رفتن به مطلب

گواهی نامه SSL چیست؟


پست های پیشنهاد شده

db95-گواهی-نامه-SSL-چیست؟.jpg

گواهی نامه SSL یا همان SSL Certificate یک فایل داده کوچک است که به صورت دیجیتالی، یک کلید رمزنگاری را به جزئیات اطلاعات سازمان شما مقید و متصل می کند.

 

هنگامی که گواهی نامه SSL بر روی وب سرور نصب شد، این گواهی نامه یک قفل و پروتکل امن https (پروتکل امن انتقال ابر متن یا Hypertext Transfer Protocol Secure) را فعال می کند که به کاربران اجازه می دهد که ارتباط امنی از طریق مرورگرهایشان با وب سرور شما برقرار نمایند.

 

به طور معمول از گواهی نامه های SSL برای امنیت کارت های اعتباری و بانکی، انتقال اطلاعات و ورود به سایت استفاده می شود که البته هر چه از عمر این گواهی نامه و پروتکل امن https می گذرد، به استفاده کنندگان آن نیز افزوده خواهد شد. به عنوان مثال در حال حاضر تمامی شبکه های اجتماعی و اکثر شرکت های معتبر و بزرگ دنیا نیز از این گواهی نامه های SSL (لایه سوکت های امن، Secure Sockets Layer) استفاده می کنند.

 

هنگامی که یک ارتباط امن بین مرورگر کاربر و وب سرور برقرار شود، تمامی ترافیک ارسالی و دریافتی مابین وب سرور و مرورگر کاربر امن خواهد بود.

 

گواهی نامه های SSL شامل این اطلاعات هستند:

 

 

  • نام دامنه، نام سرور یا نام هاست
  • هویت سازمانی (به عنوان مثال نام شرکت) و مکان آن

 

چرا به گواهی نامه SSL نیاز داریم؟

گواهی نامه SSL از اطلاعات حساس شما مثل اطلاعات کارت بانکی، نام کاربری و رمز عبور و … حفاظت کرده و آن ها را امن نگاه خواهد داشت. این گواهی نامه همچنین تضمین می کند که:

 

 

  • داده های بین سرور را ایمن نگاه دارد
  • رتبه شما را در گوگل افزایش دهد
  • در ذهن مشتری نسبت به شما و برندتان اعتماد شکل گرفته و یا اعتماد او به شما افزایش می یابد
  • نرخ تبدیل و تعامل کاربران را افزایش می دهد

 

البته در مورد گزینه دوم یعنی افزایش رتبه در گوگل باید به نکته ای اشاره کرد. خود گوگل در مقالات خود به این موضوع اذعان داشته که اگر صرفا دلیل استفاده شما از گواهی نامه SSL، افزایش رتبه سایت در گوگل است، این کار را انجام ندهید، چرا که شاید بسیاری پارامترهای دیگر برای افزایش رتبه شما در گوگل وجود داشته باشد که تاثیرش از این گواهی بیشتر باشد.

 

بنابراین با توجه به این تفاسیر باید به شما بگوییم اگر هنگامی که احساس کردید که داده های تبادلی بین وب سرور شما و مرورگر کاربر حساس بوده و لازم است که تدبیری برای ایمن نگاه داشتن آن اندیشید، در آن هنگام به خرید گواهی نامه SSL فکر کنید، در غیر اینصورت به نظر نمی رسد که استفاده از این گواهی نامه چندان هم ضروری باشد.

 

اما نکته آخر اینکه، اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی برای فروشگاه آنلاین خود هستید (و یا اینکه در حال حاضر این نماد را در اختیار دارید)، گواهی نامه SSL به درد شما خواهد خورد.

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • سلام
  • انتقال موضوع شما به بخش سایر لطفا دقت کنید
  • سالیانه 50 هزار تومن خواستید در ارتباط باشید

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...