رفتن به مطلب

ایجاد صفحات جعلی منتسب به اشخاص مهم و نامزدهای انتخاباتی مجلس و افراد و مقام های دولتی و حکومتی


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه با توسعه شبکه های اجتماعی شاهد ایجاد صفحات به نام برخی از کاندیدها و افراد معروف و شناخته شده در جامعه هستیم، گفت: بعضاَ این صفحات در شبکه های اجتماعی متعلق به این افراد نیست و فقط به نام آنها درست شده است و در بررسی های به عمل آمده به نام افراد فوق در خواست کمک مالی نیز می نمایند.

 

وی تصریح کرد: لذا کاربران مراقب باشند و در عضویت یا فعالیت و تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها و مقامات دولتی و حکومتی وچهره های معروف مورد علاقه خود، در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

 

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه برخی از این صفحات توسط خود شخص یا نامزدها و مقامات دولتی ایجاد نشده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین قابلیت های فضای سایبری جعل هویت است، لذا کاربران به راحتی تبلیغات سایتهای منتسب فوق در فضای سایبر اعتماد نکنند.

 

وی تاکید کرد: افرادیکه در فضای مجازی به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس و غیره، بدون اطلاع آنها، سایت یا کانال درست می کنند با شکایت فردی که صفحه به وی منتسب شده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ آذردرخش به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد به تقاضای سایت های جعلی فوق در فضای مجازی تحت هر عنوانی خودداری نمایند. همچنین از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب نمایند.

 

رئیس اداه پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا خواستار همکاری افرادی که برای آنها صفحات جعلی ایجاد شده برای برخورد با این پدیده شد و افزود: رسانه ها در این میان می توانند نقش بسیار موثری در اطلاع رسانی از این صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی داشته باشند تا کاربران فریب این صفحات را نخورند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...