رفتن به مطلب

آيا تلگرام شنود مي‌شود؟


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: تلگرام مدعي است اشخاص ثالث و حتي مديرانش هم به اطلاعات کاربران دسترسي ندارند و مي‌گويد پيام‌ها و فايل‌ها داراي يک دوره زماني خود تخریبی است که بعد از مدتي پس از خوانده شدن، حذف مي‌شوند.

 

فخرالدین توکلی، اظهار کرد: به نظر مي‌رسد اين ادعا که پيام‌ها و فايل‌ها در تلگرام داراي يک دوره زماني خود تخریبی است حداقل براي کاربران ايراني رد شده است، زيرا طي روزهاي اخير در گروه‌هاي تلگرامي متني به همراه لينک وب‌سايت چت تلگرام انتشاریافته مبني‌ بر اينکه " با توجه به اينکه گفته‌شده بود تلگرام محيطي امن نسبت به ساير رقبا براي کاربرانش ايجاد کرده است، لازم مي‌دانم به اطلاع برسانم چت کليه گروه‌ها در سايت تلگرام قابل‌ مشاهده است".

 

 

وی افزود: آدرس لينکي که در اين متن به آن اشاره‌شده، telegramchats نام دارد و حال، کاربران با مشاهده چنين پيامي در گروه‌هايي که عضو شده‌اند، نگران شبکه ارتباطي خود مبني بر رصد مطالب هستند.

 

توکلی ادامه داد: تا پیش‌ازاین مسئله، تلگرام به يکي از ابزارهاي موبايلي کاربران ايراني تبدیل‌شده بود و به دليل انتشار برخي اخبار مبني بر عدم امنيت در شبکه‌هايي مانند وايبر و واتس‌اپ و رصد اطلاعات، شاهد هجوم قابل‌توجهي از کاربران به‌منظور استفاده از شبکه اجتماعي تلگرام بوديم.

 

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: به‌نحوی‌که با بررسي‌هاي صورت گرفته شمار کاربران اپل از بارگذاري اين برنامه کاربردي به بيش از 300 هزار نفر مي‌رسد که با احتساب شمار مشترکان فقط برنامه‌هاي کاربردي اندرويد، به نظر مي‌رسد بالغ‌بر یک میلیون و 500 ميليون ايراني عضو اين شبکه‌هاي اجتماعي هستند.

 

وی اضافه کرد: این موضوع موجب شده تا براساس رتبه‌بندي صورت گرفته توسط الکسا و طبق ميزان ترافيک ورودي- خروجي به سرور تلگرام، آمريکا با 84 درصد اول و با اختلاف زيادي، ايران با 3.7 ‌درصد دوم قرار گيرد؛ اما امنيت مورد ادعای تلگرام چيز بيشتري از اپليکيشن‌ها و صفحه‌هايي که از SSL استفاده مي‌کنند، نيست.

 

توکلی به کاربران توصیه کرد: اگر از تلگرام براي افزايش امنيت و حفظ حريم خصوصي استفاده مي‌کنيد، بايد بدانيد که درحال‌حاضر، هکرهاي کار بلد مي‌توانند پيام‌هاي شمارا خوانده يا حتي متن پيام‌هاي شمارا بازيابي کنند، اما چالش اصلي پيش‌آمده در گروه‌هاي فارسي عنوان متن پيام يادشده به همراه لينک وب‌سايت چت تلگرام انتشاریافته، يک کرم - worm- بوده که اين اکانت ممکن است براي نخستين بار توسط يک کاربر در يک گروه انتشاریافته باشد.

 

رئیس پلیس فتای استان افزود: بنابراين هر کاربر ديگر درحالي‌که نيت خير دارد اقدام به انتشار آن در گروه‌هاي ديگر به‌منظور هشدار به کاربران مي‌کند، درحالی‌که او خود تبديل به عامل تکثير آن مي‌شود و اين حالت ممکن است حتي توسط يک ربات که در قالب يک کاربر خود را معرفي کرده، صورت گيرد.

 

وی تصریح کرد: بهترين حالت اين است که ادمين یا همان مدير گروه به‌محض مشاهده اين پيام آن را حذف کند و از طرفي کاربران بايد به اين مسئله توجه کنند که باوجود ادعاهايي که مديران شرکت‌هاي توليدکننده اپليکيشن‌هاي موبايلي نسبت به حريم خصوصي افراد مطرح مي‌کنند، نهادهاي امنيتي مي‌توانند با يک‌سري تکنيک‌هاي خاص اطلاعات و محتواي گروه‌ها را رصد کنند.

 

توکلی در ادامه به سخنان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به کاربران اشاره کرد که سازمان تنظيم مقررات وزارت ارتباطات نظارت کاملي بر تمام شبکه‌هاي اجتماعي داشته و در اين‌ ميان با منتشرکنندگان محتواهاي غيراخلاقي و شبکه‌هايي که به انتشار مسائل امنيتي اقدام مي‌کنند، برخورد مي‌کنيم.

 

رئیس پلیس فتای استان در پایان اظهار کرد: توصيه‌اي که مي‌توان حداقل به ‌کاربران تلگرام داشت، اين است که براي چت‌کردن مي‌توانند از بخش secret chat استفاده کنند چراکه در اين بخش علاوه بر اينکه از پروتکل https استفاده‌شده، کاربران مي‌توانند براي نمايش متن ارسالي، زمان تعيين کنند تا پس از ارسال هر متن، پس از خوانده شدن، آن متن به‌صورت خودکار حذف شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...