رفتن به مطلب

آموزش اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp)


sara_niknezhad

پست های پیشنهاد شده

در حدود 5 سال پیش، ایده ی سرویس ها و اپلیکیشن های پیام رسان چندان گسترده و رایج نبود و اکثر مردم، همچنان از پیامک های استاندارد (SMS) برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند. در آن زمان، چندین اپلیکیشن محدود برای ارسال پیام از طریق اینترنت وجود داشتند که یکی از آن ها، اپلیکیشن واتس اَپ (WhatsApp) بود. به مرور زمان، این سرویس توانست محبوبیت بیشتری کسب کند و به سرعت، تعداد کاربران WhatsApp در سرتاسر جهان افزایش یافت.

 

 

 

نت شهر: پس از آن، برای مدت کوتاهی، واتس اَپ تنها اپلیکیشن قدرتمند و کاربرپسند بود که مردم برای ارسال پیام های کوتاه و چت از آن استفاده می کردند. با این حال، همچون بسیاری از اپلیکیشن های دیگر، دوران شهرت واتس اَپ نیز به پایان رسیدند و رفته رفته، اپلیکیشن های دیگر جای آن را گرفتند.

 

 

در حال حاضر، رقابت شدیدی میان تعداد انبوه اپلیکیشن های پیام رسان وجود دارد که هر یک سعی دارد با افزودن قابلیت ها و ویژگی های خاص، نسبت به سایرین برتری پیدا کند اما هنوز هم WhatsApp یکی از قدرتمند ترین و البته سریع ترین سرویس های ارسال پیام و صوت است که می توانید پیدا کنید.

 

 

بهتر است در اینجا به این نکته نیز اشاره کنیم که به استناد سخنان توسعه دهندگان این اپلیکیشن و همچنین با توجه به نام انگلیسی آن ( WhatsApp )، تلفظ صحیح این برنامه به صورت « واتس اَپ » است. بدین ترتیب، سایر تلفظ ها و نوشتارها همچون واتس آپ، واتساپ، واتسآپ، واتز آپ، واتز اپ، وات ساپ، وات زاپ و ... نادرست هستند. همچنین برخی کاربران فکر می کنند که نام اصلی این اپلیکیشن به انگلیسی WhatsUp است که با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهیم شد این موضوع صحت ندارد.

 

 

پیام رسان واتس اپ در ژانویه ی سال 2010 برای اولین بار منتشر شد. این اپلیکیشن توسط برایان اَکتون و ژان کوم در کمپانی WhatsApp Inc. طراحی شده که پس از مدتی توسط فیسبوک خریداری شد. این اپلیکیشن با استفاده از اتصال داده ی سیم کارت 2G، 3G، 4G، LTE و همچنین اینترنت بیسیم وای فای ( Wi-Fi ) می تواند پیام های متنی و صوتی و همچنین تصاویر و ویدیو را ارسال کند تا بدین ترتیب هزینه پیام رسانی به روش های قدیمی (SMS و MMS) برای کاربران به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

 

 

در ابتدا، واتساپ تنها برای سال اول ثبت نام رایگان بود و برای استفاده ی بیش از یک سال، کاربران می بایست سالیانه قیمت 0.99 دلار را پرداخت می کردند. سپس در دی ماه 1394، واتس آپ اعلام کرد که این سرویس از این پس برای همیشه، رایگان خواهد بود و کاربران می توانند به هر میزان که می خواهند، بدون پرداخت هزینه ای، از این اپلیکیشن چت استفاده کنند.

 

 

شکستن رکورد جهانی کاربران فعال

 

 

در اول بهمن ماه سال 1392، واتس اپ اعلام کرد که بنابر آخرین آمارهای این شرکت، این اپلیکیشن ماهیانه 430 میلیون کاربر فعال دارد. کاربر فعال به کاربری گفته می شود که در طی یک ماه، حداقل یک بار از این اپلیکیشن استفاده کرده است. همچنین واتس اپ در آن تاریخ، روزانه بیش از 54 میلیارد پیام کوتاه و چت را بین کاربران خود جا به جا می کرد که بدین ترتیب توانست رکورد جهانی را بشکند.

 

 

در فوریه 2016، این اپلیکیشن به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان شناخته شد که دارای بیش از 1 میلیارد کاربر فعال از سراسر دنیا است.

