رفتن به مطلب

نارضایتی مشتریان از سایت های تخفیفی


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

چند سالی است که سایت های تخفیفی با اسامی مختلف فعالیت خود را در کشور آغار کرده اند. در زمان شروع کار تعداد آن ها بسیار محدود و اندک بود. شیوه کار و فعالیت سایت های تخفیفی در قبل با روش فعلی آن ها کاملا متفاوت است.

 

تخفیف برای تعداد خرید های معین در ابتدای کار

چند سالی است که سایت های تخفیفی با اسامی مختلف فعالیت خود را در کشور آغار کرده اند. در زمان شروع کار تعداد آن ها بسیار محدود و اندک بود. شیوه کار و فعالیت سایت های تخفیفی در قبل با روش فعلی آن ها کاملا متفاوت است.

در گذشته عملکرد این سایت ها بدین شکل بود که کالا و یا خدمات مختلفی را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می دادند به شرط اینکه حداقل تعداد مشخصی از افراد آن کالا یا خدمت را خریداری نمایند، از این رو به آن ها سایت تخفیف گروهی نیز گفته می شد. معمولا هر روز یک کالا یا خدمت جدید و خاصی توسط سایت پیشنهاد داده می شد. وقتی تعداد مشخصی از مشتریان تقاضای خرید خود را ثبت می کردند، آن پیشنهاد قطعی می شد و آن جنس یا خدمات به فروش می رسید. مشکل این شیوه فعالیت در این بود که اگر تعداد خریداران آن ها به میزان مورد نظر سایت نمی رسید، تکلیف خریداران مشخص نبود و بعد از گذشت زمانی باید در پروسه باز پس گیری مبلغ پرداختی خود قرار می گرفتند، که این امر قاعدتا خوشایند خریداران نبود. این عدم رضایت به کاهش استقبال از سایت های تخفیفی منجر شد و در نهایت باعث گردید این سایت ها شیوه کاری خود را تغییر دهند.

 

کوپن تخفیف برای هر خرید در دوره جدید

در شیوه جدید، نحوه عملکرد سایت های تخفیفی بدین گونه است، که با بستن قرار داد با ارائه دهندگان کالا و خدمات، درصد تخفیفی را برای هر خریدار کوپن تخفیف از سایت قائل می شود و نیازی به خرید گروهی و تعداد معین و مشخصی نیست و هر فرد با هر تعداد خرید می تواند از آن تخفیف استفاده کند.

با شروع این شیوه جدید، استقبال نسبتا خوبی از چند سایت محدودی که در این زمینه فعال بودند صورت گرفت و این استقبال باعث شد که تعداد زیادی سایت در این زمینه فعال شوند. افزایش تعداد سایت های تخفیفی متاسفانه باعث گردید که سایت ها برای جذب مشتری، دست به رقابت هایی بزنند که در نهایت سبب ایجاد نارضایتی در مشتریان گردید.

 

یکی از راهکار های آن ها برای جذب مشتری اعلام درصدهای تخفیفی بالا و اغواکننده همچون 90و 80 درصد است. حال آن که، قیمت ابتدایی کالا و یا خدمت را بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام می کنند و در این راستا درصدهای تخفیفی بالاتری را به آن اختصاص می دهند تا مشتری برای خرید آن وسوسه شود، این در صورتی است که با در نظر گرفتن قیمت اصلی و واقعی آن کالا یا خدمت، تخفیف تعلق گرفته به آن، درصد بسیار کمتری خواهد بود.

 

دیگر راهکار سایت های تخفیفی برای این که بتوانند قدرت مانور بیشتری برای اعمال تخفیف و رقابت با قیمت های موجود در بازار داشته باشند این است که به سراغ تولید کننده و ارائه دهنده کالاهای بی کیفیت و نامرغوب و همچنین ارائه کنندگان خدمات نامعتبر و بی و نام ونشان رفته که قیمت کالا و خدمات آن ها نامشخص است و در این راستا می توانند با بستن قرارداد با آن ها تخفیف بیشتری از آن ها بگیرند. البته این مسئله باعث می شود مشتریانی که از این سایت ها خرید می کنند در آن ها نارضایتی ایجاد شود و برای خریدهای بعدی خود از این سایت ها تجدید نظر کنند. این نوع رفتار بیانگر این مطلب است که مدیران این سایت ها فقط به سود کوتاه مدت خود می اندیشند و برنامه ای برای آینده و حفظ این کسب و کار ندارند. البته در همه موارد این گونه نیست و با دقت و مقایسه قیمت ها می توان در سایت های تخفیفی با پرداختی کمتر به کالا و خدمتی با کیفیت مناسب (همانطور که مدنظرتان هست) دست پیدا کرد. اما همانطور که بیان شد به علت افزایش شتابزده سایت های تخفیفی، تبلیغات نادرست و اغواکننده و بعضا خدمات و کالاهای بی کیفیتی که در برخی از این سایت ها ارائه می شود، باعث به وجود آمدن نارضایتی در بین مشتریان خواهد شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...