رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

با سلام به دوستان 20 اسکریپت

 

وقتی کارم رو در بازاریابی شروع کردم، فکر می کردم همه چیز و درباره ی سئو می دونم، اینکه مباحثی مربوط به بهینه سازی مورتوهای جست و جو است. و این مورد رو هم می دونستم که سئوی خوب باعث می شد، سایت رتبه ی بالاتری در موتورهای جست و جو داشته باشه. در حال حاضر من یک نابغه ی سئو هستم، درسته؟نه من هیچی نمیدونم بعد 5 سال تجربه شنا در اقیانوس سئو و بهینه سازی سایت…

 

فکر نمی کنم.چیزهای زیادی وجود داشت که من نمی دونستم و باید بیشتر یاد می گرفتم و جواب سوالاتی که توی ذهنم بود رو پیدا می کردم.

 

پس اجازه بدید در مورد سوالاتی که توی این مسیر برام پیش اومدند صحبت کنیم.امیدوارم که این پست برای شما که سوال ساده ای گیجتون کرده و دارید باهاش می جنگید هم کمک کنه البته قبلش بهتره مفاهیم سئو و بهینه سازی سایتمطالعه کنید.

 

پاسخ به سوالات متداولی که از پرسیدن آن ها خجالت می کشید

 

1-سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت بهینه سازی موتورهای جست و جو (search engine optimization) است.سئو شامل تکنیک هایی است که به وب سایت شما کمک می کنه تا در جست و جوهایی که توسط کاربران برای پیدا کردن نام تجاری، محصول یا خدمات شما با موتورهایی جست و جویی چون گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیره با تعداد ماکزیمم مشاهده بشه

 

2- تفاوت بین بازدید های طبیعی با بازدید های پولی چیست؟

نتایج طبیعی، نتایجی هستند که در موتورهای جست و جو به صورت رایگان نمایش داده می شه در مقابل لینک هایی وجود دارند که تبلیغ کنندگان با پرداخت هزینه ای در موتورهای جست و جو به صورت متفاوت نمایش داده می شودالبته خوندن این مقاله به شدت توصیه میشه “چرا بازدید روزانه از برخی از سایت ها ۱۰,۰۰۰ ولی بازدید ماهانه شما به ۱,۰۰۰ هم نمی رسد؟”

 

3- توضیحات متا چیست و آیا هنوز هم مهم هستند؟

توضیحات متا متنی است که پایین صفحه ی شما نمایش داده می شود و به موتورهای جست و جو می فهماند که صفحه ی مورد نظر در مورد چه موضوعی است.برای مثال، توصیفات متا ” یادگیری عناصر مورد نیاز برای نوشتن یک وبلاگ جامع تنها در 9 مرحله” است.

 

توصیفات متا

 

توصیفات متا به روش مشابه در گذشته استفاده نمی شه.آن ها از توصیفات متا برای بهینه سازی کلمات کلیدی برای متوجه کردن خزنده ها به محتوای سایت استفاده می کردند؛ اما حالا این نوشته باید طوری باشد که کاربران را تحریک به کلیک کردن روی آدرس وب سایت شما کند و به این ترتیب شما می توانید نرخ تبدیل را در سایت خود بهبود ببخشید.

 

4- آیا دامنه ی من باید شامل کلمات کلیدی بهینه سازی باشد؟

دامین اولیه ی شما نباید تنها به دلیل بهینه سازی کلمات کلیدی شامل کلمات کلیدی باشد چون اسم سایت زشت میشه اما اگر هم باشد دارای خاصیت تضریبی قوی و خیلی خوب است که با دیگر فاکتور های سئو ضرب می شود

 

5-تعداد مناسب کلمات کلیدی برای صفحات سایت ها چند تاست؟

در واقع من نمی تونم به شما عدد دقیقی بگم،استفاده از تعداد زیاد کلمات کلید در صفحات باعث می شه که جریمه بشید.سعی کنید از کلمات کلیدی به صورت متعادل در سایت خود استفاده کنید.تنها خوانندگان خود را در ذهن متصور بشید و تنها از کلمات کلیدی استفاده کنید که بدان نیاز دارید.

 

6- تفاوت لینک های داخلی و خارجی چیست؟

لینک داخلی لینک هایی هستند که در صفحه های سایت شما وجود دارند و به صفحه های خود سایت پیوند داده شده اند. لینک های خارجی لینک هایی هستند که در سایر سایت ها به محتوای سایت شما لینک داده شده اند. هر دوی آن ها برای سئو سایت دارای اهمیت است.

 

7- در یک صفحه محتوا به چه تعداد لینک داخلی نیاز داریم؟

از گذاشتن لینک های داخلی زیاد در محتوای سایت خود اجتناب کنید، سعی کنید لینک های داخلی شامل مواردی باشند که باعث بهبود بخشیدن تجربه ی خوانندگان شما باشد.

 

8-علامت “|” کجای صفحه کیبرد است؟

تصاویر زیر رو ببینید تا بتونید این نماد رو توی کیبردتون پیدا کنید.