 

 

قرارداد میلیاردی فیسبوک و واتس اپ

 

 

در تاریخ 19 فوریه 2014، کمپانی فیسبوک اعلام کرد که واتس اپ را در قراردادی به مبلغ 19 میلیارد دلار خریداری کرده که از این مبلغ، 4 میلیارد دلار به صورت نقدی و 15 میلیارد دلار به شکل سهام فیسبوک به مالکان آن پرداخت شده است. بدین ترتیب و با انجام این قرارداد، مؤسس واتس اپ نیز به جمع میلیاردرهای جهانی پیوست.

 

 

حضور WhatsApp در ایران

 

 

به گزارش نت شهر، با ورود این شبکه به ایران، موافقان و مخالفان متعددی اقدام به اظهارنظر در خصوص آن پرداختند. قوه قضائیه ایران و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دو نهاد حکومتی بودند که با اعتقاد به این امر که شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، دارای محتوای مجرمانه هستند، از ضرورت فیلترینگ این قبیل محصولات سخن گفته و وزارت ارتباطات دولت یازدهم را به دفعات، مکلف به فراهم‌سازی مسدودسازی این قبیل نرم‌افزارهای ارتباطی نموده است.

 

 

با این حال، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم، همواره در مقابل این درخواست قوه قضائیه مخالفت کرده و مخالفت صریح حسن روحانی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی را پشتوانه خود در عمل نکردن به درخواست قوه قضائیه دانست.

 

 

با شکل‌گیری و گسترش سریع پیام‌های توهین آمیز درباره ی مسئولین و مقامات ایرانی در تابستان 1393 در واتس‌اپ و وایبر، قوه قضائیه ایران در شهریور همان سال تصمیم گرفت مهلت یک‌ماهه‌ای به وزارت ارتباطات در خصوص فیلترینگ این شبکه اجتماعی بدهد که در صورت عدم مسدودسازی آن، برخورد قضائی با وزیر ارتباطات و سایر مسئولان این وزارتخانه، در دستور کار این قوه قرار داده خواهد شد. فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز روز یکشنبه 30 شهریور ماه 1393 نیز از بازداشت 1 نفر در این شهر به دلیل «تولید و باز نشر مطالب توهین آمیز نسبت به امام خمینی» خبرداد و گفت که این افراد در شبکه اجتماعی واتس‌اپ، وایبر، لاین، تانگو و تلگرام شناسایی شده‌اند. پس از اعلام این خبر از سوی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز، اعتراف تلویزیونی این افراد نیز از شبکه استانی فارس پخش شد.

 

 

واتس اپ به زبان فارسی

 

 

در پی گسترش کاربران ایرانی این سرویس پیام رسان، واتس‌اپ در اواسط سال 1394 از نسخه فارسی سایت خود نیز رونمایی کرد. بدین ترتیب، با احتساب زبان فارسی، واتس اپ از 46 زبان دنیا پشتیبانی می کند.

 

 

امنیت پیام ها در WhatsApp

 

 

در سال های اولیه ی واتس اپ، این اپلیکیشن امنیت بسیار ضعیفی برای محافظت از پیام های کاربران و فایل های ارسالی توسط آنان داشت که شهرت آن نیز سبب شد تا هدف اصلی هکرها و بدافزارها قرار گیرد. اما به تدریج، توسعه دهندگان واتس اپ موفق شدند تا امنیت این شبکه را به طرز چشم گیری افزایش دهند. در همین راستا، در نوانمبر 2014، واتس اپ همکاری خود با WhisperSystems را آغاز کرد که یک کمپانی پیشرو در زمینه ی امنیت سرویس های پیام رسان بوده و با اپلیکیشن های دیگری همچون Signal، TextSecure و RedPhone نیز همکاری دارد. در نتیجه، از آن تاریخ به بعد و در آخرین نسخه ی این نرم افزار، واتس اپ از تکنیک قفل گذاری End-to-end یا سراسری استفاده می کند.

 

 

به گفته کارشناسان، با این روش و در حالت عادی (یعنی بدون دخالت بدافزارها) فقط دو طرف مکالمه می توانند آنچه ارسال می شود را بخوانند. در این میان، حتی خود کمپانی واتس اپ نیز قادر به خواندن مطالب ارسال شده بین شما و مخاطبتان نیست. دلیل این موضوع آن است که پیام ها با یک قفل نرم افزاری محافظت شده اند و فقط فرستنده و گیرنده ی پیام، کلید مخصوص باز کردن این قفل و خواندن آن ها را دارند. برای حفاظت بیشتر، هر پیامی که ارسال می شود، قفل و کلید خودش را به همراه دارد و تمامی این پروسه به طور اتوماتیک اتفاق می افتد و نیازی به انجام تنظیمات خاص و یا چت مخفی برای حفظ امنیت پیام ها نیست.

