رفتن به مطلب

استانداردی که نتوانست انتظارات را برآورده کند


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

دنیای فناوری معمولا هر چند سال یکبار با استانداردهای جدیدی روبرو می‌شود؛ ولی مدتی طول می‌کشد تا این استانداردها مقبولیت پیدا کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ به CD و DVD نگاه کنید تا متوجه شوید. آنها در همان بدو معرفی و ورود به بازار روی خوش موفقیت را ندیدند؛ در اصل مدتها طول کشید تا این دو بعنوان استاندارد جای خود را پیدا کردند.

حالا بنظر می‌رسد که استاندارد USB Type-C هم با چنین سرنوشتی روبروست. شاید یکی از دلایل آن نبود وسایل کافی در بازار با چنین ویژگی باشد.

 

شاید بد نباشد بدانید استاندارد USB Type-C استاندارد جدید سرعت برای انتقال دیتا یا یک توان خروجی افزایش یافته نیست؛ بلکه فقط و فقط نوع جدیدی از استاندارد پورت برای ایجاد ارتباط است.

این استاندارد جدید را نمی‌توان از هر طرف وصل کرد؛ و برای اتصال بین وسیله و این پورت گاهی ممکن است مشکلاتی هرچند کوچک پیش بیاید.

 

یکی از مواردی که سال گذشته با آن مواج شدیم معرفی مک‌بوک فوق باریک اپل بود که فقط یک پورت داشت؛ آنهم پورت USB Type-C. اما مشکلات سازگاری این پورت هنوز زیاد است.

اواخر سال گذشته گوشیهایی مانند نکسوس 6P؛ نکسوس 5X؛ و پیکسل C معرفی شدند که همگی آنها از این پورت و این استاندارد پشتیبانی می‌کردند. اما مشکلات سازگار شدن با دستگاههای جانبی در آن بیشتر نمود داشت: هیچگونه دستگاههای طرف سومی وجود نداشت که از این پورت استفاده کند.

اما شاید استاندارد USB Type-C بدترین ضربه را حدود یک ماه پیش در بارسلونا دریافت کرد. زمانیکه سامسونگ گوشیهای خانواده S7 خود را در MWC 2016 معرفی کرد. خیلی از فناوریهایی که قبلا سامسونگ از آنها استفاده کرده بود؛ در مدلهای جدید دیده می‌شدند اما در کمال تعجب خبری از USB Type-C نبود.

اگر قرار بود که این استاندارد عمومیت پیدا کند حتما باید در دستگاههای جدید سامسونگ دیده می‌شد. اینکه چطور آنها هر چیزی که تصور می‌رفت در سری S7 بکار گرفتند اما جای این استاندارد خالی مانده باعث تعجب کارشناسان شد. حتی ال‌جی در گوشی جدید خود G5 از پورت USB Type-C استفاده کرده است.

اینکه چه آینده‌ای در انتظار این استاندارد خواهد بود گذر زمان نشان می‌دهد.

 

منبع : ICTPRESS

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...