رفتن به مطلب

۱۵ تکنیک مهم در بهبود سئو وردپرس – قسمت اول


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

من در ماه های اخیر مطالعاتی روی برترین سایت های وردپرسی داشتم و استراتژی ها و تاکتیک های آن ها را مورد بررسی قرار دادم . این وب سایت ها هر کدام در زمینه فعالیت خود جز بهترین ها هستند . برخی از وب سایت های مورد مطالعه :

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

اگر شما در زمینه سئو و کسب درآمد از اینترنت فعالیت کرده باشید حتما با این وب سایت ها برخورد نموده اید . بخش مهمی از موفقیت این افراد مربوط به انتشار مطالب مفید و با کیفیت بوده اما آیا این تنها راه برای موفقیت در دنیای اینترنت است ؟ جواب این سوال به طور قطع نه می باشد . همه ی این افراد از استراتژی های ترکیبی سئو مثلا ساخت بک لینک ، شبکه های اجتماعی و … در کنار هم استفاده می کنند . یکی از این استراتژی ها توجه به ساختار وردپرس است که با بهینه سازی آن ، می توان صفحه اول گوگل را تصاحب نمود .

در ادامه با معرفی ۱۵ تکنیک بهینه سازی وردپرس همراه ما باشید .

 

 

۱- پیوندهای یکتا

به زبان ساده پیوند های یکتا آدرس مطالب شما می باشند . بنابراین یک آدرس اینترنتی خوب آدرسی است که محتویات مطلب شما را ذکر کند ،به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی جستجو شده کاربر در گوگل و … در آدرس مطلب شما نیز موجود باشد در نتایج جستجو به صورت سایه دار نمایش داه خواهد شد و این یعنی شانس بیشتر برای کلیک شدن !!!

پیشنهاد من برای پیوندهای یکتا :

 

%postname%%category%/%postname% 

 

 

 

۲- بهینه سازی عنوان

تگ title در قالب سایت شما حاوی عنوان صفحه می باشد . هر چه این عنوان کوتاه تر و مرتبط تر با محتوای مطلب باشد برای موتورهای جستجو مهم تر است . به صورت پیش فرض ، مطالب در وردپرس به صورت «عنوان مطلب – عنوان وب سایت» نمایش داده می شود . وقتی که صفحه اصلی شما در موتورهای جستجو ثبت شده است ، با طرز نمایش ذکر شده کمکی به بهتر شدن رتبه شما نمی کند . در واقع نیازی نیست که برای یک کلمه کلیدی در وب سایت خودتان چند بار در موتور جستجو ثبت شوید!

پیشنهاد من برای عنوان صفحات تنها نمایش عنوان مطلب می باشد . برای تغییر عناوین می تواند از افزونه های سئو نظیر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و یا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید .

 

۳- فعال کردن بازتاب ها

یک روش خیلی ساده برای دریافت بک لینک (و در نتیجه افزایش رتبه در موتورهای جستجو) فعال کردن بازتاب ها در وردپرس می باشد . از بازتاب های اسپم هم نترسید ، بازتاب ها نیر مانند دیدگاه ها قابل مدیریت هستند !

 

۴- مطالب مرتبط

چندین دلیل وجود دارد که نشان می دهد نمایش مطالب مرتبط باعث افزایش ترافیک و همچنین افزایش رتبه گوگل خواهد شد . به عنوان مثال توسط نمایش دادن مطالب مرتبط می توانید بازدید کنندگان سایت را به مدت بیشتری در سایت نگه دارید و این یعنی افزایش رتبه الکسا و …

بنا بر تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که یک بازدیدکننده پس از خواندن مطلب شما در حالت انتخاب قرار می گیرد ، انتخاب این که یک مطلب سریع و در دسترس را مطالعه کند و یا از وب سایت شما خارج شود ، شما کدام را می پسندید !!!

دو راه برای نمایش مطالب مرتبط وجود دارد ، یکی استفاده از افزونه های وردپرس نظیر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و دیگری قدم نهادن در وادی ویرایش کدهای قالب ! که صد البته برای کاربران عادی استفاده از افزونه مناسبتر به نظر می رسد .

 

۵- لینک دادن به صفحات داخلی

همان گونه که وجود لینک از سایت های دیگر به وب سایت شما باعث شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو می شود ، لینک به صفحات داخلی وب سایت نیز موتورهای جستجو را از وجود این صفحات آگاه می کند . لینک هایی که در صفحه اصلی قرار دارند و به صفحات داخلی نظیر مطالب ، برگه و … اشاره می کنند برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردارند .

اگر مدیریت لینک های داخلی برای شما کار سختی است می توانید از افزونه هایی مثل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید .

 

۶- با WWW یا بدون WWW

این سوالی است که اغلب صاحبان وب سایت ها با آن مواجه می شوند ، در پاسخ به آن باید گفت که فرق بین این دو آدرس وجود ندارد . برای تعیین نشانی پیش فرض آن را در قسمت تنظیمات – همگانی هر دو فیلد وارد کنید . من شخصا آدرس های بدون WWW را ترجیح می دهم !

نکته ی دیگر این که وردپرس به صورت پیش فرض برای انتقال آدرس ها از انتقال ۳۰۲ استفاده می کند ، این انتقال به موتور های جستجو می فهماند که این انتقال موقتی است ولی چون که انتقال مد نظر ما دائمی است باید از انتقال ۳۰۱ استفاده کنیم .

برای تغییر طرز انتقال شما باید به فایل htaccess موجود در پوشه نصب وردپرس دسترسی داشته باشید ، در ابتدای فایل کدهای زیر را وارد کنید :

 

 

# Begin 301RewriteEngine OnRewriteCond %{HTTP_HOST} !^ 20script \.ir [NC]RewriteRule (.*) http:// www.20script.ir/$1 [R=301,L]# BEGIN WordPressRewriteEngine OnRewriteBase /RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-fRewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-dRewriteRule . /index.php [L]# END WordPress

 

توسط کد بالا کلیه آدرس ها با WWW به آدرس های بدون آن منتقل می شوند ، فراموش نکنید که آدرس وب سایت خودتان را در فایل قرار دهید !

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...