رفتن به مطلب

Google Panda + الگوریتم


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

چاره ای نیست، باید بدانید که می بایست با آن روبرو شوید! نامش پاندای گوگل (یا گوگل پاندا) است، آخرین الگوریتم جستجوی گوگل که هدفش ارتقای محتوای باکیفیت سایت ها به وسیله کاهش رتبه سایت های با محتوای پایین می باشد. پس از آن که پاندا منتشر و آپدیت شد، مشاهده شد بسیاری از سایت ها به شدت توسط این الگوریتم تحت تاثیر واقع شده اند، اما بدترین شایعه ای که وجود دارد این است که آن سایت ها تقریبا هیچ کاری برای بازیابی رتبه و ترافیک از دست رفته ی سایت شان انجام نداده اند!

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

نکته قالب توجه این است که در وب علاجی قطعی برای آپدیت پاندا وجود ندارد و طبق دانسته های ما پاندا تقریبا یک فیلتر کیفیت محتوا (content quality filter) محسوب می شود. تا کنون حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید "پیشگیری بهتر از درمان است”⃰ ، در این پست می خواهیم با توجه به این ضرب المثل پنج ترفند ضروری را به شما معرفی کنیم که به وسیله آن ها می توانید از این که توسط پاندای گوگل مورد قضاوت قرار بگیرید پیشگیری کنید.

 

جداسازی محتوای با کیفیت پایین

 

احتمالا بهترین کاری که در گام ابتدایی می توانید انجام دهید جداسازیِ تمامی محتوایی که بطور خودکار ایجاد شده اند (auto-generated)، می باشد. برای این که رتبه ی کل سایت کاهش نیابد فهرست بندیِ محتوای کم کیفیت سایت را بلوکه نمایید. محتوای کم ارزش می تواند بطور ناگهانی به سقوط سایتتان بی انجامد حتی اگر حجم زیادی از محتوای سایتتان با ارزش و منحصر بفرد باشد.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

برای اطلاع از این که محتوای سایت شما کم ارزش یا پر ارزش است توجه تان را به چند پرسش مفید که از وبمستر بلاگ اصلی گوگل پرسیده شده جلب می نماییم. این پرسش ها شما را در تعیین محتوای کم کیفیت یاری می رسانند:

 

آیا سایت دارای مقالاتی تکراری، کپی و یا با اشتراکات زیاد در تاپیک های مشابه یا یکسان که تنها در تعدادی از کلمات کلیدی با یکدیگر اختلاف دارند، می باشد؟

آیا مقالات، کوتاه، بی اساس و به عبارت دیگر فاقد جزئیات مفید هستند؟

آیا جزئیات صفحات با دقت و مراقبت زیاد تولید شده اند؟

آیا این مقاله ای که نگاشته شده دارای اشکالات املائی، ادبی و یا واقعی می باشد؟

 

نکته ی جالب توجه این است که در بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک محتوای با کیفیت پایین یکسانی مشاهده می شود. به طور مثال چرا باید توصیفی متفاوت از یک جفت کابل صدا در هر سایت و یا هر صفحه از سایت شما موجود باشد؟ برای پرهیز از این که پاندا محتوایی را به عنوان "کیفیت پایین” برچسب بزند می بایست هر محتوا با توصیف و فهرست بندی منحصر بفردی مشخص شود. در واقع با این عمل در تئوری محتوایی یکتا خلق می کنیم.

 

تمرکز بر محتوای منحصر بفرد

 

همانگونه که می دانیم هدف از بروز رسانی پاندا قضاوت در مورد محتوا و نیز سایت هایی است که به سرقت و کپی کاری می پردازند. یعنی برای این که جلوی اضافه شدن خود به بلک لیست پاندا را بگیرید می بایست دستبرد زدن به مقالات دیگران را متوقف نموده و واقعا بر روی تولید محتوای منحصر بفرد و با ارزش تمرکز کنید.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

سعی کنید به موقعیت فعلی تان در صنعتی که در آن به فعالیت مشغولید نگاهی انداخته و به خودتان بگویید:

 

"خوانندگان من به چه موضوعاتی علاقه نشان خواهند داد؟”

 

"کدامیک از چیزهایی که به خوانندگانم پیشنهاد داده ام منحصر بفرد هستند؟ کدام محتوا تنها در سایت خودم هست و در هیچ جای دیگری وجود ندارد؟”

 

مقالات سایت های دیگر را کپی و تایپ مجدد نکنید، اما با اندیشه و موضوعات خودتان به خلق مقالات بپردازید. اگر در این رابطه به جزئیات بیشتری نیاز دارید به این مقاله مراجعه نمایید: how to run blogs that inspire.

 

تمرکز کردن بر روی منابع معتبر و قابل اطمینان

 

در مقاله ای از ریچارد بکستر با عنوان وبسایت های با کیفیت بالا – فاکتور رنکینگ جدید گوگل، در آپدیت جدید پاندا عواملی همچون اعتماد و منابع معتبر با اهمیت تلقی می شوند. این عوامل می توانند در امتداد لینک ها، توئیت ها و منابع مرتیط با سایتتان گسترش یابند.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

طبق نظر نویسنده (ریچارد بکستر)، فاکتور اطمینان را می توان با استفاده از لینک هایی که به مقاله مورد نظر اشاره می کنند سنجید. در این زمینه هر چه لینک ها معتبرتر باشند به همان نسبت مقاله نیز قابل اعتمادتر خواهد بود. اگر هنوز هم تعداد لینک ها به اندازه کافی نبود شاید یک روش کوتاه مدت تر همچون آنالیز شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و فیسبوک بتواند مفید واقع شود.