 

 

ویژگی های اصلی اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ:

 

 

• امکان ارسال متن، عکس، ویدیو، موزیک و ...

• استفاده ی کاملاً رایگان از تمامی امکانات

• ضبط و ارسال فایل صوتی با کمترین پهنای باند و بالاترین کیفیت

• رابط کاربری ساده و روان

• مصرف بسیار کم باتری در مقایسه با نرم افزارهای مشابه

• پیداکردن دوستان به کمک شماره های موجود در لیست مخاطب های گوشی

• امنیت بسیار بالا و امکان ایجاد بلاک لیست (Block)

• امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان

• استفاده بسیار کم از حجم اینترنت و پهنای باند

• استفاده از شکلک های بسیار زیبا و متنوع

• امکان چت به صورت گروهی و یا دو نفره

• ارسال پیامک به کاربران آفلاین

• امکان ارسال پیامک های رایگان

• اتصال با اینترنت سیم کارت و یا Wi-Fi

 

 

 

حال در ادامه می خواهیم 7 مورد از پر کاربردترین و رایج ترین قابلیت های واتس اپ را مرور کنیم:

 

 

1. ارسال تاریخچه ی چت برای دوستان در واتس اپ

 

 

یکی از قابلیت های کمتر شناخته شده ی واتس اپ، امکان ارسال تاریخچه و پیام های یک چت برای دوستان دیگر است. در نسخه ی اندروید، گزینه "Menu" در صفحه پیام ها (در قسمت پایین سمت راست صفحه) را انتخاب کرده و سپس گزینه ی "More" و در آخر "Email Conversation" را انتخاب کنید.

 

 

در اینجا آدرس ایمیل فردی که مایل هستید تاریخچه به او ارسال شود را وارد کنید و واتس اپ کل تاریخچه، شامل پیام ها، تصاویر، صدا و ویدیو را برای آن فرد ایمیل می کند. توجه داشته باشید که کاربرد این قابلیت آن است که تاریخچه ی گفت و گوی شما و شخص دیگری را برای نفر سومی ارسال می کند.

 

 

2. تغییر عکس پس زمینه ی چت واتس اپ

 

 

لازم نیست که همیشه به همان تصویر خسته کننده پس زمینه برنامه نگاه کنید. می توانید پس زمینه را به وسیله گزینه Wallpaper در قسمت "منو" پیام ها تغییر دهید. در اینجا می توانید از میان عکس های پیش فرض واتس اپ یا از عکس های موجود در گالری گوشی خود استفاده کنید.

 

 

در ورژن ایفون (iOS) برنامه، گزینه ی "Conversation Settings" در منو را انتخاب کرده و بر روی "Chat Wallpaper" کلیک کنید.

 

 

3. ذخیره کردن عکس ها در واتس اپ

 

 

تصاویر و ویدیوهایی که به واتس اپ شما فرستاده می شوند، در پوشه ی WhatsApp/media در درون حافظه ی گوشی هوشمند شما ذخیره می شوند. در اندروید می توانید این تصاویر را در گالری گوشی نیز مشاهده کنید. در ایفون (iOS) این تصاویر در اپلیکیشن Photos قرار دارند. بدین ترتیب در صورتی که نیاز به کپی کردن آن ها به کامپیوتر و یا ارسال آن ها به شخص دیگری داشته باشید، می توانید در محل های گفته شده، آن ها را مشاهده کنید.

 

 

علاوه بر این، زمانی که در صفحه چت واتس اپ قرار دارید، می توانید از داخل منو، با انتخاب گزینه ی "Media"، تمامی تصاویر و ویدیوهایی که تاکنون میان شما و مخاطب موردنظر رد و بدل شده را مشاهده کنید.

 

 

4. تهیه ی نسخه ی پشتیبان از مکالمات و چت های واتس اپ

 

 

اگر مکالمات و تاریخچه ی چت های واتس اپ برایتان مهم هستند، می توانید با تهیه نسخه ی پشتیبان، از پاک شدن آن ها جلوگیری کنید. برای اینکار به منوی "Settings" رفته و گزینه ی "Chat Preferences" را انتخاب کرده و بر روی "Chat History Backup" کلیک کنید. از این پس، واتس اپ به طور خودکار از مکالمات شما یک نسخه ی پشتیبان تهیه کرده و بر روی نسخه ی پیشین بازنویسی می کند تا همواره آخرین بکاپ از مکالماتتان را در اختیار داشته باشید.

