رفتن به مطلب

جنجال بر سر فعال سازی آیفون 7


پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، همزمان با عرضه‌ آیفون ۷و ۷پلاس،اخباری منتشر شد، مبنی‌برآن که این گوشی‌ها رجیستر نمی‌شوند،اما طراح ریجستری این شایعات را تکذیب کرد.

 

در حالی که رئیس اتحادیه‌ دستگاه‌های مخابراتی از غیرفعال شدن گوشی‌های آیفون 7و 7پلاس که از ابتدای هفته به صورت قاچاق وارد کشور شدند،در زمان اجرای طرح رجیستری خبر داده بود،طراح رجیستری تلفن های همراه با رد ادعای رجیستر نشدن گوشی‌های آیفون 7و آیفون 77پلاس اعلام کرد:شایعه‌ غیرفعال شدن گوشی‌های آیفون 7و 7پلاس پس از اجرای رجیستری صحت ندارد و تا پیش از روز و ساعت شروع طرح رجیستری، هر گوشی که به هر طریق وارد ایران و فعال شده باشد، به صورت خودکار رجیستر می‌شود.محمدی درباره اظهارنظر رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی درباره غیرفعال شدن گوشی‌های آیفون 7و 7پلاس در شبکه‌های تلفن همراه گفت:این موضوع غیر واقعی است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

از لحظه شروع رجیستری،موبایل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شوند،با استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی تشخیص داده می شوندو امکان استفاده از سرویس‌های ارتباطی آن گوشی در ایران وجود ندارد.محمدی اعلام کرد:رجیستری هم اکنون در حال طی کردن مراحل آزمایشی است و حتماً پیش از اجرای رسمی این طرح،اطلاع رسانی گسترده‌ای درباره این طرح خواهد شد.محمدی تأکید کرد باتوجه به مطرح شدن شایعه‌ غیرفعال شدن گوشی‌های آیفون 7و 7پلاس،خریداران توجه کنند که پیش از اجرای رجیستری و پس از آن نیازی به پرداخت هزینه برای رجیستر شدن نیست.هم اکنون طرح رجیستری در مرحله‌ پایلوت قرار دارد و گوشی‌هایی که هم اکنون یا قبل از طرح رجیستری در شبکه فعال شوند،شامل طرح رجیستری نمی‌شوند.البته برخی فروشندگان در سراسر کشور از طرح رجیستری سوءاستفاده می کنند و با دریافت هزینه جدا،گوشی‌های‌شان را به شرط رجیسترو فعال شدن در شبکه‌ مخابراتی به فروش می‌رسانند.

 

شایان ذکر است رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی در اظهارنظری کاملا متفاوت به مهر گفت: این گوشی ها به صورت قاچاق وارد بازار شده و در سامانه شناسایی گوشی (رجیستری) تایید نخواهد شد.کریمی، با اشاره به این که گوشی های آیفون 7که به صورت قاچاق وارد بازار شده اند،امکان ثبت و رجیستری در شبکه موبایل کشور را نداردادامه داد: حتی درصورت رجیستر شدن به زودی از مدارخارج خواهند شد.وی با بیان این که خریداران در زمان خرید این گوشی ها باید به موضوع استعلام شناسه گوشی (IMEI ) در سامانه گمرک و وزارت صنعت، فاکتور اصلی خرید و نیز مهر فروشگاه دارای جواز صنفی، توجه کنند،اضافه کرد: برای اطلاع از اصلی بودن گوشی، خریدار باید شماره شناسه گوشی (IMEI ) را به سامانه 3000887پیامک کند.وی با تاکید براین که حتی گوشی های مسافری نیز باید ثبت و رجیستر شوند، ادامه داد:در کمتر از 7هفته آینده،آیفون 7به صورت رسمی توسط شرکت ها، وارد بازار ایران می شود.

 

کریمی با اشاره به برنامه ریزی هابرای جلوگیری از ورود آیفون قاچاق به بازار و برخورد با عوامل وروداین کالا تاکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون 7قاچاق به بازار و جمع آوری آن هستند. رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری و موبایل نیز به فارس گفت: آیفون 7 و 7 پلاس در تمام ظرفیت‌ها از 3 روز پیش با واردات چمدانی در بازار موجود است و از آنجا که هنوز طرح رجیستری اجرا نشده، گوشی‌های نوبرانه آیفون در شبکه فعال شده‌اند. «درستی» از ورود و عرضه آیفون7 و 7 پلاس در3 ظرفیت در بازار موبایل تهران خبر داد و گفت: قرار بود این گوشی‌ها در کمترین ظرفیت با قیمت کمتر از 3 میلیون تومان در بازار عرضه شوند اما اکنون قیمت‌ فروش از 4.5 میلیون تومان آغاز می‌شود.

 

وی افزود:‌ هم اکنون این گوشی‌های نوبرانه به صورت چمدانی وارد می‌شوند و هنوز واردات رسمی انجام نشده است.به گفته سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق موبایل هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می زند. خورشیدی در پاسخ به این پرسش که تکلیف فروشنده ها و واحدهای صنفی که قبلاً کالاهای قاچاق را خریداری کرده اند، چیست؟ گفت: آن ها باید کالا را از هرکسی خریده اند، به او بازگردانند.وی تاکید کرد: آن ها نباید کالای قاچاق را خریداری می کردند و نباید مسئولیت توزیع آن را بر عهده می گرفتند.

 

درحالی که تنها چند روز از عرضه گوشی های جدید آیفون می‌گذرد،شاهد اختلاف فاحش و قابل تامل قیمت این کالا در بازار تهران نسبت به سایت اپل هستیم. خبرها حاکی از این بود که قرار است با توجه به صدور مجوز برای 14شرکت توسط وزارت صنعت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی های آیفون با نشان تجاری اپل نه تنها از ایجاد حباب و بازار مکاره عرضه و فروش این محصول در ایران جلوگیری به عمل آید، بلکه به مشتریان این برند توسط شرکت های اعلام شده خدمات پس از فروش ارائه شود.

 

اتفاقی که نه تنها در عمل با عرضه آیفون های جدید و ورود آن به بازار ایران رخ نداد، بلکه شاهد فروش آیفون های جدید با قیمت های بسیار بالا و نجومی هستیم.قیمت کف و سقف محصولات جدید آیفون در سایت اپل به ترتیب مربوط به آیفون7 با حافظه 32گیگا بایت به قیمت 649 دلار و با حافظه 256گیگابایت به قیمت 969دلار است.این درحالی است که آیفون7 پس از عرضه در بازار تهران به قیمت 4میلیون و 300هزار تومان به فروش می رسد .Iphone7 jet black با حافظه 256گیگابایت نیزبه قیمت 11میلیون و 800هزار تومان در بازار تهران به فروش می رسد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...