شود وجود دارد.

 

 

  • طراحی ریسپانسیو

  • صفحات سریع

  • سرویس دهی پویا

  • آدرس های url ای موبایل

 

اما پیشنهاد گوگل طراحی ریسپانسیو می باشد. علت این امر این است که هم گوگل و هم وب مسترها طراحی ریسپانسیو را دوست دارند زیرا این روش ارزان ترین و کم ریسک ترین روش ممکن می باشد. از لحاظ سئو نیز طراحی ریسپانسیو یک گزینه فراگیر می باشد.

 

67697-cdca3-RespWebDesign_Banner_e5489eafff0f5a2e89deee664674f4a9.jpg

 

 

  • توصیه شده به وسیله گوگل می باشد

  • از لحاظ سئو هیچ ریسکی ندارد

  • راحت ترین روش از منظر پیاده سازی می باشد

  • با روش های دیگر نیز سازگاری دارد

 

 

  1. بروز رسانی کدهای وب سایت

 

این مورد اغلب بسیار راحت تر از آن چیزی می باشد که شما فکر آن را کنید. در واقع به وسیله وردپرس یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا این کار به سادگی دریافت یک تم جدید می باشد. اگر شما دارای یک سایت استاتیک هستید تعداد زیادی تم های ریسپانسیو در سطح اینترنت وجود دارد.

 

 

  1. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت

 

روشی که طی آن گوگل تعیین می کند که یک سایت موبایل فرندلی است یا خیر بسته به چندین مورد از کاربردهای موبایل دارد که از طریق تست قابل پیاده سازی می باشد. این موارد استفاده شامل :

 

 

  • تنظیم viewport (فرايندى که به استفاده کنندگان اجازه مى دهد تا هر عکس انتخاب شده را در محل معينى روى يک صفحه نمايش قرار دهند)

  • جلوگیری از تبلیغات درون شبکه ای

  • استفاده از اندازه فونت های خوانا

  • جلوگیری از افزونه ها

  • اندازه محتوا نسبت به viewport

 

 

  1. اظهار به گوگل

 

باید گفت که مهم ترین مرحله از سئو سایت این است که شما بتوانید مطمئن شوید که ربات های گوگل صفحات شما را متوجه شده است. اگر گوگل راهکار موبایل سایت شما را درک نکرده باشد ممکن است هرگز به شما امتیاز یک سایت سازگار با موبایل را ندهد. و این برای سایت شما بسیار بد می باشد. اینکه گوگل متوجه شود که سایت شما جز سایت های موبایلی می باشد در رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

اما زمانی که شما سایت خود را به وسیله طراحی ریسپانسیو ایجاد می کنید آنگاه گوگل دیگر نیازی به کدهای اضافی برای درک آن ندارد. اصلی ترین چیزی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد این است که وقتی به سمت این نوع از طراحی حرکت می کنید باید توجه ویژه ای به viewport داشته باشید. این گزینه یا بهتر است بگوییم قابلیت ، عموما در تمامی تم ها و قالب های ریسپانسیو وجود دارد. توصیه گوگل بر این است که این viewport شما دارای چنین محتوایی باشد:

 

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

 

در واقع این viewport به صورت ساده همان اندازه پنجره شماست که می تواند به نمایش گذاشته شود. در طراحی ریسپانسیو آن اندازه ای که ما نیاز داریم در واقع همان اندازه ای است که دستگاه مشاهده کننده سایت دارد. با تعریف viewport شما در واقع می توانید هر نوع اندازه نمایشی که کاربران داشته باشند را برایشان ایجاد نمایید.

