رفتن به مطلب

عضو کارگروه فیلترینگ گفت اگر تلگرام سرور خود را به ایران نیاورد از میدان رقابت حذف خواهد شد


labour

پست های پیشنهاد شده

اپلیکیشن محبوب تلگرام در کشورمان بسیار طرفدار دارد و امکانات رایگان و بسیاری را نیز برای کاربران ارائه می کند.همین محبوبت و همه گیر شدن حساسیت مسئولان را به این پیام رسان زیاد کرده است،و اظهار نظر های متفاوتی توسط مسولان در مورد آینده این پیام انتشار می یابد.اگر پیگیر اخبار ما بوده باشید وزیر ارتباطات نیز در مورد فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام اظهار نظرهایی را کرده بودند.

محبوبیت و همه گیر شدن اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در کشورمان ، حساسیت روی این نرم افزار را بسیار زیاد کرده و هر هفته شاهد اظهار نظر های متفاوت مسئولین در مورد آینده فعالیت این شبکه اجتماعی موبایلی در ایران هستیم.در آخرین خبر پیرامون تلگرام ، یکی از اعضای کارگروه فیلترینگ گفته است که اگر تلگرام سرورش را به ایران منتقل نکند از گردونه رقابت حذف خواهد شد.این اولین باری نیست که موضوع انتقال سرورهای تلگرام به ایران مطرح می گردد.

سید محمدرضا آقامیری، عضو کارگروه فیلترینگ با بیان اینکه به وابستگی مردم به تلگرام توجه داریم، گفت: اما اگر تلگرام به خواسته‌ موجه ایران تمکین نکند به سرنوشت شبکه‌هایی که هم فیلتر نشدند و هم حذف شدند دچار می‌شود که تاکنون تلگرام تا حدی به خواسته‌های ایران توجه کرده است.

سید محمدرضا آقامیری در پاسخ به این سوال که در رای کارگروه فیلترینگ برای فیلتر نشدن تلگرام آیا این شبکه ملزم شده سرور خود را به ایران منتقل کند، اظهارداشت: اگر تلگرام سرور خود را به ایران نیاورد در رقابت با شبکه‌های اجتماعی دیگر حذف خواهد شد.

عضو کارگروه فیلترینگ افزود: تلگرام اکنون عمده‌ترین شبکه اجتماعی مورد توجه در ایران است و مردم بسیار به این شبکه وابسته هستند و ما نیز به این وابستگی مردم توجه داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تمامیت استقلالی ما نیز مورد نظر است. نمی شود که یک شبکه اجتماعی وابسته به یک کشور در ایران فعالیت کند و قوانین ما را رعایت نکند و به آنها اجازه فعالیت دهیم،در هیچ کشوری نیز چنین نیست.

آقامیری ادامه داد: تلگرام حتماً باید به خواسته‌های ما تمکین کند،در غیر این صورت مسدود نخواهد شد اما گرفتار سرنوشت شبکه‌های اجتماعی قبلی خواهد شد که هم فیلتر نشدند و هم حذف شدند. تمامی اعضای کارگروه فیلترینگ بر این مطلب تأکید دارند که شبکه‌های خارجی باید قوانین کشور ما را اجرا کنند.

عضو کارگروه فیلترینگ تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل شبکه‌های اجتماعی در ایران شبکه تلگرام است. این شبکه بسیار گسترش پیدا کرده و واقعاً نگران کننده است. اگر این شبکه به خواسته‌های ما توجه نکند کار برایش دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: این خواسته‌ها کاملاً منطقی است که بخشی از آنها به پلیس فتا مربوط می شود. گاهی جرم‌هایی در بستر تلگرام انجام می‌شود که شاکی و متهم دارد و زمانی که سرور در ایران نباشد قاضی باید به چه چیزی استناد کند و در نبود این امکان حقی ضایع خواهد شد.

آقامیری گفت: تاکنون تلگرام تا حدی به درخواست‌های ایران توجه کرده که امیدواریم این توجه بیشتر شود.

منبع:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...