 

 

5. تغییر عکس پروفایل واتس اپ

 

 

برای تغییر دادن و یا افزودن عکس پروفایل به حساب کاربری واتس اپ، به منوی "Settings" رفته و سپس گزینه ی "Profile" را انتخاب کنید. در اینجا، بر روی عکس فعلی (یا فضای خالی مربوط به عکس) کلیک کنید تا پنجره ی افزودن عکس باز شود. در اینجا می توانید یک عکس را از گالری انتخاب کرده و یا آنکه همان لحظه، با استفاده از دوربین گوشی، یک عکس پروفایل بگیرید.

 

 

6. تغییر استاتوس واتس اپ

 

 

در اپلیکیشن واتس اپ، استاتوس (Status) شما به سایر مخاطبان شما اطلاع می دهد که در حال حاضر، مشغول چه کاری هستید و این استاتوس در زیر نام شما نمایش داده می شود. برای تغییر این استاتوس، به منوی اصلی برنامه رفته و در بخش "Status" جمله ی مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین می توانید از میان جمله های پیش فرض نیز انتخاب کنید.

 

 

7. ارسال پیام به صورت همزمان برای چند نفر در واتس اپ

 

 

گاهی اوقات می خواهید که یک پیام یکسان را برای چند نفر ارسال کنید. در این موارد، ساده ترین راه، استفاده از قابلیت Broadcast در واتس اپ است. برای این کار از منوی "More" به دنبا گزینه ی "Broadcast Message" بگردید و سپس آن را انتخاب کنید.

 

 

سپس می توانید نام افرادی که می خواهید در گروه دریافت کنندگان پیام شما باشند را انتخاب کنید و سپس پیام را ارسال کنید.

 

از آنجایی که امنیت شبکه های اجتماعی پیام رسان و همچنین مباحث جاسوسی و هک کاربران این قبیل سرویس ها در چند سال اخیر، اهمیت ویژه ای برای کاربران پیدا کرده، می بایست به این سؤال مهم پاسخ داد که آیا واتس اپ و پیام های آن امن هستند؟

 

 

بگذارید پاسخ این سؤال را به طور مفصل بررسی کنیم تا دیگر جای شک و شبهه ای در ذهن کاربران نت شهر باقی نماند.

 

 

ارتباط واتس اپ شما با سرور های واتس اپ کاملا رمزگذاری شده ( Encrypted ) و امن است.

 

 

شرکت واتس اپ هیچ کدام از پیام های شما را در سرورهایش ذخیره نمی کند. زمانی که پیام شما به مخاطبتان رسید، بلافاصله از سیستم های شرکت واتس اپ حذف می شود. حال شاید این سؤال پیش بیاید که در این صورت، نسخه های بکاپ ( پشتیبان ) که توسط واتس اپ ذخیره و بازیابی می شوند در کجا ذخیره می شوند؟ پاسخ آن است که این نسخه تنها در حافظه ی گوشی شما ذخیره می شوند و کمپانی واتس اپ هیچگونه دسترسی به آن ندارد.

 

 

تنها نام پروفایل واتس اپ شما، عکس فعلی پروفایل و گروه هایی که در آن ها عضو هستید، در واتس اپ ذخیره می شوند. هم چنین اطلاعات مربوط به تاریخ انقضا و تمدید حساب واتس اپ نیز در سرورهای واتس اپ محفوظ می مانند.

 

 

نکته دیگر این است که هیچ شخص یا شرکتی در ایران و یا در هر جای دیگری از جهان نمی تواند به پیام های شما، تصاویر و … که از طریق واتس اپ ارسال می کنید، دسترسی داشته باشد. بنابراین هیج شخصی نمی تواند پیام های شما (از هر نوع) را ببیند. واتس اپ دارای امنیت بسیار بالایی است و پیام های شما قابل هک شدن و دیده شدن توسط افراد دیگر نیست.

 

 

امکان شنود و نفوذ به واتس اپ برای افراد عادی وجود ندارد؛ فقط سازمان های دولتی عالی رتبه و دولت ها اگر بخواهند، با در اختیار داشتن امکانات ویژه این قابلیت را خواهند داشت که پیام های کسانی را که مخالف قانون و مقررات عمل می کنند شناسایی کنند.