 

ما اغلب در مورد لینک ها صحبت می کنیم اما نباید فراموش کنیم که این خودِ محتوای سایت است که به عنوان یک فاکتور حیاتی توانایی جذب لینک های معتبر را داراست و البته باز خودش است که توسط گوگل پاندا در زمینه موثق و معتبر بودنش مورد قضاوت قرار می گیرد. در این بخش چند پرسش را که توسط وبمستر بلاگ اصلی گوگل فهرست شده اند را به شما ارائه می کنیم، این پرسش ها می توانند به شما در زمینه آشنایی با آنچه که آن ها به عنوان "محتوای معتبر” می نامند یاری رسانند:

 

شما به چه میزان به اطلاعاتی که در این مقاله تان ارائه می نمایید اطمینان دارید؟

 

در این مقاله که توسط یک کارشناس یا یک علاقمند نوشته شده چه کسی مطلب را به خوبی درک می کند؟ آیا ماهیت آن سطحی و ظاهربینانه نیست؟

 

آیا سایت توانایی صحه گذاشتن بر مطالبش را دارد؟

 

آیا هنگامی که به نام سایت برمی خورید می توانید به عنوان یک منبع قابل اطمینان آن را مورد تصدیق قرار دهید؟

 

آیا این صفحه از نوع همان صفحاتی است که شما تمایل دارید آنرا بوکمارک کرده، با دوستانتان به اشتراک گذارده و یا آنرا به دیگران پیشنهاد دهید؟

 

خود شما نیز به خوبی می دانید که پاسخ به این پرسش ها مشکل نیست اما چالش واقعی هنگام پیاده سازی این مفاهیم و پاسخ هاست. این پرسش ها را در ذهن داشته و محتوایتان را ایجاد کنید، نتیجه این خواهید بود که محتوای شما هم برای گوگل پاندا و هم خوانندگانتان بسیار مناسب خواهد بود.

 

ثابت نگه داشتن نسبت سلامت تبلیغات

 

مطمئنا همه ما تمایل داریم از طریق تبلیغات به کسب درآمد بپردازیم اما به کار بردن تبلیغات می بایست بجا و اندیشمندانه باشد. سه حامی مالی (اسپانسر) با $۱۰K بهتر از بیست تبلیغ با $۵۰۰ می باشد. پایین نگه داشتن میزان تبلیغات به منظور حفظ نسبت سلامت (healthy ratio) نه تنها از نظر گوگل پاندا خوب است بلکه باعث بهبود تجربه خوانندگانتان در استفاده از سایت شما نیز می شود.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

همان گونه که شما نیز می دانید تبلیغات در نهایت مطلوب است اما نداشتنِ یک رویه مناسب در زمینه تبلیغات می تواند به سرعت تجربه کاربری خوانندگانتان را از بین ببرد. استفاده زیاد از تبلیغات بر روی تجربه دیداریِ خوانندگان و سرعت بارگذاری صفحات تاثیر سوء می گذارد. نسبت سلامت تبلیغات همان فاکتوری است که باعث می شود خوانندگان سایت شما را – در مقایسه با سایت هایی که دارای تبلیغات مزاحم و زننده هستند – دوست داشته باشند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهند. رعایت موارد بالا به افزایش غیر مستقیم قابلیت اعتماد و اعتبار سایت شما منتهی خواهد شد.

 

تایید و تصدیق بروز رسانی های گوگل پاندا

 

سایت هایی که تحت تاثیر گوگل پاندا قرار می گیرندبا تغییرات زیادی در آمار مشاهده صفحاتشان روبرو خواهند شد و هنگامی که از سرویس Google Analytics استفاده می کنید افت شدیدی را در ترافیک سایت شاهد خواهید بود. این امر ممکن است نشانه ای از حظور پاندا باشد. محدود نمودن پارامترهای جستجو در Google Analytics در بازار ایالات متحده نتیجه آشکاری از حمله پاندا را نشان خواهد داد. اگر متاسفانه قربانی پاندا شدید می توانید یکی از اعمال زیر را انجام دهید:

 

تغییراتی که در بالا بدان ها اشاره شد را به کار گیرید.

 

از گوگل بخواهید که رنک سایت شما را به حالت قبل باز گرداند.

 

انتظار بهبود آنی را نداشته باشید زیرا که پاندا تنها به صورت دوره ای بروز رسانی می شود. اگر پس از مطالعه این مقاله هنوز هم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید از مقالات زیر استفاده نمایید:

 

فهرست بَری شوارتز و آرشیوهای پاندا از سایت Seoroundtable.com

 

Google Panda Survival Guide از مارک نانی

 

Guidance of Building High Quality Sitesاز Google Webmaster Central Blog

 

همواره به یاد داشته باشید تمام چیزی که پشت این بروز رسانی های پانداست تنها یادآوری یک نکته می باشد: don’t be evil.

 

منبع: گویـــــا آی تی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...