صفحه کلید کامپیوتر

صفحه کلید کامپیوترهای مک (MAC)

 

9-آیا برای یاد گرفتن سئو نیازی به یادگیری کدنویسی است؟

شما نیازی ندارید بدونید که هر عنصر از بهینه سازی جست و جو به چه صورت کدنویسی شده است.برخی از تاکتیک های پیشرفته تر در جست و جو گرها نیاز به درک پایه ای از کدنویسی دارند ولی نه همه ی بخش های آن.

 

10- robots.txt چیست؟

صفحه ای در سایت که شامل اطلاعاتی درباره ی صفحات یک شرکته که می خواهد در فهرست جستو جوهای موتورها باشد. شما می توانید این صفحه را در مسیر YOURDOMAIN/robots.txt پیدا کنید.

 

11- فایل sitemap.xml چیست؟

این فایل همه ی صفحات سایت شما رو فهرست می کند.این فایل یک مرجع سریع برای موتورهای جست جو است و به آن ها می فهماند که شما می خواهید چه محتواهایی را فهرست کنید.

 

12- تفاوت بین ایندکس شدن و خزیده شدن چیست؟

زمانی که موتورهای جست و جو محتوای شما را می بینند، در واقع در سایت شما می خزند. آن ها در سایت شما می خزند و محتوای سایت شما را فهرست می کنند تا در آینده در مورتوهای جست و جو نمایش داده شود.با این حال نکته ی مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که همه ی محتوا ایندکس نمی شود.بلکه تنها برخی از آن ها توسط موتورهای جست و جو انتخاب شده و خزیده می شوند.

 

13-چگونه می توان متوجه شد که چه صفحاتی ایندکس شده اند؟

کافی است عبارت site: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را در آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید تا صفحاتی را که ایندکس شدند ببینید.

 

14-چرا نوشته های توصیف تصویر (alt text) مهم هستند؟

موتورهای جست و جو نمی توانند تصاویر را پردازش کنند و بخوانند، اما آن ها توانایی خواندن متن را دارند. alt text به آن ها کمک می کند تا همه چیز را درباره ی تصویر بفهمند. به علاوه ، اگر یک صفحه بنا به دلایلی درست بارگزاری نشود، افراد می توانند متون مخصوص تصاویر را بخوانند.

 

15- چه مدت طول می کشد تا نتایج سئوی سایت خود را ببینیم؟

فاکتورهایی وجود دارد که این عمل را تسریع یا به تاخیر می اندازند.این موراد شامل لیست زیر است، اما تنها محدود به موراد زیر نیست:

 

تعداد محتوای تولید شده

کیفیت محتوا

تعداد محتوای سایت شما که توسط مخاطبین جست و جو شده است

سایت بزرگ یا کوچک با اقتدار دامنه قوی یا ضعیف

 

سایت های بزرگ به دلیل اینکه به طور منظم توسط خزنده های موتورهای جست و جو کاوش می شوند احتمالا زودتر نتیجه ی سئوی خود را خواهند دید. سایت های کوچک احتمالا بیشتر طول خواهد کشید.

 

چرا که آن ها کم تر خزیده می شوند.قبل از اینکه استراتژی سئوی سایت خود را تغییر دهید ،حداقل یک هفته تا یک ماه صبر کنید، اگر برند جدیدی را سئو سازی می کنید احتمالا زمان بیشتری طول بکشد.

 

16 – آیا لازم است کسی رو برای انجام کارهای سئوی خود استخدام کنم؟

استخدام افراد برای انجام کارهای سئو سایت شما به همان میزان که می تواند مفید باشد خطرناک نیز است. اگر فرد استخدام شده علم کافی از مبحث سئو نداشته و قوانین مدرن آن را نداند، خطرناک است و همین مورد باعث می شود توسط موتورهای جست و جو پنالتی (جریمه) شوید.

 

17- یک هدف خوب برای تنظیمات سئوسایت شما چیست؟

زمانی که شما به هدف خود از سئوسازی سایت فکر می کنید، فقط به بالای قیف واینکه چگونه می توانید بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید فکر نکنید.درباره ی بازاریابی و طریقه ی بدست آوردن ترافیک با کیفیت برای سایت خود باشید.

 

آیا افرادی که سایت شما را با سئوی کامل می یابند، چشم اندازی از کسب و کار شما دارند؟اگر نه، آیا مهم است که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کرده است؟

 

اگر هدف خود را مشخص کرده اید، تفاوت ترافیک کلی را با ترافیک مفید و با کیفیت خواهید فهمید.هدف خود را تنها در تعداد بازدید کنندگان متمرکز نکنید، بلکه به اندازه ی قیف بازاریابی گسترش دهید.

 

18-سئو در چند سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟

خیلی زیاد! ما در کتاب های الکترونیکی که منتشر خواهیم کرد همدیگر را از تفاوت های ایجاد شده در سئو باخبر خواهیم کرد.

 

چه سوالات دیگری درباره ی سئو دارید؟ آن ها را برای ما کامنت کنید، ما آماده پاسحگویی هستیم.

 

پایان سوالات متداول سئو و بهینه سازی سایت با 20 اسکریپت همراه باشید…

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...