رفتن به مطلب

طراحی وب سایت مدارس


zootech

پست های پیشنهاد شده

طراحی وب سایت برای مدارس

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

طراحی وب سایت برای مدارس : امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی اکثریت افراد با فضای مجازی و چگونگی کار با اینترنت و وورود به وب سایت ها ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در حوزه های گوناگون گسترش یافته . عده زیادی برای معرفی کسب و کار خود اقدام به ساخت وب سایت نموده اند . عده ای برای فروش کالاها و … در این میان مدارس گوناگون نیز در سال های اخیر برای نمایش افتخارات ، سهولت کار اولیا و … از وب سایت ها استفاده نموده اند .

 

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

در این مقاله با طراحی وب سایت برای مدارس و ویژگی های اینگونه وب سایت ها آشنا خواهید شد .

 

طراحی وب سایت برای مدارس چه مزایایی دارد ؟

شاید شما هم به عنوان مدیر و مسئول یک مدرسه از خود بپرسید که آیا سفارش یک وب سایت فایده ای هم خواهد داشت ؟

در پاسخ این سوال شما جواب های متعددی وجود دارد . موارد زیر تعدادی از فواید طراحی وب برای سایت مدارس است :

۱) ابتدایی ترین علت ایجاد هر وب سایتی تبلیغات است . با قرار دادن افتخارات دانش آموزان ، معرفی کادر تدریس ، تاریخچه مدرسه ، فعالیت های خارج از مدرسه مانند اردوها و … و تصاویری از محیط های مختلف مدرسه مانند سالن غذا خوری ، حیاط ، کلاس ها ، سالن ورزش و… قادر خواهید بود نظر اولیا و حتی دانش آموزان را نسبت به مدرسه جلب نمایید .

۲) با توجه به مشغله فراوان بسیاری از اولیا ، شرکت کردن در جلسات اولیا و مربیان و حضور مستمر در مدرسه برای بررسی وضعیت درسی دانش آموزان برای بسیاری از اولیا کار دشوار و بعضا غیر ممکنی است . طراحی وب سایت برای مدارس به مسئولین مدرسه و معلمان این امکان را می دهد که با قرار دادن نمرات مستمر هفتگی یا ماهیانه دانش آموزان در سایت مدرسه ، اولیا را تنها با چند کلیک و در هر مکان و زمانی از وضعیت تحصیلی فرزندانشان آگاه نمایند .

۳) امکان برگزاری آزمون های تستی دوره ای در وب سایت . برخی از مدارس به صورت دوره ای از دانش آموزان آزمون های جامع دوره ای در منزل میگیرند . به این صورت که دانش آموزان مجازند در زمان خاصی وارد وب سایت شده ، تست ها را علامت بزنند و پس از اتمام زمان معینی نیز دسترسی آن ها به پاسخ نامه قطع می گردد و دیگر اجازه پاسخ گویی به سوالات را نخواهند داشت .

و …

 

در طراحی وب سایت برای مدارس چه امکاناتی باید وجود داشته باشد ؟

برای آنکه وب سایت طراحی شده برای یک مدرسه کارآمد و موثر باشد بخش های متفاوتی باید حتما در سایت وجود داشته باشد.

در ادامه به بررسی تعدادی از این قسمت ها میپردازیم .

۱) بخش تصاویر : بسیار مهم است که تصاویر دسته بندی شده و مناسبی در سایت قرار گیرد . این تصاویر باید مربوط به دانش آموزان نمونه ، گروه های ورزشی و دانش آموزان افتخار آفرین باشد . همچنین باید تصاویر مناسبی از خود مدرسه و بخش های مختلف آن در سایت قرار گیرد تا اولیا با مشاهده آن ها اطمینان حاصل نمایند که فرزند خود را در محیط مناسبی ثبت نام می نمایند .

۲) یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی وب سایت برای مدارس مورذد توجه قرار گیرد ، امکان ورود اولیا و دانش آموزان با نام کاربری مخصوص خود به سایت و مشاهده لیست نمرات ، لیست حضور و غیاب و … است .

۳) بخشی به منظور تماس و ارتباط با مسئولین مدرسه و درصورت تمایل ارتباط معلمان با اولیا نیز می تواند در سایت مدارس وجود داشته باشد .

۴) اخبار ، اطلاعیه ها و رویداد های مهم . به عنوان مثال در صورتی که یکی از معلمین به دلیلی قادر نباشد در ساعت تدریس خود در مدرسه حضور یابد ، مسئولین مدرسه می توانند از این طریق دانش آموزان وی را آگاه سازند . همچنین اطلاعیه جشن ها و تشکیل گروه های موسیقی ، ورزشی ، هنر و … نیز می تواند از این طریق به دان آموزان ابلاغ شود .

۵) همیشه شماره تماس و آدرس مدرسه باید در سایت وجود داشته باشد تا در صورتی که یکی از بازدید کنندگان سایت تمایل به ثبت نام فرزند خود در آن مدرسه داشت به راحتی نشانی رابیابد .

۶) معلمان . بسیاری از دبیرستان ها و راکز پیش دانشگاهی و مدارس تیزهوشان و … تصویر ، میزان تحصیلات ، و سوابق مدرسان خود را در وب سایت قرار می دهند . این کار دو مزیت دارد . اول آنکه بسیاری از اولیا بخاطر کادر آموزشی قوی اقدام به ثبت نام دانش آموزان خود در این مدرسه ها می نمایند و دومین مورد آنکه اولیایی که فرزندشان در این مدارس تحصیل می کند کاملا با معلمین فرزند خود آشنا خواهند شد.

۷) برنامه هفتگی کلاس ها .

۸) اعلام زمان برگزاری آزمون های ورودی برای دانش آموزان مقاطق دیگر .

و…

تمامی موارد یاد شده بخشی از نکاتی است که در هنگام لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. باید به آن ها دقت شود .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...