رفتن به مطلب

پردازنده های 14 نانومتری !


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

...

 

برای آن دسته از کاربرانی که با عبارت تیک-تاک آشنایی ندارند باید گفت که تیک-تاک نوعی استراتژی است که اینتل به کمک آن، چرخه عرضه محصولاتش را مشخص می کرد. در واقع تولید پردازنده های اینتل، با استفاده از خط مشی مشخصی دنبال می شد. تیک به معنای یک دوره یک ساله است که در آن، اینتل روی بهبود عملکرد پردازنده ها و پایین آوردن میزان مصرف انرژی شان کار می کرد. در همین حال، تاک نشان دهنده دوره یک ساله بعدی است که اینتل در آن پردازنده هایی با قابلیت های جدید معرفی می کرد.

 

اینتل می خواهد از مدل توسعه دو مرحله ای خود فاصله گرفته و مرحله سومی به نام «بهینه سازی» در آن بگنجاند که وقت بیشتری برای کنار زدن چالش های فنی پردازنده های 10 نانومتری در اختیار تیم اینتل قرار می دهد.

 

اما این تغییر استراتژی، چه معنایی برای کاربران و مخاطبان دارد؟ شاید بتوان گفت که کاربران می توانند مادربردهای دسکتاپ های خود را برای زمان بیشتری نگه دارند و با عرضه پردازنده های 10 نانومتری، مدت زمان مورد نیاز برای ارتقای سخت افزار ارتقا می یابد. ویلیام هالت از اینتل پیش بینی می کند که تکنولوژی پردازنده ها به زودی از ارتقای عملکرد فاصله گرفته و روی بهینه سازی مصرف انرژی متمرکز می شوند.

 

منبع: تک شات

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...