رفتن به مطلب

اختصاصی چگونه بهترین کلید واژه کانونی را برای سئو انتخاب نماییم؟


decoweb

پست های پیشنهاد شده

 

92d4-how-to-select-the-best-focus-keyword.jpg

 

 

درج بهترین متن برای سایتتان با رعایت قوانین پایه از بهترین روش های سئو است. گوگل با مشاهده فعالیت های سایتتان اطلاعات جدید درج شده در سایت را ثبت یا به عبارتی ایندکس می کند. و همینطور علاوه بر آن شما هم در تلاش برای افزایش ارزش متون مندرج در سایتتان هستید. اگر استراتژی انتخاب کلمه هدف درست باشد و متن تان هم برای آن کلیدواژه ها به خوبی بهینه سازی شده باشد، درج متون و در واقع تولید محتوا باعث می شود سایتتان به راحتی در نتایج جستجو قرار بگیرد. اما واقعا چگونه میتوان کلمه درستی را به این منظور انتخاب کرد؟ به ویژه زمانی که در حال نوشتن مطلبی هستید و دنباله ی کلیدواژه هایتان زیاد می شود؛ انتخاب بهترین کلمه هدف برایتان سخت تر می شود. امروز در دکو وبــ ، ۳ کار را قبل از نوشتن یک مطلب جذاب به شما آموزش میدهم.

 

کلیدواژه ای که برای جستجو استفاده می شود را انتخاب کنید

زمانی که پلاگین yoast seo برای اولین بار عرضه شد، قابلیتی داشت که با وارد کردن عنوان مطلب، لیستی برای شما نمایش می داد که همان کلمات هدف پیشنهادی بود که از نتایج سرچ گوگل استخراج میکرد. منتهی بعد از مدتی گوگل این دسترسی را بست و این قابلیت از این پلاگین حذف گردید.

 

حال برای انجام اینکار خودتان باید دست به کار شوید و کلمه هدف مورد نظرتان را سرچ کنید و نتایج جستجو مردم را در گوگل ببینید. با این کار می توانید از سلیقه مردم در انتخاب کلمات برای جستجو مطلع شوید و تصمیمات بهتری برای انتخاب کلمه هدف بگیرید.

 

 

ee6e-screenshot2.png

 

 

 

حال به جمع آوری اطلاعات درباره ارزش نتایج جستجو شده بپردازید

زمانی که با دنباله ای از کلمات هدف مواجه می شوید، باید برای آنها با صبر و حوصله ارزشیابی کنید تا بتوانید بهترین کلمه هدف را انتخاب نمایید. برای راحت تر شدن اینکار از ۲ راه مرسوم می توانید استفاده کنید:

 

 

  1. با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ( Google Adwords ) کمپینی راه اندازی کنید و در آن کلمات هدفتان را قرار دهید و بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص نتایج را بررسی کنید و ارزش هریک از کلیدواژه هایتان را با اعداد و ارقامی که گوگل اعلام می کند، مشاهده کنید. (البته این روش ملزم به خرج کردن چند دلار برای راه اندازی کمپین است که شرایط آن را هم می توانید در خود سایت گوگل مطالعه نمایید.)
  2. اما راه حل دوم و رایگانی هم برای این ارزش گذاری وجود دارد که باز هم از سمت گوگل ارائه شده و اسم آن Google Trends است. با استفاده از این سرویس شما میتوانید ارزش کلمات مدنظرتان را با هم در طی زمان از گذشته تا به امروز را مشاهده نمایید.

 

اگر در حال حاضر وبسایتی دارید که مطالب آن رتبه و بازدید خوبی دارند، حتما میدانید که کدام نوع از مطالبتان بازدیدکننده بیشتری را به خودش جذب کرده است. با استفاده از سرویس Google Trends می توانید کلمات هدف مطالب قدیمی ترتان را (البته اگر تعداد بازدیدکنندگان سایتتان زیاد و قابل توجه باشد) با کلمه ای که در ذهنتان دارید مقایسه کنید. با اینکار می توانید حدس بزنید که کلمه هدفی که در ذهنتان است چقدر می تواند بازدیدکنندگان را به خودش جذب کند. البته از این بابت اطمینان حاصل نمایید که مطلب قبلیتان بسیار شبیه به مطلبی باشد که در حال نوشتن آن هستید و اگر دنباله کلیدواژه هایی که در ذهنتان است زیاد است، سعی کنید مطلبی را انتخاب کنید که دنباله کلیدواژه های زیادی داشته باشد.

 

 

ee6e-screenshot3.png

 

 

 

کلمه کلیدی پیشنهادیتان را در گوگل جستجو کنید!

در نهایت برای اینکه دقیقا بدانید دیگران در مطالبشان از چه کلمات هدفی استفاده کرده اند و آیا کلمه هدف مورد نظر شما و ایده شما در این بین می گنجد یا خیر؛ بهترین راه جستجو کلمه هدف موردنظرتان در گوگل و دیدن حداقل ۲ صفحه از نتایج جستجو می باشد.

 

آیا مقالاتی که گوگل نمایش میدهد دارای همان کلمات کلیدی مدنظر شما است؟ آیا وبسایت شما در بین نتایج قرار دارد؟ اگر تصمیم به نوشتن مقاله یا ساخت صفحه ای در سایتتان گرفته اید، باید بدانید که بهینه سازی مقاله یا صفحه تان با این کلمه کلیدی باعث می شود که سایتتان در میان نتایج جستجو گوگل قرار بگیرد یا خیر.

 

 

ee6e-screenshot-www-google-com-2016-04-06-00-21-32.png

 

 

 

در تصویر بالا کلمه کلیدی افزونه وردپرس را جستجو کرده ام که همانطور که مشاهده میکنید سایت 20 اسکریپت در اولین نتیجه گوگل قرارگرفته و در ادامه صفحه می توانید سایت های دیگر را مشاهده نمایید.

 

حتما از محتوای نتایج جستجو شده استفاده نمایید و از آنها الهام بگیرید. آیا ایده های خوب و ناب در این نتایج پیدا کرده اید ( ما به هیچ وجه شما را تشویق به کپی محتوا نمیکنیم؛ صرفا از شما میخواهیم که مطمئن شوید چیزی را در مقاله تان از قلم نینداخته باشید)؟ اما از همه اینها مهم تر این است که چگونه مطمئن می شوید که مطلبتان برجسته و معتبر خواهد شد؟ به چه طریقی مطلبتان بهتر، جذاب تر و معتبرتر از دیگر مقالاتی می شود که در حال حاضر در نتایج جستجو گوگل وجود دارد. حتما به راه هایی که می توانید با استفاده از آنها مخاطبانتان را وادار به «کلیک» و «اشتراک گذاری» مطلب بکنید، فکر کنید. (این راه ها بسته به نوع سایت شما و مطالب و محتویات داخل آن با یکدیگر متفاوت هستند. و باید از ایده هایی جدید و نابی که خودتان ابداع می کنید و یا در سایتهای دیگر مشاهده کرده اید، استفاده کنید)

 

جمع بندی : پیدا کردن کلمه هدف اصلا کار راحتی نیست

پیدا کردن کلمه هدف از دانش و یا راه علمی خاصی پیروی نمی کند. شما باید از کلماتی که مخاطبانتان آنها را دقیقا جستجو می کنند، مطلع باشید.کلمات کلیدی ای که دارای ارزش زیاد و مطابق با خواسته ها و جستجوهای مخاطبانتان باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...