رفتن به مطلب

سئو SEO : پیشگویی های سئو و بازاریابی اینترنتی در سال 2016-قسمت اول


decoweb

پست های پیشنهاد شده

مرور دستورالعمل اطلاعات، نشان خواهند داد که، کمتر از 70% نتایج واقعی گوگل، کلیک خواهند خورد.در گذشته، این ارقام بین 80-85% برای نتایج واقعی و 15- 20%، برای تبلیغات بوده است

 

شرح جزئیات

#1. اطلاعات، نشان خواهند داد که، کمتر از 70% نتایج واقعی گوگل، کلیک خواهند خورد.

 

برای سالیان بسیار، گوگل اعداد و ارقامی را در مورد نرخ کلیک خوردن واقعی تبلیغات منتشر می کرد.

 

در گذشته، این ارقام بین 80-85% برای نتایج واقعی و 15- 20%، برای تبلیغات بوده است. اما امروزه، گوگل نسبت به نتایج غیر واقعی به طور غیر قابل باوری ، رفتار تهاجمی دارد( نمودار دانش، فرمت های مختلف تبلیغات، پیامهای مسنجری و غیره). به نظر من 2016، سالی است که علی رغم سکوت غولهای جستجوگر، اطلاعات بهتر و نتایج واقعی تری به دست خواهیم آورد.

 

با روشی که ما در پیش گرفته ایم، به سمت صنعت بازریابی جستجو پیش می رویم، جایی که سازمانهایی همچون سازمان آب ایالات متحده آمریکا(AWR)، ابزارهایی جهت ردیابی نرخ کلیک خوردن هایی که در کنسول جستجوی گوگل گزارش می شود، ساخته اند. و از خارجی ها، سایتهایی همچون SimilarWeb و یا Jumpshot ، به اطلاعات میزان کلیکها، دسترسی دارند.

 

پیش بینی من اینست که به طور میانگین، در میان میلیونها جستجویی که روزانه در گوگل انجام می شود، حتی با احتساب جستجوهایی که چندین کلیک در پی آن است، کمتر از 70% جستجوها، منجر به حداقل یک کلیک بر روی نتیجه واقعی خواهد بود.

 

که با توجه به رشد گوگل آنچنان هم حزن انگیز نیست. حتی اگر مبنا را 50% قرار دهیم، به لطف نرخ رشد غیر قابل باور جستجوها، امروزه هنوز هم در نتایجی که از جستجوهای واقعی در گوگل ناشی می شوند، فرصت بیشتری نسبت به آن چیزی که در4 سال گذشته وجود داشت، وجود دارد. (اکنون دسکتاپ مسطح شده (اشاره به استفاده از تلفن همراه و تبلت برای جستجو)، اما در آن زمان اینگونه نبود و استفاده از تلفن همراه مانند موشکی به سرعت بالا رفت حتی بیشتر از 2 برابر مقدار کل جستجوها)

 

#2. تلفن همراه به ندرت جای استفاده از دسکتاپ را خواهد گرفت و نرخ رشد آن در کشورهای توسعه یافته بسیار کند خواهد بود

 

مطمئن نیستم که سال 2015، سال تلفن همراه بوده یا نه، اما فکر می کنم 2016، سالی است که نرخ رشد برای تلفن همراه، به تدریج شروع به کم شدن خواهد کرد. توجه کنید ـ نمی گویم که ما هم اکنون در نقطه اوج استفاده از تلفن همراه هستیم، بلکه می گویم نرخ رشد به بالاترین حد خود رسیده است و گمان می کنم در سال 2016، آمار درصد رشد کاهش خواهد یافت.

 

تلفن همراه قاتل دسکتاپ نیست. بلکه قاتل اوقات فراغت ماست!!

 

همزمان، فکر می کنم به نقطه اوج نزول در دسکتاپ/ لپ تاپ رسیده ایم و انتظار من اینست که در سال 2016، نرخ استفاده از دسکتاپ، تا حد زیادی بدون تغییر خواهد ماند. تمام چیزهایی که تلفن همراه قصد داشت تا جایگزین دسکتاپ کند و یا از آن دور کند را انجام داده است و ترس من از آنست که که مواردی همانند کارهای خلاقانه، برنامه نویسی، نوشتن فرم های طولانی، بازیهای کامپیوتری و کارهای اینچنینی دیگری که انجام دادن آنها ، مانیتورهای بزرگ و صفحه کلید کامل و موس واقعی را می طلبد، توسط صفحه نمایشی که اندازه جیب ماست، می تواند به راحتی بلعیده شود.

 

#3. توئیتر نشان خواهد داد که چگونه دوباره رشد می کند

 

این چند سال برای توئیتر، سالهای متلاطمی بوده است، اما نسبت به آنچه که در سال 2016 و در دراز مدت برای این شرکت اتفاق خواهد افتاد، خوشبین هستم. توئیتر مدیران اجرایی جدیدی را هرچند وقت استخدام می کند تا کشتی را به مسیر راست هدایت کرده و مدت زمانی طول می کشد تا تغییرات اعمال شده در رهبریت شرکت بر رشد و توسعه آن تأثیرگذار باشد. احتمال دارد که این امر در اواخر سال 2016، اتفاق بیافتد ، اما من معتقدم که شاهد آمار و ارقامی از توئیتر خواهیم بود که نشان دهنده جایگاه بازار و قیمت سهام بهتر آن است.(توجه کنید: منظور من بازار سهام عمومی نیست)

 

برای بازاریابان، این بدین معنی است که، با سرمایه گذاری در توئیتر، در دراز مدت، سود سهام بیشتری پرداخت می شود. به عقیده من مردمی که یادبگیرند که چگونه به طور مؤثر به وسیله توئیتر تبلیغات کنند ، چگونه مخاطبان خود را جذب کنند و چگونه در مکالمات و گفتگوها نفوذ و قدرت داشته باشند- نه فقط برای ترویج، بلکه برای یادگیری و مشارکت- یک فرصت قابل توجهی خواهد بود. در ویژگی هایی که توسط توئیتر ارائه می شود، به همراه روش جریان و عملکرد تقویتی آنها، بیشتر از محدودیت های تحمیل شده در جریانهای طبیعی فیس بوک و اینستاگرام ، باعث به وجود آمدن محتوا و پتانسیل خلاق می شود. (به این منظور نیست که فیس بوک و اینستاگرام، فرصتهای باورنکردنی نیستند، بلکه اتفاقاً هر دو از فرصتهای خوبی هستند.)

 

wtf منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...