رفتن به مطلب

اختصاصی هشت اشتباه در مدیریت سایت


unknown

پست های پیشنهاد شده

هشت اشتباه مهلك در طراحي يك وب سايت

 

 

برقراری یک حضور موفق و موثر در وب و نگهداری این موقعیت تبدیل به یک مسئله بسیار پیچیده شده است و برد گوی رقابت در کسب قدرت در اینترنت بعنوان یک ابزار بازاریابی روز بروز ضروری تر به نظر می رسد.

 

 

یک امتیاز خوب اینست که تکنولوژی های بزرگی که تا چند سال پیش فقط در اختیار شرکتها و اشخاص بخصوص بود از قبیل صدا،تصویر،تجارت الکترونیک،نرم افزارهای مدیریت بانکهای اطلاعات ایمیل و... اکنون تقریبا در اختیار هر شخصی قرار دارد.اما مشکل بسیار بزرگ اینست که تعدد در انتخابها و فرصتها می تواند بسیار گیج کننده باشد.

 

 

در این مقاله به هشت مطلب مهم اشاره می شود که به شما راهنمایی می کند چگونه از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم هنگام طراحی یا طراحی مجدد پروژه های وب مرتکب می شوند جلوگیری کنید.

 

 

1. بدون یک استراتژی بازاریابی شروع می کنید

 

 

وب سایتها نیزمانند بروشورها،مجلات ،کارتهای ویزیت،کارتهای پستی و مانند اینها حقیقتا بخشی از بازاریابی شما می باشند نه فقط چیزی که شما درست کنید و صرفاً بگویید من هم یک وب سایت دارم.

قبل از اینکه شروع کنید،نیاز است سئوالات مهمی راجع به استراتژی وب سایت از خودتان بپرسید.اول بدانید که به چه دلیل وب سایت می خواهید.

الف. اهداف شما چیست؟برای آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی دادن؟ جذب تجارتهای جدید؟ ارائه خدمات به مشتریان فعلی؟.....

ب. طرف حسابان شما چه کسانی هستند؟

ج. می خواهید بازدیدکنندگان شما ازبازدید سایت شما چه چیزی را بفهمند؟

اگر شما نمی دانید به کجا می روید، کسی نمی تواند بگوید که چگونه به آنجا برسید.بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری یک طرح بازاریابی اینترنتی برای سایتتان بنویسید.

 

2. یک نشان (لوگو) اینترنتی ندارید یا اگر دارید مناسب نیست.

 

بعد از اینکه اهدافتان مشخص شد و طرف حسابهای شما مشخص شدند،سایت شما باید این موارد را منعکس کند.یک سایت موزیک که اکثرا مورد توجه نوجوانان است باید متفاوت از سایتی باشد که برای بزرگترهاست یا سایت موتور سیکلت که برای جوانانی است که دوست دارند هارلی برانند.به محض اینکه شما موقعیت خوبی پیدا کردید و مارک اینترنتی شما بدرستی جا افتاد،سایت شما مشتریان بالقوه شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جدا خواهد کرد.

 

3. برای پیشبرد اهداف خود تکنولوژی غلطی انتخاب می کنید.

 

وبهیچ وقت برای شروع کار خود به وبلاگ متکی نشوید. آدرس سایتهایی که به صورت وبلاگ هستند از نظر مشتری یا بازدید کننده ارزش چندانی ندارند به عنوان یک سایت. شما یک وبلاگ میگیرید هزینه ای هم نمی دهید به عنوان مثال yourname.blogspot.com و کلی به ظاهر وبلاگ هم میرسید ولی نتیجه چیست؟ بازدید کننده وقتی وارد این محیط میشود به هیچ عنوان در فکر این نیست که وارد یک سایت معتبر شده است و این برای شما یعنی ضرر ولی وقتی شما یک آدرس برای خودتان می گیرید به عنوان مثال yourname.com موضوع بسیار متفاوت میشود. به بیان ساده تر بگویم فرق این دو حالت مثل یک فروشنده ی دوره گرد می ماند و یک فروشگاه.

