رفتن به مطلب

پسوردهای تکراری، مهلک‌ترین اشتباه امنیتی


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

...

 

 

امنیت آنلاین در سالهای اخیر به یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین موضوعات تبدیل شده است. با وجود ماجرای ادوارد اسنودن، هک شرکت سونی و فاش شدن ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها وقتی پای حساب‌های آنلاینشان به وسط می‌آید که حاوی اطلاعات حساس است، به مسائل امنیتی اهمیت زیادی می‌دهند، در حالی که این‌طور نیست.

 

یاهوتک در گزارشی نوشته است با توجه به نتایج بررسی‌های اخیر که پژوهشگران از اپلیکیشن LastPass (که اپلیکیشنی برای مدیریت کلمه عبور است) به دست آورده‌اند، 95 درصد از آمریکایی‌ها بین یک تا شش پسورد (کلمه عبور) خود را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند، به رغم این واقعیت که 73 درصد آنها قبول دارند با این کار ریسک می‌کنند.

 

ممکن است شما تصور کنید یکی از میلیون‌ها فردی که کلمه عبور خود را به اشتراک می‌گذارند نیستید، اما اگر تا به حال به فردی کلمه عبور وای-فای خود را داده یا اجازه داده باشید به حساب‌های اینترنتی شما وارد شود، عضوی از این گروه انبوه هستید.

 

جو سیگریست، معاون اجرایی LastPass می‌گوید: تقریبا تمامی جنبه‌های زندگی ما، دارای برخی اجزای آنلاین هستند و اگر شما به اشتراک‌گذاری کلمه عبور را وارد این آمیزه کنید، تمامی اطلاعات حساس شما به طور مداوم در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

 

اگرچه ممکن است اینکه به دوست مورد اعتماد خود کلمه عبور شبکه وای-فای خود را بدهید آنچنان هم خطرناک نباشد، اما آمار دیگری که در این زمینه وجود دارد، نگران‌کننده‌تر است. کارشناسان امنیتی به شما خواهند گفت که تکرار کلمه‌های عبور از بزرگترین اشتباهاتی است که شما می توانید انجام دهید، با این وجود 59 درصد از میان 1053 نفری که مورد مطالعه قرار داشتند، اعلام کردند که در سایت‌های متعدد از پسوردهای تکراری استفاده می‌کنند.

 

اگر رمز نتفلیکس شما همان رمزی باشد که برای حساب‌های بانکی خود انتخاب می‌کنید، تصمیم به ظاهر بی‌ضرری که برای به اشتراک گذاشتن کلمه عبور با یکی از دوستان بی‌احتیاط خود می‌گیرید، می‌تواند شما را دچار یک زیان چندین هزار دلاری کند. بنابراین برای جلوگیری از مورد هجوم قرار گرفتن اطلاعاتتان، از مدیریت کلمه عبور (password manager) استفاده کنید.

 

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...