 

وقتی که یک سایت از سرویس دهی پویا استفاده می کند بدین معناست که برای کاربران محتواهای مختلف ایجاد می کند نه اینکه برای کاربران موبایل محتوا ایجاد کند. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که محتوای شما به صورت پویا آماده سازی خواهد شد. بنابراین ما باید به صورت مشخص اینن مسئله را به گوگل بگوییم. روشی که ما به وسیله آن این مسئله را به گوگل می گوییم به نام تغییر هدرهای مارک آپ یا Vary HTTP header گویند. و می تواند شبیه به (Vary: User-Agent) باشد. این کد به کراولرهای گوگل می گوید این محتوا بسته به نوع کسانی که آن را مشاهده می کنند می تواند تغییر کند. به عبارت دقیق تر شما به گوگل می گویید که این صفحه شما یک گزینه کمکی برای موبایل نیز دارد. اگر شما از روش سرویس رسانی پویا استفاده می کنید اما این کد را قرار نداده باشید آنگاه به رتبه سایت شما آسیب خواهید رسید. و گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت موبایل تایید نخواهد کرد.

 

وقتی که یک سایت از آدرس های مختلف برای کابران موبایل استفاده می کند ، بسیاری از چیزها در مورد سئو سایت نقض خواهد شد. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که صفحات موبایل شما از صفحات دسک تاپ شما جدا می باشد. به همین دلیل ما باید به گوگل بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما روشی که در آن ما باید به گوگل در مورد صفحات جداگانه خود بگوییم به کمی کار نیاز دارد.

 

 

  • در مورد صفحات دسک تاپ باید یک کدی مثل rel=”alternate” را به عنوان یک تگ اضافه کنیم تا معین شود که این یک لینک url ای مخصوص موبایل است. این کد به ربات های گوگل خواهد گفت که سایت شما دارای صفحات مخصوص به موبایل نیز می باشد.

  • در صفحات موبایل خود از تگ rel=”canonical” استفاده کنید که اشاره به این دارد که صفحات شما دارای نسخه های دسک تاپ نیز می باشد.

 

وقتی که شما دو نوع url مختلف داشته باشید ، یکی برای موبایل و دیگری برای دسک تاپ ، نیاز است تا معین کنید که برای هر حالتی از کدام یک از حالت ها می بایستی استفاده نمود.

 

 

  1. بهینه سازی

 

از منظر این مقاله ، بهینه سازی موبایل اشاره به بهینه سازی برای کاربران ، موتورهای جستجوگر و جلوگیری از جریمه های این موتورها دارد.

 

سرعت صفحات یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل می باشد و الان نیز سرعت در مورد سایت های موبایلی نیز به یکی از مهم ترین این موارد بدل شده است. همانطور که می دانید شبکه های موبایل خیلی کمتر از اینترنت خانگی ما سرعت و قابلیت اطمینان دارند. ابزارهای سئو موبایل زیادی هستند کهه می توانند به شما کمک کنند تا متوجه اشکالات سرعت صفحات خود شوید. و شما می توانید از طریق آنها به این مشکلات پی ببرید و از همان سایت ها نیز برای به دست آوردن راه حل های این مشکلات استفاده نمایید.

 

نتیجه یک سایت کند ، داشتن یک سایت موبایل کند نیز می باشد. شما باید این اطمینان را داشته باشید که تمامی فایل های سی اس اس ، جاوا اسکریپت و عکس های شما می توانند توسط ربات های گوگل دیده شوند.

 

بلاک کردن صفحات منابع سایت می تواند باعث شود که گوگل درک درستی از صفحات وب سایت شما نداشته باشد. این مورد معمولا زمانی رخ می دهد که فایل robots.txt شما مانع از دسترسی ربات های گوگل از منابع شما خواهد شد.

 

سایت های وردپرسی اغلب شامل فولدرهای مهمی که در آن فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت است می باشد و این فولدرها نیز ممکن است که از دید گوگل مخفی شده باشند.