 

4. یک طرح بازاریابی اینترنتی تدارک ندیده اید.

 

عباراتی مثل"ما خواهیم ساخت و آنها خواهند آمد"برای برنامه ریزی درازمدت جواب نمی دهد. توسعه وب سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه گذاری است و گرنه منتظر نتیجه نباشید.یک طرح خوب بازاریابی اینترنتی به نظر نمی رسد که زیاد برای شما گران دربیاید.

 

یک نکته بسیار مهم اینست که راههای بسیار زیادی وجود دارد که وب سایتهای موفق از همین راهها موفق شده اند.

 

هرچه زودتر شروع کنید به ساختن بانک ایمیل.گزارشات رایگان در سایتتان قرار دهید.پشت کارت ویزیت خود پیشنهاداتی را درج کنید.

 

اگر بیشتر می خواهید در این زمینه کار کنید با یک متخصص بهینه ساز موتور جستجو (SEO ) مشورت کنید.کسی که می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل Google وYahoo و سایر موتور جستجوهای بزرگ جذاب کند که براحتی را بپذیرند.در سطح پیشرفته تر می توانید تبلیغات "پرداخت –برای هر- کلیک" برای کسب موقعیتهای بالا در لیستهای موتورهای جستجو را انجام دهید.

 

5. راهی برای اندازه گیری تاثیرات سایتتان ندارید.

 

ضرب المثل قدیمی "سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند" را شنیده اید؟ خوب شما باید بدانید که سایت شما کار می کند یا نه. اطمینان حاصل کنید که شرکت سرویس دهنده هاست شما امکان آمارگیری سایت را در اختیار شما قرار می دهد،با این ویژگی شما می توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه وب سایت شما را بازدید کرده اند و آیا ترافیک شما رو به رشد است یا خیر.

 

یک فرم ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که قبلا گفتیم تدارک ببینید،پیشرفت سایت را مرتبا زیر نظر داشته باشید.مرتب کنترل کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند(کدام موثر است و کدام بی تاثیر)،و بر اساس بازخوردهایی (feedback)که تدارک دیده اید مرتبا تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

 

6. تکنولوژی مورد استفاده شما با سیستم بازدیدکنندگان سایت شما تطابق ندارد.

 

همه ما تجربه زیادی در بارشدن صفحات وب داریم ،گاهی وقتها فقط یک پیام برای ما ظاهر می شود که plug-in مناسب برای این صفجه نداریم.خیلی از مواقع طراح سایت چیزهایی در صفحه قرار داده است که برای دیدن آنها مجبوریم یک نرم افزار دیگر دانلود کنیم.انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه شما با دیدن این موارد تیدیل به مشتری واقعی شوند.در مورد بینندگان و مراجعین سایتتان تحقیق کنید و از تکنولوزی استفاده کنید که سطح تکنولوزی آنان را نیز پشتیبانی کند.اگر می دانید مراجعین وب سایت شما مثلا ارتباط اینترنت با سرعت بالا ندارند از عکسهای با حجم زیاد که برای بارگذاری آنها زمان زیادی نیازاست استفاده نکنید.

 

7. كاربران و مراجعین خود را گمراه می کنید.

 

سیستمهای هدایت گر (navigation) شما در وب سایتتان باید کاملا شفاف و قابل درک باشد.لینکها در تمامی صفحات باید در یک موقعیت باشد.در تمام صفحات باید همیشه کلید "home" موجود باشد.موارد گیج کننده مشتریان شما را از وب سایتتتان دور خواهد کرد.

 

8. ارتباط با شما توسط سایت بسیار سخت است.

 

راهی بسیار ساده و روان برای ارتباط مراجعین وب سایت با شما در نظر بگیرید.اطلاعات تماس خودتان را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید.به مراجعین خود بفهمانید که چه چیزی از آنها می خواهید مثل:"با من تماس بگیرید!" یا "در نشریه الکترونیکی من عضو شوید"

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...