رفتن به مطلب

تگ CAPTION و ABBR و تاثیر آن بر سئو


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

برچسب caption یکی از عناصر مورد استفاده در ساخت جداول HTML است . هرچند که باید از جدول فقط برای داده های جدولی استفاده کنیم ، درست مانند یک فایل اکسل اما بسیاری از وب سایت ها با استفاده از جداول ساخته شده اند و ما حداقل باید سعی کنیم که صفحاتمان از نظر معنایی برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قابل درک باشد. در هر صورت برچسب <caption> می تواند در این راه به ما کمک کند.

راه های بسیاری وحود دارد که شما بتوانید جدول خود را در دسترس موتور جستجو قرار دهید، اما ساده ترین راه استفاده از تگ های جدول است که در حال حاضر بخشی از خصوصیات HTML هستند و <caption> یکی از آنها است. شما می توانید با استفاده از این تگ هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد محتوای جداول خود بدهید.

 

4bd5-caption.jpg

 

 

برچسب <caption> باید بلافاصله پس از تگ table قرار گیرد و تنها یک عنوان باید برای هر جدول تعیین شود. معمولا این عنوان در بالای جدول قرار میگیرد، اما می توان با استفاده از CSS مکان آن را تغییر داد.

 

 

<table style=”width: 400px; border: 1px solid #000;”><caption>Table 1.1: A record of the revenue generated with organic traffic</caption><tr><th>Month</th><th>Revenue (M)</th></tr></table>

 

 

 

 

برچسب <caption> شامل تگ پاراگراف نمی شود ، اما می توانید از نقل قول ها، anchor و بسیاری از تگ های متنی در این برچسب استفاده کنید.

تگ caption و تاثیر آن بر سئو

 

نکاتی در مورد تگ caption برای طراحان وب

 

 

  • برای جذاب تر کردن جدول میتوانید محل قرارگیری عنوان را تغییر داده و در بالا ، پایین یا دو طرف جدول قرار دهید.
  • این برچسب باید با استفاده از یک متن html ساده، بدون گرافیک خاصی در جدول قرار بگیرد تا توسط موتورهای جستجو ایندکس شود.
  • برچسب <caption> را با image captions اشتباه نگیرید.

 

نکاتی در مورد تگ caption برای متخصصان سئو

 

 

  • شما باید بجای استفاده از تگ های heading برای توضیح آنچه که در جدول قرار دارد، از تگ <caption> استفاده کنید .
  • از متن خالص برای توضیح عنوان جدول استفاده کنید، میانگین کلمات در حدود۵۰ کلمه باشد

 

نکاتی در مورد تگcaption برای برنامه نویسان

 

 

  • اگر تگ caption اطلاعات کافی درمورد جدول ارائه نمیدهد میتوانید از تگ <summary> و <details>که توسط HTML5 ارائه شده اند استفاده کنید. این دو تگ ها در تگ <caption> و در همان موقعیت caption قرار میگیرند.
  • سعی کنید از این تگ به همراه عناصر صحیح برای ساخت جداول استفاده کنید .

 

نکاتی در مورد تگ caption برای کپی رایترها

 

 

  • از کلمات کلیدی در عنوان جدول استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نباید از این موقعیت سو استفاده کرده و این کلمات را بیش از حد بکار ببرید.

 

تگ abbr و تاثیر آن بر سئو

 

تگ abbr مطمئنا یکی از تگ های کم استفاده در html است . این تگ از نظر متخصصان سئو نیز، کاربرد خاصی در سئو ندارد . تگ abbr محل مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی موردنظر شماست (البته، تا زمانی که از این تگ سوءاستفاده نشود). بهترین بخش آن این است که <abbr> یک عنصر HTML مخفی بوده و فقط با قرار گرفتن ماوس بر روی آن، قابل مشاهده است. بنابراین، در صفحه شما فضای خاصی را اشغال نمیکند .