 

 

هم چنین باید توجه داشته باشید که در واتس اپ فایل های شما در گوشی شما ذخیره می شوند و اگر شخصی یا برنامه ی مخربی به گوشی شما دسترسی مخفی داشته باشد، ممکن است فایل های شما در خطر باشند.

 

 

اگر گوشی شما دزدیده شود، این شانس را دارید که از خواندن محتوای پیام هایتان در خود برنامه واتس اپ جلوگیری کنید. اما این امکان وجود دارد که اطلاعات شما توسط سارق در خارج از واتس اپ (توسط برنامه مدیریت فایل و …) خوانده شود. به همین دلیل، همواره این نکته را بدانید که ارسال تصاویر شخصی در برنامه های پیام رسان به هیچ وجه توصیه نمی شود و امنیت در هیچ برنامه ای 100% تضمین شده نخواهد بود.

 

 

به طور کلی نگهداری فایل های شخصی در گوشی های همراه توصیه نمی شود اما در صورتی که حتماً می بایست اینگونه تصاویر و فایل ها را در گوشی ذخیره کنید، همواره بر روی گوشی خود PIN CODE را فعال نموده و هم چنین در صورتی که حافظه جانبی (microSD) نیز به گوشی متصل کرده اید، در تنظیمات گوشی هوشمند، گزینه Encrypt Memory را فعال نمایید.

 

 

ذکر این نکته نیز لازم است که ساختار اپلیکیشن واتس اپ به گونه ای است که اجازه ارسال پیام های انبوه و مزاحم (Spam) را نمی دهد. بدین ترتیب اگر شما از کسی پیامی دریافت می کنید، او حتما از دوستان شماست.

 

 

 

حال برخی از مشکلات رایج کاربران در زمان استفاده از واتس اپ و نحوه ی برطرف سازی آن ها را مرور می کنیم. با نت شهر همراه باشید.

 

 

 

- چگونه می توانم خطای Task Manager واتس اپ را حل کنم؟

 

 

اپلیکیشن های Task Killer می توانند در عملکرد واتس اپ اخلال ایجاد کنند که باعث از کار افتادن برنامه و افزایش مصرف باتری گوشی (به علت قطع و وصل شدن برنامه از سرور) می شود. پیشنهاد ما این است که از نصب این قبیل برنامه هایی که ادعا می کنند حافظه ی RAM دستگاه شما را آزاد می کنند، خودداری کنید.

 

 

- پیام های چت من به طور تصادفی حذف شد! آیا می توانم پیام هایم را بازگردانم؟

 

 

بله امکان آن وجود دارد. واتس اپ را ابتدا Uninstall کرده و مجددا Install کنید. هنگامی که از شما پرسیده می شود که آیا مایل به بازگرداندن تاریخچه پیام هایتان هستید، گزینه ی Restore را انتخاب کنید. حال پیام هایتان باید بازگردانده شده باشند.

 

 

به گزارش نت شهر، واتس اپ WhatsApp به صورت اتوماتیک هر 24 ساعت یکبار در ساعت 4 صبح ، یک نسخه پشتیبان (بکاپ) از پیام های شما می گیرد و در مموری کارت شما در گوشی اندرویدیتان ذخیره می کند. برای بازگرداندن آخرین بکاپ اخیر گرفته شده، شما باید ابتدا نرم افزار WhatsApp را Uninstall (حذف) کرده و سپس آن را مجددا نصب کنید. در طول مرحله نصب مجدد، واتس اپ از شما می پرسد که آیا می خواهید نسخه پشتیبان ذخیره شده بازگردانده شود؟ در اینجا، شما با انتخاب "Restore" می توانید پیام های خود را بازگردانید.

 

 

با این حال، اگر در زمان نصب مجدد گزینه ی Restore به شما نمایش داده نشد، به احتمال زیاد یکی از موارد زیر رخ داده است:

 

 

1. مموری کارت و یا فایل آرشیو چت هایتان خراب (Corrupt) شده است.

2. بکاپ شما خیلی قدیمی است. به یاد داشته باشید که واتس اپ بکاپ هایی که از 7 روز گذشته باشند را نمی تواند برگرداند.

3. شما با یک شماره تلفن دیگر در گوشی خود قصد بازیابی پیام ها را دارید.

 

 

اگر شرایط شما مانند هیچیک از موارد بالا نباشد، پس به احتمال قوی خواهید توانست تاریخچه ی پیام های خود را بازگردانید.

