رفتن به مطلب

هشدار پلیس درباره اپلیکیشن‌های موبایلی


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

...

 

 

سرهنگ علیرضا آذردرخش در گفتگو با میزان در باره سو استفاده از اپلیکیشن موبایلی و راههای مقابله با آن اظهار داشت: اگر شما از تلفن‌های هوشمند استفاده می کنید، احتمالا از برنامه های کاربردی موبایل برای بازی، دسترسی به اخبار، کتاب‌ها، آب و هوا و دهها خدمات دیگر نیز استفاده می‌کنید اما دسترسی آسان به این نرم افزارها و ساده بودن دانلود و اغلب رایگان بودن این برنامه‌ها نباید منجر به دانلود هر برنامه بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی شود. بسیاری از دارندگان گوشی های هوشمند این روزها با دانلود اپلیکیشن های مختلف موبایلی از سایت ها و فروشگاه های مختلف خود را در معرض سوءاستفاده قرار می دهند.

 

وی از استفاده کنندگان از تلفن همراه خواست به هیچ عنوان برنامه های غیر ضروری را دانلود نکنند و بدانند که ویروس و بدافزار از طریق دانلود از سایت های غیر معتبر وارد تلفن همراه آنها می شود.

 

آذردرخش اضافه کرد: برخی از نرم افزارها در حین نصب از شما مجوز دسترسی به دفترچه تلفن یا فهرست مخاطبین ایمیل، فهرست تماس‌ها، داده اینترنت، داده‌های تقویم، داده‌هایی درباره مکان دستگاه و شناسه‌های دستگاه و نیز اطلاعاتی درباره چگونگی استفاده از برنامه های کاربردی را از کاربر می گیرند. برخی از برنامه ها نیازی به این اطلاعات ندارند. پس اگر برنامه ای را نصب کردید و از شما اجازه دسترسی به اطلاعاتان را خواست از نصب آن خودداری کنید. البته یکی از راههای جلوگیری از ورود هکرها به تلفن همراه نصب آنتی ویروس ها است.به وسیله این ابزار تا حد زیادی از هک گوشی تلفن همراه می توان جلوگیری کرد.

 

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان اینکه برخی اپلیکیشن های موبایلی موجود در این سایت ها و فروشگاه ها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می گیرند، تاکید کرد: فهیمدن این موضوع نیز بسیار مشکل است چرا که کدهای این اپلیکیشن ها با ترکیب میلیون‌ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل باعث می شوند از گوشی کاربران جاسوسی شود.کاربران قبل از دانلود باید بدانند این برنامه ها چه دسترسی هایی از کاربران می گیرند. باید ابتدا از وضعیت دسترسی ها کسب اطلاع کرد و سپس اقدام به دانلود کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...