رفتن به مطلب

راهنمای خرید ساعت حضور و غیاب


tinat

پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به منظور انتخاب بهترین نوع ساعت حضور و غیاب توجه به نکات زیر ضروری است:1.انتخاب فناوری استفاده شده در ساعت های حضور و غیاب

در حال حاضر اکثر ساعت های حضور و غیاب موجود در بازار از 3 نوع فناوری جهت شناسایی افراد و ثبت تردد و حضور و غیاب استفاده می کنند.

الف) فناوری RFID که در این فناوری از کارت های RFID به منظور ثبت تردد و ورود و خروج افراد استفاده می شود.

ب) فناوری سنسور اثر انگشت که در حال حاضر سنسورهای اثر انگشت نوری و سنسورهای نسل پیشرفته پلیمری وجود دارد. سنسورهای نوری دارای معایبی نظیر عدم شناسایی اثر انگشت تقلبی، عدم امکان شناسایی اثر انگشت های خیس، چرب، جوهری، کثیف و آلوده هستند که این معایب در سنسور های پلیمری بر طرف شده است.

ج) فناوری تشخیص چهره که در محیط های که امکان انتقال بیماری های واگیر دار وجود دارد و یا افراد به دلیل شرایط کاری سخت دارای اثر انگشت های معیوب هستند از آن استفاده می شود.

2. تعداد پرسنل :

سازمان ها و ارگان ها و شرکت ها با توجه به تعداد پرسنل موجود در سازمان خود می بایست اقدام به خرید ساعت حضور و غیاب کنند به عنوان مثال شرکت ها و سازمان های با تعداد پرسنل کم می توانند از دستگاه حضور و غیاب ساده تر حضور و غیاب لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ستفاده کنند این در حالی است که سازمان ها و ارگان های دارای تعداد پرسنل بالا می بایست از دستگاه های قدرتمند دارای مشخصات فنی بالا و پردازنده قوی استفاده کنند چرا که در هنگام ثبت تعداد بالای اثر انگشت در ساعت های حضور و غیاب ساده تر عملکرد تشخیص اثر انگشت در آنها کند شده و گاها تا چندین ثانیه طول می کشد.

3. شرایط محیط کار

الف) در محیط های کارگری و کارگاه های ساختمانی و مکان هایی که دارای گرد و قبار زیاد هستند و همچنین به منظور استفاده از ساعت حضور و غیاب و سیستم کنترل تردد در بیرون ساختمان از ساعت های حضور و غیاب ضد آب و ضد گرد و قبار(IP65) استفاده می شود.

ب) در محیط هایی که امکان انتقال بیماری از طریق تماس با سنسور اثر انگشت وجود دارد نظیر بیمارستان ها و محیط های درمانی از ساعت های حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده می شود.

ج) در شرایط عادی از ساعت های حضور و غیاب اثر انگشتی استفاده می شود که به منظور شناسایی افراد با اثر انگشت چرب، کثیف و آلوده و همچینین به منظور شناسایی افرادی که تعریق دست دارند ساعت های حضور و غیاب با سنسورهای پلیمری استفاده می شود.

با توجه به موارد اشاره شده در بالا می توان بهترین گزینه جهت خرید ساعت حضور و غیاب را مد نظر قرارداد و خریدی مقرون به صرفه انجام داد.منبع:دستگاه حضور و غیاب سیمرغ پارسیان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...