رفتن به مطلب

سامسونگ در حال ساخت لنزهای چشمی هوشمند با دوربین و سنسورهای مختلف است


labour

پست های پیشنهاد شده

این روزها بحث گجت‌های پوشیدنی کاملا داغ است و یکی از مشکلاتی که سر راه این محصولات وجود دارد به ابعاد، زیبایی و البته سهولت در استفاده از آنها مربوط است و محصولاتی مانند عینک هوشمند گوگل با وجود اینکه ایده‌ی خلاقانه و جدیدی به حساب می‌آیند، به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارند، نتوانستند آنگونه که باید به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. اکنون سامسونگ دست به ثبت یک پتنت زده که می‌تواند آینده‌ی گجت‌های پوشیدنی و از جمله عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده را دستخوش تغییرات فراوانی کند. در ادامه با ما باشید تا در جریان پتنت چشمی سامسونگ قرار گیرید.

 

اگر در آینده‌ای نه چندان دور گجتی را دیدید که در چشم کاربر قرار بگیرد و به عنوان یک لنز هوشمند ایفای نقش کند نباید تعجب کنید چرا که سامسونگ ایده‌ی خود را در این زمینه به ثبت رسانده و ظاهرا مهندسان مراکز R&D این شرکت در حال کار بر روی لنزی هستند که در چشم کاربر قرار گرفته و محتوای مورد دلخواه وی را به صورت لحظه‌ای در جلوی چشمانش ظاهر خواهد کرد تا مجبور به قرار دادن یک هدست یا عینک بر روی سر خود نشود و مسلما در صورت تحقق این رویا می‌توان به آینده‌ی گجت‌های هوشمند کاملا امیدوار بود.

امروز بلاگ رسمی سم‌موبایل اعلام کرد که سامسونگ پتنت خود را کشور کره‌ی جنوبی به ثبت رسانده است. در این لنز دوربین و سنسورهای بسیار کوچکی بکار گرفته شده تا تعامل هرچه بیشتری را با کاربر خود برقرار کند و مسلما قرار دادن چنین قطعاتی در یک گجت بسیار کوچک، خبر از یک مهندسی و طراحی بسیار پیچیده می‌دهد.

آنتن بیسیم بکار گرفته شده در آن نیز باعث می‌شود که کاربر بتواند اطلاعات مورد دلخواهش را بر روی یک اسمارت‌فون مشاهده کند و همچنین به کمک آن به کنترل این لنز بپردازد. بنابه گفته‌ی سم‌موبایل سامسونگ در حال حاضر سخت در حال کار بر روی این لنز هوشمند است و قصد دارد که تجربه‌ی کاربران را از گجت‌های پوشیدنی کاملا دستخوش تغییر و انقلاب کند و احتمالا در آن شاهد کاربردی مشابه عینک هوشمند گوگل منتها با شکل و شمایلی بسیار پیچیده و پیشرفته‌تر خواهیم بود.

کارشناسان معتقدند که با ورود چنین لنزهایی و قرار دادن راحت آن در چشم، دنیای واقعی در آینده گسترده شده و کاربران تجربه‌ای نو را در زمینه‌ی انجام کارها و بازی‌های واقعیت افزوده شاهد خواهند بود. در این لنز مانند آنچه که در عینک هوشمند گوگل شاهدش بودیم، کاربر می‌تواند با یک خیره شدن و پلک زدن اقدام به گرفتن عکس کند که ظاهرا کار بسیار ساده‌ای خواهد بود.

 

ظاهرا گوگل و سامسونگ در به ثبت رساندن پتنت‌های مختلف در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی رقابت سختی را با هم دارند و در شرایطی که گوگل دو پتنت مهم را در زمینه‌ی طراحی سنسورهای انعطاف پذیر در اختیار دارد، سامسونگ نیز از سال ۲۰۱۴ اقدام به ثبت چندین پتنت در این زمینه کرده است و نکته‌ی جالب توجه در آن است که سامسونگ پتنت‌های مهمی را که در این زمینه نیاز داشت و در اختیارش نبود، در سال ۲۰۱۴ از گوگل خریداری کرد تا با خیالی آسوده‌تر بتواند به توسعه‌ی محصولات خود در این زمینه بپردازد.

گرچه ایده‌ی سامسونگ در ارائه‌ی یک محصول لنز مانند به عنوان لنز هوشمند بسیار جالب و خلاقانه است اما فراموش نکنید که این موضوع صرفا در حد ایده قرار دارد و مشخص نیست که چه زمانی اقدام به تولید انبوه و عرضه‌ی آن به بازار خواهد کرد چرا که این روزها شرکت‌های مختلف طرح‌ها و ایده‌های زیادی را ثبت می‌کنند اما تا زمان عرضه‌ی انبوه آنها به بازار تاخیر زیادی را انجام می‌دهند و امیدواریم که این بار سامسونگ در عرضه‌ی لنز هوشمند سریع عمل کند.

 

 

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...