 

همچنین داشتن پاپ هایی که از بازدیدکنندگان می خواهند در خبرنامه ها اشتراک داشته باشند یا اینکه یک app را دانلود نمایند نیز برای نسخه های دسک تاپ کافی می باشد. اما در نسخه های موبایل توصیه اکید بر این است که شما هرگز از این نوع تبلیغات استفاده نکنید. هر پیشنهاد ، درخواست و یا دیگرر چیزهایی که شما در دسک تاپ خود استفاده می کنید الزاما در نسخه های موبایلی نیز کارآمد و لازم نیستند. گوگل پیشنهاد می دهد که به جای استفاده از این موارد از تولبارها یا بنرهای ساده اطلاعاتی استفاده کنید.

 

همچنین گوگل هشدار داده است که استفاده از این نوع تبلیغات درون شبکه ای تاثیر منفی مستقیمی بر روی ایندکس شدن صفحات شما دارد.

 

نکته بعدی اینکه شما باید توجه داشته باشید که انتقال صفحات موبایل به سرعت لود سایت شما آسیب وارد نکند. زیرا انتقال در شبکه های موبایل بسیار کند صورت می گیرد و شما خواهید فهمید که برخی از انتقال های شما در مرحله اول شاید اصلا لازم نباشند.

 

اطمینان حاصل کنید که گوگل راهکار شما را فهمیده است

گوگل باید بتواند این قابلیت را در سایت شما داشته باشد که بتواند تمامی صفحات مرتبط با منابع سایت شما مانند کدهای جاوا اسکریپت و سی اس اس و همچنین عکس های شما را مشاهده کند. این کار به این معناست که گوگل توانسته است تمامی بخش های سایت شما را به خوبی مشاهده نماید.

 

در گذشته موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به متن های داخل صفحات داشتند و به دیگر منابع توجه زیادی نمی کردند. اما حالا اوضاع فرق کرده است. و هر چه یک موتور جستجوگر بتواند اطلاعات زیادی از هر نوع در مورد سایت شما داشته باشد بهتر و بیشتر می تواند سایت شما را درک نماید.

 

گوگل هرگز متوجه نخواهد شد که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است اگر نتواند کدهای CSS شما را مشاهده نماید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ایا گوگل تنها نتایج موبایل را برای دستگاه های موبایل نشان می دهد؟ نه . اینطور نیست. شما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال این است که بتواند بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد و ممکن است زمانی که شما در حال جستجو از طریق دسک تاپ نیز هستید بتوانید نتایج مرتبط با دستگاه های موبایل را نیز مشاهده نمایید.

 

مطالب باید بتوانند به آسانی خوانده شوند

تعداد صفحات با اندازه های مختلف در این اواخر بسیار زیاد شده است. و نیاز است که شما بتوانید در صفحات خود از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که میزان خوانایی محتواها و مطالب شما را افزایش دهد و یا اینکه حداقل به گونه ای طراحی شده باشند که خواننده در هنگام مشاهده آنها دچار زحمت نشود. مثلا اگر شما فونت های خود را خیلی بزرگ انتخاب کنید به زیبایی سایت شما آسیب میرساند و اگر آنها را خیلی کوچک انتخای کنید آنگاه خوانندگان شما ممکن است چشم درد بگیرند. پس بهترین راه این است که شما بتوانید از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که برای تمای صفحات به درستی اعمال شوند.

 

چند راه حل برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

 

 

  • خرید یک تم یا قالب موبایل

  • استفاده از طراحی ریسپانسیو

  • طراحی نسخه های مختلف از وب سایت

 

سایز فونت ها چگونه کار می کند؟

تاریخچه و اهمیت پیامک صوتی

اندازه فونت های شما در فایل های CSS شما تعریف خواهد شد. اگر شما برای فونت های خود اندازه ای تعریف نکرده باشید آنگاه مرورگر ها از اندازه پیش فرض برای آنها که 16px می باشد استفاده خواهند کرد. اما خصیصه ای که اندازه فونت ها را برای شما کنترل می کند font-size می باشد که احتمالا همه شما با آن آشنایی دارید.

 

 

  • پاکسازی بک لینک ها و انتقال موضوع ! لطفا رعایت کنین

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...