 

 

- چگونه می توانم شماره تلفنم را در واتس اپ تغییر دهم؟

 

 

اگر سیمکارت و شماره ی خود را عوض کرده اید و می خواهید واتس اپ را بر روی همان گوشی قدیمی داشته باشید، می توانید صرفاً شماره ی خود را در واتس اپ عوض کنید.

 

 

بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورتی که سیم کارت خود را عوض کنید اما در واتس اپ شماره را عوض نکنید، پیام های شما در واتس اپ همچنان با شماره قبلی شما فرستاده خواهد شد و مخاطبان شما در واتس اپ، همچنان شماره قبلی شما را خواهند دید.

 

 

پیش از تغییر شماره ی تلفن در واتس اپ، ابتدا از قرار گرفتن صحیح سیمکارت در گوشی و همچنین برقراری امکان برقراری تماس و ارسال پیام مطمئن شوید.

 

 

با تعویض شماره ی واتس اپ، حساب واتس اپ مرتبط با شماره قبلی شما نیز حذف می شود. بنابراین مخاطبان شما، دیگر شماره قبلی را در لیست مخاطبان واتس اپ خود نخواهند دید. همچنین، گروه های شما، پروفایل و آرشیو چت هایتان نیز به شماره جدید منتقل می شوند.

 

 

مراحل تغییر شماره واتس اپ:

 

 

1. واتس اپ را باز کنید. منوی برنامه را باز کنید و سپس در صفحه ی تنظیمات، به بخش Account بروید. در اینجا گزینه ی Change Number را انتخاب کرده و سپس Next را انتخاب کنید:

 

 

Menu > Settings > Account > Change Number

 

 

2. شماره فعلی واتس اپ خود را در کادر بالایی وارد کنید.

3. شماره جدید خود را در کادر پایین وارد نمائید.

4. با انتخاب گزینه ی "Done" تغییرات اعمال می شوند.

 

 

پس از تأیید شماره ی جدید، شماره قدیم از واتس اپ حذف شده و اطلاعات اکانت واتس اپ شما به شماره جدید منتقل می گردد. لطفا توجه داشته باشید که مخاطبان شما می بایست شماره جدید را در گوشی خود ذخیره کرده باشند تا شما پیام های شما حذف نشوند. در غیر اینصورت، مخاطبانی که شماره ی جدید شما را ندارند، نمی توانند به شما پیام ارسال کنند.

 

 

در آخر، توجه داشته باشید که این فرایند را به دفعات زیاد تکرار نکنید چراکه می تواند برای اکانت شما مشکل ساز شود.

 

 

- از کجا بفهمم که پیام های من در واتس اپ خوانده شده اند؟

 

 

زمانی که شما دو تیک آبی رنگ را بعد از فرستادن پیام خود ببینید، بدین معناست که مخاطب شما پیام شما را دیده است. در صورتی که پیام خود را در یک گروه و یا در یک پیام انبوه فرستادید، این دو تیک آبی رنگ به معنای دیده شدن پیام شما توسط تمام افراد است.

 

 

اگر شما دو تیک آبی رنگ را در پیام هایتان نمی بینید:

 

 

1. مخاطب شما هنوز صفحه چت خود را باز نکرده است.

2. نسخه واتس اپ مخاطب شما قدیمی است و باید آن را به جدیدترین نسخه ارتقا دهد.

3. ممکن است مخاطب شما مشکل برقراری ارتباط اینترنتی داشته باشد.

4. ممکن است مخاطب شما گزینه Read receipts را در تنظیمات حریم خصوصی خود (Privacy Settings) غیر فعال کرده باشد. بدین ترتیب شما متوجه نخواهید شد که آیا او پیام شما را خوانده یا خیر.

 

 

در صورتی که پس از مطالعه ی مطلب فوق، همچنان در کار با برنامه دچار مشکل شده و یا سؤالی داشتید، می توانید در بخش نظرات، آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

 

 

تهیه و گردآوری: دپارتمان تولید محتوای نت شهر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 4 سال پیش...

یکی از خوبی های واتساپ اضافه کردن استیکر به این اپ هست و ضمن اینکه می تونی استیکر هم به دلخواه بسازی.  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. معمولا یک پک بزرگ از استیکرهای جذاب را در اختیار ما قرار می ده.

استیکر واتساپ یکی از بهترین مواردی است که می‌توان زمانی که کلمات نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند، از آن استفاده کنیم. در ادامه نحوه استفاده از استیکر Whatsapp را مرور خواهیم کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...