رفتن به مطلب

6 راه بسیار ساده برای آزار و اذیت کاربران (و از دست دادن آن‌ها !)


danielhj

پست های پیشنهاد شده

تمامی پروژه های آی تی اعم از طراحی سایت و دیگر انواع پروژه ها بدون وجود کاربران معنی خاصی ندارند و با وجود اشخاص دیگری با عنوان کاربر، بازدیدکننده مشتری و… است که معنی پیدا می کنند.اما خراب کردن در دنیای آی تی نیز همیشه بسیار راحت تر از ساختن است، به این معنی که فرآیند جذب کاربر و تبدیل بازدیدکنندگان عادی به کاربران وب سایت که بسیار زمان بر بوده و نیازمند فعالیت های بسیار است، با رعایت نکردن چند نکته کلیدی به فرآیند دفع تبدیل خواهند شد.

 

بازدیدکنندگان خود را حفظ کنید

رعایت چند نکته کلیدی برای از دست ندادن بازدیدکنندگان و مشتاق نگه داشتن آن ها برای بازدید از وب سایتتان بسیار ضروری است.البته موارد یاد شده در ادامه را به صورت عکس این قضیه بیان خواهیم کرد.

 

website-standards.jpg

به این معنی که با انجام دادن این دسته از فعالیت ها بازدیدکنندگان به سرعت وب سایت را ترک کرده و نه تنها به کاربر واقعی و ثابت شما تبدیل نمی شوند، بلکه هرگز دوباره به این وب سایت بازنخواهند گشت.

 

سایز کوچک نوشته

بسیاری از طراحی سایت های امروزی از بخش های گوناگون تشکیل شده که هر بخش دربردارنده نوشته، عکس و یا هردوی آن است.به دفعات دیده شده که وفور استفاده از این فریم ها و به تبع آن کوچک شدن سایز هریک برای جا شدن در عرض صفحه، باعث ریز و ریزتر شدن نوشته درون آن شده که کاربران را به تغییر اندازه و زوم کردن صفحه نمایش وادار می کند.کاربران می خواهند که بدون هیچ دردسری یک وب سایت را مشاهده کرده و از مطالب آن بهره ببرند و از آنجائیکه مجبور نیستند این مشکل را در وب سایت شما تحمل کنند سریعا صفحه را بسته و به سراغ دیگر وب سایت‌ها خواهند رفت.

 

بستن کلیک راست

برخی از مدیران وب سایت ها به خیال جلوگیری از کپی شدن مطالبشان، قابلیت کلیک راست کردن را در وب سایت می بندند.این کار یک آزار دو سویه است، از این جهت که کاربری کاربران عادی در وب سایت به دلیل نقصان این امکان با مشکل مواجه خواهد شد . همچنین از آنجائیکه اگر شخصی بخواهد از مطالب شما استفاده کند حتما راهی برای آن پیدا خواهد کرد، وی را نیز با مشکل روبه رو می سازید.

با این کار هر دو دستته از کاربران وب سایتتان را بدرود خواهند گفت.

 

پخش کردن موسیقی در پس زمینه

کاربری را در نظر بگیرید که در نیمه های شب بدون در نظر گرفتن احتمال خوابی که شما برای وی دیده اید، به وب سایتتان مراجعه کرده و ناگهان با لرزش شدید اسپیکرهای ش مواجه می شود.بسته سریع وب سایت کمترین کاری است که وب در قبال شما خواهد کرد، اگر که کاربری صبور و با تحمل بالا بوده و درباره شما بدگویی نکند!

 

play-website-background-music.jpg

برای کاربران سلیقه موسیقی شما اهمیتی نداشته و مهم نیست که کدام یک آهنگ مورد علاقه شماست، چون آن ها برای استفاده از امکانات وب سایتتان بدان وارد شده اند، وگرنه هزاران سایت موزیک در محیط اینترنت وجود دارند.

 

باز شدن هر لینک در پنجره‌ای جدید

بسیاری از مدیران وب سایت ها لینک های خود را اعم از درون مطلب و یا منوها به صورت target="_blank" قرار می دهند که به این معنی است که با کلیک کردن برروی آن ها یک پنجره و یا تب جدید برای صفحه جدید باز خواهد شد.این مورد مخصوصا در منوها بسیار آزار دهنده است، چون کاربر با پیمایش در منوها مشغول کندوکاش در قسمت های مختلف طراحی سایت حرفه ای بوده و به قسمت ها قبلی نیازی ندارد، اما اگر لینک مورد نظر درون یک مطلب باشد کاربر ترجیح می دهد که مطلب پیشین باز مانده لینک درون صفحه ای دیگر باز شود.اگر برای هر منو یک پنجره جدید تعریف کنید، با زیاد شدن تعداد تب ها کاربر مرورگر را به طور کلی خواهد بست.

 

استفاده از فایل های فلش

اگرچه به طورحتم مدیران وب سایت ها درک کافی داشته و از سواد بروزی نیز برخوردارند، با این حال هنوز هم افرادی یافت می شوند که به استفاده از فایل های فلش تاکید فراوانی دارند!!

 

flash-trash.jpg

قرار دادن فایل های فلش جدای از مسائل امنیتی و باگ های عجیب و وحشتناکی که دارند، همچنین فارغ از مسئله منسوخ شدن آن ها، کاربران را با نمایش ارورهای آزار دهنده به نصب فلش پلیر دعوت می کند.

از آنجائیکه هیچ کاربری زیر بار زور نمی رود، پنجره را خواهد بست

 

استفاده از پاپ آپ

ضرر و صدمه ای که پاپ آپ به محبوبیت و اعتبار وب سایت شما می زند با فوایدی که برای شما به ارمغان می آورد غیرقابل مقایسه است!

 

pop-ups.jpg

درست همانند پخش موزیک در پس زمینه بصورت خودکار کاربران شروع به غرولند کرده و در ادامه علاوه بر بستن صفحات پاپ آپ، صفحه وب سایت شما را نیز خواهند بست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...