رفتن به مطلب

تصاویر جالب از ایده‌هایی جالب و خلاقانه برای ساختمان‌های نسل جدید


labour

پست های پیشنهاد شده

امروز مطلبی را آماده کرده ایم که امیدواریم آن را اصلا از دست ندهید….شاید ذهنتان در جستجوی شیطنت‌های خلاقانه، افسارگسیخته، این طرف و آن طرف می‌پرد! در نهایت هر چه باشد، چیزی شما را به سوی آن‌طرفِ روزمرگی هدایت می‌کند. اگر خواندن داستان روزمرگی یک مهندس معمار که زمانی غم‌زدگی سراسر دنیایش را گرفته بود، می‌تواند برایتان الهام‌بخشِ پیکسل‌های خلاقیت باشد، این مطلب را اصلا از دست ندهید…

تصاویری که پیش روی شماست، حاصل سفری ۷ ساله به کشورهای مختلف دنیا از جمله لتونی و آلمان است. بگذارید داستان را از اول برایتان تعریف کنم. تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی، دقیقا زمانی که خالق این تصاویر زیبا، بعد از ۲ سال تفکر و تمرکز روی کاری که بیش از یک دهه به آن ادامه داده بود، تصمیم گرفت تا شغل فعلی‌اش را که تصویرگری معماری ۳D آزاد (freelance 3D architectural illustrator) بود، برای همیشه رها کند!

به گفته خود او، زندگی کاری‌اش به بهترین نحو می‌گذشت و مشتریان زیادی هم داشته است؛ تا حدی که شهرت قابل توجهی در بارسلونا (Barcelona) کسب کرد. با این حال، در اواخر این دوره، با کار کردن روی پروژه‌های مختلف، احساسی شبیه خستگی و کسل‌شدگی به او دست می‌داد. این احساسات تا حدی پیش‌روی کرد که تمام انگیزه‌ی او را از میان برد و حسی شبیه تنفر را جانشین آن همه انگیزه و شور کرد. او تصمیم گرفت که برای مدتی به سفر برود و از اوضاع کاری به دور باشد. بدون هیچ ایده‌ای با مقدار کمی پول به سفری طولانی رفت. این سفر، معمار ما را آرام کرد و ذهنش را سروسامانی حسابی بخشید. در نهایت وی تصمیم گرفت که دوباره به کار سابقش که تخصص اصلی او بود، بازگردد اما مشکل اصلی که همان مشتری‌ها بودند همچنان حل نشده پابرجا مانده بود!

در واقع چیزی که او را تا به حد خستگی رنجانده بود، کارش نبود، بلکه مشتری‌هایی بودند همیشه از او کارهایی محدود شده و تکراری درخواست می‌کردند. برای حل این مشکل تصمیم گرفت تا چشمش را روی پول هنگفت ببندد و بدون در نظر گرفتن هیج محدودیتی، برای دل خودش، شغلش را پیش بگیرد. در همین راستا، جنبشی با نام “پرتره شهر” (“City Portraits”) راه اندازی کرد که علی‌رغمِ بعضا غیرممکن بودنشان، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. او در طی سفر ۷ ساله‌اش، فریم‌هایی از پوست شهر تهیه کرد. سپس به کمک ابزارآلات دیجیتالی، دست‌کاری‌هایی خلاقانه انجام داد و تصاویر زیر متولد شدند:

منبع:

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...