به یاد داشته باشید که استفاده از اصطلاحات مرتبط ( که شامل اختصارات و یا مترادف ها هستند) به موتورهای جستجو کمک می کند که بین موضوعات مشابه تمیز قایل شوند . برای مثال موتور جستجو متوجه خواهد شد که سایت شما یک سایت خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو است نه یک سایت بهینه سازی موتور…

کاربرد تگ abbr

 

تگ <abbr> توصیف یک عبارت خلاصه شده است .با نشان گذاری حروف اختصاری ، شما می توانید اطلاعات مفیدی در اختیار مرورگر، سیستم غلط یاب ، سیستم صفحه خوان، سیستم ترجمه و موتورهای جستجو قرار دهید. از خاصیت Title هنگام قرار گرفتن ماوس بر روی حروف اختصاری، برای نشان دادن عبارت کامل آن استفاده می شود.

 

fc6b-abbr.png

 

 

 

نکاتی درمورد تگ abbr برای طراحان وب

 

  • تگ abbr و همچنین هر تگ HTML دیگری را می توان و بهتر است بگوییم باید، با استفاده از CSS تغییر داد (و شاید برای برخی از آنها از jQuery استفاده شود ) تا آنها به صورت بصری و ظاهری زیباتر و جذاب تر به نظر برسند.
  • هنگامی که ظاهر این تگ (CSS) را تغییر دادید ، مطمئن شوید که در مرورگر مشابه یک لینک به نظر نمیرسند. در واقع آنها را به گونه ای طراحی کنید که کاملا متفاوت و جذاب باشند به طوریکه کاربران هیچ تجربه بدی از کلیک کردن بر روی آن نداشته باشند .

 

نکاتی درمورد تگ abbr برای متخصصان سئو

 

  • اگر شما هنوز هم بر این باورید که چگالی کلمه کلیدی باید زیر ذره بین باشد و اگر محتوای نوشته شده توسط کپی رایترها ، انتظارات شما را برآورده نمیکند ، از این ترفند استفاده کنید موتورهای جستجو متن اختصاری را ایندکس و ذخیره می کنند .
  • از تگ abbr بیشاز حد استفاده نکنید ، شما می توانید این تگ را در صفحه، یکبار در متن اصلی و یکبار هم در پایان این متن بکار ببرید .
  • اگر شما بهینه سازی یک سایت کپی شده ، بزرگ و خسته کننده را به عهده دارید ( برای مثال یک سایت فروش) میتوانید استفاده از تگ abbr را افزایش دهید ( حداکثر ۲ بار در هر ۱۰۰ کلمه).

 

نکاتی درمورد تگ abbr برای برنامه نویسان

 

  • هیچ چیز نگران کننده و زیادی در مورد این تگ برای شما وجود ندارد.
  • شما می توانید یک اسکریپت ، مبتنی بر قواعد ایجاد کنید که تمام محتوای وب سایت یا پایگاه داده را تجزیه و به طور خودکار، تگ مخفف را برای واژه های مورد نیاز درج کند.

 

نکاتی درمورد تگ abbr برای کپی رایترها

 

  • همانطور که قبلا ذکر شد، شما باید موضوع یک صفحه وب را با استفاده از اختصارات ، بیشتر به موتورهای جستجو نشان دهید .
  • هنگامی که از یک وب سایت کپی میکنید ، باید مطمئن شوید (یا خودتان و یا همکار متخصص سئوی شما) که برای اولین کلمه اختصاری در صفحه از برچسب abbr استفاده شده است.
  • به آهنگ و موضوع مطالب سایت توجه کنید ، ممکن است بخواهید با توجه به مخاطبان خود از حروف اختصار بیشتر یا کمتری استفاده کنید .
  • در محتوا فقط از کلمات اختصاری استفاده نکنید، حتی اگر مخاطبان بسیار تخصصی که غالبا از کلمات اختصاری استفاده میکنند را مورد هدف قرار داده اید . برای اهداف SEO، موتورهای جستجوگر باید هم از علامت های اختصاری و هم از عبارت کامل این کلمات کلیدی استفاده کنند.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...