رفتن به مطلب

دلایلی که باعث می شود شما موبایل اکسپریا زد ۵ پریمیوم سونی را خریداری کنید؟


labour

پست های پیشنهاد شده

پس آیا هنوز هم فکر می کنید که سونی، کاری غیرضروری را انجام داده است؟ این که از یک صفحه نمایش پرقدرت در آخرین پرچمدارش بهره برده است؟ آیا این بهترین صفحه نمایش موجود در بازار است؟ آیا صفجه نمایش جذاب سونی اکسپریا زد ۵، حسادت دوستانتان را بر می انگیزد؟ ایا شما و دوستانتان به این موضوع اهمیت می دهید؟ در ادامه مطلب با ittl همراه باشید.

سوالات زیادی از قبیل سوالات بالا وجود دارند که چند پاسخ مختصر دارند. چیزی که ما می دانیم این است که سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم در صفحه نمایش اش، چیزی بیش از آن وضوح چشم انسان را با خود به همراه دارد که در کنار دوربینی جدید و بسیار توانا و با یک عمر باتری طولانی بیش از دو روز، پاسخی محکم به سوالات بالا می دهد.

در این جا، ۵ دلیل وجود دارد که می گوید، چرا اکسپریا زد ۵ پریمیوم در بازار اینقدر دلبری می کند و چرا هرکسی باید به خرید این تلفن همراه هوشمند فوق العاده فکر کند:

صفحه نمایش۴K

 

 

این که مزایای دقیقی از صفحه نمایش ۴K وجود دارد. و یا این که آیا تفاوتی در وجود صفحه نمایش ۴K در یک اندازه کوچک ۵٫۵ اینچی وجود دارد یا نه، مساله ای قابل بحث است. اما سونی می گوید که تفاوتی قابل بجث در وجود و یا نبود ۴K وجود دارد. ما هم تایید می کنیم که به طور خلاصه در مقایسه با صفحه نمایش فول اچ دی اکسپریا زد ۵ و در مقایسه با آن، یک بهبود بزرگ در اکسپریا زد ۵ پریمیوم رخ داده است.

باید گفت که صفحه نمایش ۴K در زد ۵ پریمیوم بسیار عالیست. این صفحه نمایش روشن و شارپ است و دیدن فیلم های با کیفیت خوب در آن لذت بخش و فوق العاده است. استدلال سونی از بالابردن کیفیت صفحه نمایش این است که برخلاف برخی از صفحات نمایش که تنها قادر به پخش محتوی ۲٫۵K هستند، اکسپریا زد ۵، می تواند محتوی ۴k را به خوبی پخش کند.

موتور تصویر X-Reality در پشت این صفحه نمایش که در تلویزیون های ۴K هم وجود دارد که محتوی HD را به طرز جالبی در صفحه نمایش ۴K نمایش می دهد.

باتری با ماندگاری طولانی

 

 

مشخصه عمر باتری به مدت دو روز، به یکی از مشخصه های خطوط اکسپریای این شرکت مبدل گشته بود. اما به دلیل رقابت در صنعت تلفن همراه، در هرروز لاغرتر شدن تلفن های هوشمند پرچمدار، که باتری را فدای طراحی جذاب تر و باریک تر می کردند، اکسپریا زد ۳ پلاس دارای یک باتری کوچکتر نسبت به زد ۳ شد که به تبع، دچار مشکلاتی در قدرت باتری گردید.

اما باتری اکسپریا زد ۵ پریمیوم قدرتمند است و ظرفیتی برابر ۳۴۳۰ میلی آمپر دارد. سونی ادعا می کند که به راحتی به مدت دو روز دوام میاورد و بدیهست که چنین باتری بزرگی برای سیراب قدرت این صفحه نمایش گرسنه لازم است. اما در عین حال باید بگوییم، که برخی ترفندها هم در صرفه جویی در قدرت اکسپریا زد ۵ پریمیوم وجود دارد.

سونی به اندازه ای صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را کاهش داده است که یک باتری بزرگتر بدون این که دستگاه بیش از حد ضخیم(۷٫۸ میلی متر) شود، در این دستگاه قرار گرفته است. پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ هم در هنگامی که استفاده ای از تلفن نمی شود، خاموش است تا قدرت باتری را ذخیره کند. به عنوان مثال، سونی به ما گفت که اگر یک تصویر ثابت برروی صفحه نمایش در حال نمایش باشد، “بیشتر از هر زمان دیگری پردازنده در حالت استراحت قرار دارد”.

یکی دیگر از خصوصیات جذاب زد ۵ پریمیوم، قابلیت شارژ سریع است که شما به لطف این قابلیت می توانید، با ده دقیقه شارژ، به مدت ۵٫۵ ساعت از اکسپریا زد ۵ پریمیوم استفاده کنید.

