رفتن به مطلب

لزوم استفاده از Secret chat در تلگرام


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

. . .

 

به گزارش صبحانه، تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های امن و محبوب در میان کاربران دنیای مجازی است. کاربران زیادی برای ارسال پیام، محتوا و عضویت در گروه‌ها و کانال‌های مختلف از تلگرام استفاده می‌کنند. امنیت و امکاناتی چون گروه‌ها، ابرگروه‌ها و کانال‌ها، تلگرام را به یکی از برترین اپلیکیشن‌ها پیام‌رسان تبدیل کرده است.

 

تلگرام دارای گزینه‌ای به اسم "Secret Chat” است.توصیه می‌شود وقتی که می‌خواهید چت کنید، از "Secret Chat” استفاده کنید. "Secret Chat” امکانات جالب امنیتی و کاربردی را در اختیار شما می‌گذارد که در ادامه مطلب به آنها می‌پردازیم.

 

استفاده از سیستم‌رمزگذاری "End-to-End”: در حالت "Secret Chat” کلیه پیام‌های متنی و محتویات (ویدیو و عکس) که میان شما ردبدل می‌شود، رمزگذاری می‌شود و به غیر از شما و گیرنده پیام کسی امکان دسترسی به پیام‌ها و محتویات آنها را نخواهد داشت. وقتی برای چت‌ کردن از "Secret Chat” استفاده می‌کنید به هیچ عنوان پیام‌های شما در سرورهای تلگرام ذخیره نمی‌شود.

 

قابلیت "Self Destruct”: این قابلیت به شما برای از بین بردن پیام‌ها کمک می‌کند. شما برای پیام‌ها خود زمان مشخصی را تعریف می‌کند، سپس در آن زمان پیام‌های شما به صورت خودکار در دستگاه طرفین از بین خواهند رفت. با این کار از امکان سوء استفاده از پیامهای خود جلوگیری می‌کنید.

 

قابلیت پاک کردن پیام در دستگاه طرفین : در حالت "Secret Chat” وقتی پیامی را پاک می‌کنید، این پیام هم در گوشی شما و هم در گوشی مخاطب شما پاک خواهد شد.

 

عدم امکان "Forward” پیام‌ها: در حالت "Secret Chat” امکان "Forward” پیام‌ها را ندارید. این موضوع بسیار مهم است. چرا که در حالت معمول وقتی پیامی را "Forward” می‌کنید، در بالای پیام نام کسی را که شما پیام آن را "Forward” کردید را نوشته می‌شود که این مورد از نظر امنیتی نامناسب است. اطلاع‌رسانی در هنگام گرفتن اسکرین‌شات از صفحه چت: اگر مخاطب شما از صفحه چت اسکرین‌شات بگیرید، تلگرام به شما خبر می‌دهد.

 

نکاتی که در استفاده از "Secret Chat” باید به آنها توجه کنید شامل این موارد است:

تنها در چت با یک نفر امکان استفاده از "Secret Chat” را دارید و هنوز این قابلیت برای چت‌های گروهی راه‌اندازی نشده است. امکان استفاده از "Secret Chat” در نسخه دسکتاپ تلگرام موجود نیست.

برای استفاده از "Secret Chat”، کافی است از طریق منوی تلگرام گزینه "New Secret Chat” را انتخاب کنید و سپس از لیست مخاطبین خود مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. اکنون در محیطی امن با مخاطب مورد نظر خود چت کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...