رفتن به مطلب

sohil79

پست های پیشنهاد شده

در این پست قصد دارم نحوه ساخت یک کد امنیتی ساده Captcha در php را برای شما کاربران گرامی و عزیز آموزش دهم .

 

تقریبا میتوان گفت کمتر کسی هست که با کد کپچا آشنایی نداشته باشد و تابحال ندیده باشند . کدی که اکثرا در تمامی فرم ها در وب سایت ها قرار دارد و شما میبایست با پر کردن آن از الگویی که به شما داده شده است , به وب سایت بفهمانید که روبات های هکر نیستید .

 

در این پست قصد دارم کدی ساده با استفاده از جی کوئری و PHP را برای شما عزیزان همراه قرار دهم .

 

و اما آموزش :

 

در ابتدا یک فایل به نام دلخواه خود به صورت php بسازید و کد های زیر را در درون آن قرار دهید ( فرض بنده فایلی با نام captcha_vms.php میباشد )

 

 

<?php   session_start();   $random = md5(rand());   $captcha_vms = substr($random, 0, 6);   $_SESSION["captcha_vms"] = $captcha_vms;   $target = imagecreatetruecolor(70,30);   $captcha_background = imagecolorallocate($target, 255, 78, 19);   imagefill($target,0,0,$captcha_background);   $captcha_fore_color = imagecolorallocate($target, 0, 0, 0);   imagestring($target, 8, 5, 5, $captcha_vms, $captcha_fore_color);   header("Content-type: image/jpeg");   imagejpeg($target);?>

 

 

 

حال کافیست کد زیر را در زیر فرم های خود در وب سایت قرار دهید . این کد برای نمایش کد کپچا در وب سایت شما می باشد .

 

 

<p><input type="image" id="captcha_vms" src="captcha_vms.php"></p><p><button class="btnRefresh">کد جدید</button></p><p>کد را وارد نمایید <input type="text" id="result_vms" name="result_vms"></p>

 

 

برای فعال کردن دکمه کپچا جدید , میبایست کد جی کوئری زیر را هم در وب سایت خود قرار دهید ( ترجیحا قبل از بسته شدن تگ <body/> )

 

نکته : کاملا بدیهی است که برای فعال شدن کد بالا , شما باید کتابخانه فایل جی کوئری که در وب سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. میباشد را در وب سایت خود با تگ <script> ضمیمه کرده باشید .

 

توجه : آموزش بالا فقط برای قسمت دیزاین و نمایش کد کپچا میباشد . پس از اینکه کاربر کد ایجاد شده را در کادر مورد نظر به درستی وارد کرد , از این به بعد وظیفه Developer میباشد که آنها را با هم مطابقت بدهد و در صورت صحت کد, فرم را ارسال نماید . انشالله در پست های بعدی قسمت Develop این مبحث را آموزش خواهم داد .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...