دوربین

 

 

جنگ دوربین تلفن های هوشمند، امروزه بیش از هزرمانی داغ شده است. از اپل با آیفونش بگیرید که همیشه در دنیای دوربین های تلفن های هوشمند، بهترین بوده اند تا تولیدکنندگان اندرویدی که در این چندساله، با دوربین های بسیار عالی، محصولاتشان را یکی پس از دیگری روانه بازار کردند. سامسونگ، موتورولا و در حال حاضر سونی.

سنسور ۲۳ مگاپیکسلی جدید سونی دارای یکی از سریع ترین فوکوس های اتوماتیک در جهان است، با زمان ۰٫۰۳ ثانیه که واقعا عالیست و برای عکس های لحظه ای بدون در نظر گرفتن و نگرانی برای تاری تصویر فوق العاده است. این دوربین می تواند عکس هایی روشن و شارپ بگیرد و در حالت Superior Auto، بازهم بهبود می یابد.

همچنین، زوم ۵ ایکس هم به طور فوق العاده ای در این دوربین، کیفیت تصاویر را در نتیجه نهایی جفظ می کند و منجر به از دست دادن کیفیت تصویر می شود. در عین حال، توانایی گرفتن و ذخیره عکس ها هم در فرمت RAW وجود دارد. سونی عملکرد در نور را هم حالا بهبود داده و برخلاف اکسپریاهای قبلی که این یک مشکل عمده بود، در زد ۵ پریمیوم دیگر این مشکل وجود ندارد.

همچنین، حالا قابلیت فیلمبرداری هم بهبود پیدا کرده که آن مدیون قابلیت stabilzation (تثبیت کننده دیجیتالی) است. قابلیتی که به نظر می رسد بسیار چشمگیر است. این را در تست فیلمبرداری در هنگام سوار بر دوچرخه در جاده ای پر از دست انداز امتحان کردم که با کمترین میزان تلو تلو خوردن همراه بود.

طراحی ضدآب

 

 

درست مثل دستگاه های قبلی اکسپریا، زد ۵ پریمیوم هم به طور کامل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این دستگاه دارای امتیاز IP65 و IP68 است، که این به معنی این است که اکسپریا زد ۵ پریمیوم، به طور کامل در برابر گردوغبار و سایر ذرات جامد مقاوم است. همچنین، زد ۵ پریمیوم، قادر به تجمل و مقاومت در برابر آب در عمقی تا به اندازه ۳ پا است (امتیاز IP68 طور معمول به معنای مقاومت تا عمق ۳ پا است).

در طراحی زد ۵ پریمیوم، در پورت یو اس بی برای شارژ از درپوش استفاده نشده تا عملیات شارژ کردن سخت نباشد. اما برای سیم کارت و میکرو اس دی در طراحی ضدآب سونی، در پوش وجود دارد که این خیلی مهم نیست، زیرا این قسمت خیلی مورد دستکاری کاربران قرار نمی گیرد.

سنسور اثر انگشت

 

 

سونی در اکسپریا زد ۵ و زد ۵ پریمیوم از سنسور اثر انگشت استفاده کرده است. یک ویژگی که گویی اکنون، به یکی از ملزومات تلفن های پرچمدار تبدیل شده است.

سونی در اکسپریا زد ۵ و زد ۵ پریمیوم، از ایده استفاده از سنسور اثر انگشت برروی دکمه خاموش روشن کردن دستگاه استفاده کرده است، که این نشان می دهد این سنسور و دکمه آن، برروی لبه دستگاه قرار گرفته و سونی می گوید که این اسکنر با دقت بالایی می تواند به ضبط و تشخیص اثر انشگت افراد با ریزترین جزییات بپردازد.

نکات منفی

 

 

در کنار موارد بالا، شاید نقاط ضعفی هم را بتوان برای اکسپریا زد ۵ پریمیوم متصور بود. این که این دستگاه از فقدان ارتقای نرم افزاری در رنج است . دستگاه به همراه اندروید ۵٫۱ عرضه می شود که رابط سونی در آن، بدون هیچ تفاوتی با مدل قبلی عرضه شده است. در واقع، تنها به جز اضافه کردن چند ترفند در دوربین، به نظر نمی رسد که به روزرسانی نرم افزاری زیادی در زد ۵ پریمیوم به وقوع پیوسته باشد.

همچنین موضوع قیمت هم وجود دارد که باید گفت این دستگاه نسبت به سایر اکسپریاها، کمی گران تر است.

صفحه نمایش زد ۵ پریمیوم ه همانطور که گفتیم ۴k است و در واقع، تلاش سونی را در رقابت تلفن های متنوع اندرویدی نشان می دهد. اما زمانی که تولیدکنندگان کمترشناخته شده اندرویدی همچون هواوی و وان پلاس، گوشی هایی بسیار تاثیرگذار آن هم با نیمی از قیمت اکسپریا زد ۵ را ارائه می کنند، شما باید از خود بپرسید که آیا ارزشش را دارد؟

 

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...