رفتن به مطلب

9 روش برای محافظت از ویندوز کامپیوتر تان


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

افراد شرور اینترنت را مسموم می کنند. اکنون شرحی از آنچه باید انجام دهید تا خود را از این خطرات محافظت کنید را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

برای مجرمین امروزی، اینترنت بهترین مکان برای ابتکار جرم است. در مقایسه با دزدان قدیمی، مجرامان فضای سایبری پول بیشتر را با مخاطره کمتری بدست می آورند.

و این بدان معناست که مردم باید بیش از پیش مراقب باشند. محافظت از خود در فضای مجازی پیچیده تر از قفل کردن درب و گذاشتن دستتان روی کیفتان است. در این متن به شما آموزش می دهیم که چگونه ویندوز کامپیوتر خود را محافظت کنید.

1. آنتی ویروس: هر جا که ویندوزتان روشن باشد، باید برنامه آنتی ویروس روی آن فعال باشد. این آنتی ویروس ها نه تنها مانع از عملکرد ویروس ها روی کامپیوتر می شوند بلکه همه انواع بدافزار ها را نیز نابود می کنند.

 

 

2. اسکنر بدافزار دیگر: حتی بهترین برنامه آنتی ویروس نیز ممکن است نتواند جلوی یک حمله ناگهانی را بگیرد. بنابراین، یکبار در هفته کامپیوتر خود را با برنامه دیگری اسکن کنید. ما برنامه Malwarebytes Anti-malware را به شما توصیه می کنیم.

 

 

3. دیوار آتش: مانند یک آنتی ویروس، این محافطت کننده نیز در پس زمینه در همه مواقع اجرا می شود. اما این برنامه تراکم بین کامپیوتر شما و سایر بخش های شبکه را کنترل می کند.

ویندوز دارای یک دیوار آتشین بسیار خوب است، اما باید از آن اطمینان پیدا کنید. firewall را جستجو کنید و در Control Panel، WindowsFirewall را انتخاب نمایید.

در سمت چپ، روی گزینه Turn Windows Firewall on یا off کلیک کنید.

 

 

گزینه مشخص شده در تصویر را انتخاب کنید.

 

 

4. آپدیت ها: اطمینان یابید که ویندوزتان به طور اتوماتیک آپدیت می شود. در ویندوز 7 یا 8 Windows Update را جستجو کنید. روی Change settings در سمت چپ را انتخاب کنید. اگر Install updates automatically انتخاب نشده است، آن را انتخاب کنید.

 

در ویندوز 10، windows updates را جستجو کنید و Windows Updates Settings را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و گزینه های Advanced را کلیک کنید. مطمئن شوید گزینه Automatic انتخاب شده است.

5. دو حساب: برای مدیریت میندوز باید دو حساب کاربری داشته باشید و استاندارد مجزایی برای کار و بازی داشته باشید. اگر به تازگی همه چیز را در یک حساب انجام داده اید، به ابزار User Accounts در Control panel بروید. یک

حساب کاربری جدید درست کنید، سپس نوع حساب قبلی خود را به استاندارد تغییر دهید. سپس کار خود را در حساب جدید استاندارد خود ادامه دهید.

 

 

6. مرورگرتان: مانند ویندوز، مرورگرتان نیز باید بروزرسانی شده و ایمن باشد. به تنظیمات مرورگر بروید و اطمینان یابید به طور منظم کار می کند و سایت های مشکوک را بلاک می کند.

 

 

7. پنهان کردن: اگر کامپیوترتان دزدیده شده است، چرا به دزدان اجازه دهید به اسرار شما دسترسی پیدا کنند. حساس ترین فایل های خود را در قسمت پنهان شده قرار دهید.

 

 

8. رمز های عبور: به یک رمز عبور مجزا برای هر وب سایتی که وارد حساب کاربری آن می شوید نیاز دارید و هر رمز عبور باید طولانی، قدرتمند و پیچیده باشد. چگونه همه آن ها را به خاطر می آورید؟ با یک مدیریت رمز عبور یا password manager.

 

 

9. ایمیل شما احتمالاً دارای یک فیلتر spam خوب است، اما عالی و بی نقص نیست. برخی مدیران بد ممکن است به آن ها دسترسی پیدا کنند. بیاموزید که آن ها را تشخیص دهید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...