رفتن به مطلب

صفر شدن پیج رنک گوگل صرفا پایان یک فریب بود!


sohil79

پست های پیشنهاد شده

پس از حدود دو سال از به روز نشدن پیج رنک های گوگل، صفر شدن پیج رنک های گوگل، برای عده زیادی، تعجب و ناراحتی زیادی به وجود آورد.پیج رنکی که علی رغم دو سال به روز نشدن، همچنان برای عده ای، فاکتور مهمی برای خرید و فروش بک لینک و لینک سازی و قدرت وب سایت ها از نظر سئو، به شمار می رفت که امیدوارم شما از آن دسته نبوده باشید.

 

 

چه تصوراتی بعد از صفر شدن پیج رنک ها به وجود آمد؟و آیا این تصورات درست هستند؟

۱- گوگل با این کار، ارزش پیج رنک را از بین برد و از این به بعد باید به فاکتور های دیگر اهمیت داد.

 

این تفکر، کاملا بی اساس است.چون حدود دو سال است که پیج رنک ها به روز نشده بودند و خود این به این معنی است که دو سال بود که پیج رنک ها واقعی نبودند! پیج رنک سایت های زیادی باید کمتر می شد و سایت های زیادی با پیج رنک صفر باید پیج رنک می گرفتند و یا پیج رنک آنها زیاد می شد.اما این اتفاق بیش از دو سال است که نیفتاده است! در حقیقت پیج رنک های موجود قبلی، پیج رنک های قابل اطمینانی نبودند.بلکه فقط روشی بود که دست وب مستر ها و سئوکاران تازه کار،خودشان را لو بدهند! ساده لوحی است اگر تصور کنید، صرفا نمایش یک عددی که به روز نمی شود(و یا حتی می شود) و برای عموم قابل مشاهده است، یک فاکتور خیلی مهم در عمق الگوریتم گوگل به شمار می رفته است!

 

شاید با خود بگویید، با تجربه ای که داشته اید، به شما ثابت شده است که پیج رنک خیلی اهمیت داشته است.اگر چنین تصور می کنید، حتما مقاله ی تناقض های سئو و تجربیات غلط و به ظاهر درست سئو، را مطالعه نمایید!

 

در نتیجه، اصلا، از قبل هم فاکتور های دیگر، بسیار مهم بودند و این چیز جدیدی نیست! به فاکتور های مرتبط با بک لینک در مقاله فاکتور های سئو، مراجعه نمایید.

 

۲-گوگل با این کار، قصد داشت، جلوی خرید و فروش بک لینک را بگیرد.

 

شاید این تفکر درست باشد.اما چنین دیدگاهی برای اکنون(ابتدای سال ۹۵ – نیمه اول ۲۰۱۶) خیلی خیلی دیر است!بحث مبارزه با خرید و فروش بک لینک، از سالها پیش، یکی از پروژه های گوگل بوده و هنوز هم هست که البته گوگل در این پروژه، موفق نبوده.به همین خاطر، به روز نشدن پیج رنک ها، و حتی آخرین به روز رسانی دوسال پیش که با تاخیر یک ساله نسبت به به اپدیت های قبلی پیج رنک همراه بود، صرفا یک رد گم کنی بوده تا گوگل، راحت تر متوجه رفتارهای مرتبط با خرید و فروش بک لینک شود.برای مثال، حدود دو سال پیش، وقتی یک سال، پیج رنک ها آپدیت نشده بود، خرید و فروش بک لینک کم کم از رونق افتاده بود(به نسبت آپدیت های منظم قبلی)، و سپس با آپدیت شدن ناگهانی و غیر منتظره، بازار خرید و فروش بک لینک داغ شد.بدون شک، این برای گوگل، فرصت مناسبی بود تا به کمک هوش مصنوعی سیستمی و نیروی انسانی، به رصد کردن بک لینک ها و تغییرات بک لینکی در سطح وب جهان، بلافاصله بعد از به روز شدن پیج رنک، بپردازد!

 

در همین روزها بود، که وب مسترها و سئوکاران، مجددا به گذشته بازگشتند و فریب خوردند. و بعد از اخرین به روز رسانی، دو سال، پیج رنک ها دست نخورده باقی ماند که باز هم فرصت بسیار خوبی برای گوگل بود که با توجه به تغییرات بوجود آماده مرتبط با بک لینک بعد از آخرین آپدیت پیج رنک که باتاخیر همراه بود و سپس با دو سال دست نخورده ماندن پیج رنک، بتواند به جمع بندی و نتیجه گیری قابل قبولی از این تغییرات و طعمه های خود(!) برسد!(رجوع شود به اواخر مقاله Page Rank)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...