رفتن به مطلب

تاثیر Cloud Computing در سئو سایت


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

 

واضح است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.

 

یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.

 

در سال 2010 گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس با به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.

 

روش ها و ترفند های کوچک بسیاری وجود دارد که برنامه نویسان با اعمال انها بر روی سایت شما می توانند رتبه SEO سایت را کمی افزایش دهند ، اما هیچ روشی موثرتر از مهاجرت از یک هاست سنتی یه یک هاست ابری آنلاین نیست.

 

اگر به دنبال بهبود کسب و کار و افزایش سود خود هستید، از جمله مواردی که متخصصین و تحلیل گران به شما خوهند گفت این است که میزان رتبه بندی SEO وب سایت شرکت خود را افزایش دهید.بهبود SEO باعث می شود زمانی که کابران در موتور های جستجو به دنبال مطالب مورد نظر خود هستند وب سایت شما را راحت تر پیدا کنند. افزایش رتبه SEO می تواند تغییر مهمی در موفقیت و سلامت کار کسب و کار شما ایجاد کند

تعجبی ندارد که بسیاری از کسب و کار ها تمام توان خود را برای بهبود وب سایت شرکت خود به کار می برند. روش ها و راه های بسیار زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که همگی پیچیده و زمان بر هستند. اما روشی وجود دارد که بسیاری از شرکت ها برای افزایش رتبه SEO وب سایت خود از آن استفاده می کنند و ممکن است باعث تعجب شما شود : انتقال وب سایت به سرویس های پردازش ابری.

پردازش ابری اساسا استفاده از منابع اشتراکی بصورت غیر متمرکز است. کسب و کارهایی که صحبت از انتقال به سرویس های ابری می کنند، معمولا قصد دارند از سرورهای فیزیکی که وب سایت آنها و شرکت های دیگر در آن قرار دارد خلاص شوند، و ترجیح می دهند در عوض از سرویس های ابری استفاده کنند و نسبت به منابعی که مورد استفاده قرار می دهند هزینه پرداخت کنند.

هاست های ابری چطور می توانند میزان رتبه SEO وب سایت را افزایش دهند؟

 

افزایش سرعت لود صفحات

افزایش سرعت لود صفحات قطعا می تواند رتبه SEO شما را افزایش دهد. گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو،از معیارهایی استفاده می کند که وقتی کلمات معینی برای جستجو وارد می شود چه سایتهایی نمایش داده شود. یکی از این معیار ها میزان تجربه کاربر (UX) است و هرچه میزان UX وب سایت شما بیشتر باشد کاربر تجربه بهتری هنگام بازدید از سایت شما خواهد داشت و نتیجتا رتبه بالاتری در جستجوی گوگل بدست خواهید آورد. یک از مولفه های مهم یک UX خوب سرعت لود صفحات است. بنابراین سرعت بیشتر برابر است با SEO بهتر. در نظر داشته باشید آنچه کاربران از تجربه بازدید خود بدان اهمیت می دهند سرعت وب سایت شماست. سرویس های ابری به دلیل استفاده از منابع داینامیک و الگوریتم های جدید سرعت بهتری را هنگام لود سایت ها ارایه می دهند.

راه اندازی وب سایت بر روی یک سرویس ابری سرعت لود صفحاتی که کاربران در حال بازدید از آن است را افزایش می دهد. به دلیل توزیع منابع موثرتر و با بهره وری بهتر، سایت هایی که بر روی سرویس های ابری میزبانی می شوند سریعتر هستند. بر این اساس بخش ها و یا صفحاتی از سایت شما که ترافیک بالایی دارند و حجم زیادی از داده ها را منتقل می کنند می توانند کل منابع را ببلعند، لذا در سرویس های ابری در زمان نیاز به منابع بیشتر، صفحات دیگر وب سایت که بازدید کمی دارند (مانند بخش تماس با ما و یا پرسش و پاسخ) می توانند در اولویت پایین تر قرار بگیرند تا بدین سان حداکثر منابع در اختیار صفحات پر بازدید قرار بگیرد.

مکان هاست

مولفه کلیدی دیگر برای داشتن رتبه ای خوب و موفق در SEO مکان شرکت میزبانی است. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به سایت هایی که در هاست های مناطق بومی قرار دارند علاقه بیشتری نشان می دهند. به عنوان مثال اگر شما در اروپا زندگی میکنید و به دنبال یک سایت به خصوص در گوگل هستید، نسخه هایی از سایت که پسوند .eu دارند نسبت به پسوند های دیگری مانند .com از رتبه بهتری برخوردار می شوند. برای رسیدن به این هدف در وب سایت هایی که در هاست های سنتی قرار دارند ، شرکت ها باید سرورهایی را در هر یک از بازارهای هدف و مناطق جغرافیای مختلف که مرتبط با نسخه وب سایتشان است بصورت بومی اجاره کنند.

اگر وب سایت شما در سرویس های ابری میزبانی می شود،نیازی به انجام این کار نیست. به دلیل اینکه هاست های ابری در سرتاسر جهان دارای سرور هستند، سایتی که در سرویس ابری میزبانی می شود هیچ ردی از منطقه جغرافیایی که در آن واقع است از خود به جای نمی گذارد. این مطلب بدین معنی است که شما می توانید میزبانی تمام نسخه های .com , .eu , .au سایت را در سرویس ابری راه اندازی کنید، و سرویس ابری بصورت خودکار مناسب ترین نسخه سایت را بر حسب منطقه ارایه می کند. بنابراین یک کاربر استرالیایی می تواند نسخه .au سایت را ببیند در حالی که کاربر اروپایی نسخه .eu سایت را مشاهده می کند.

 

یکی از امکانات بسیار مهمی در سرویس های ابری وجود دارد و به تقویت رتبه SEO کمک می کند دسترسی شبکه ای بهتر،پهنای باند خوب و مکان سرور است. ساختارهای شبکه که دارای ویژگی تحمل خطای چند لایه هستند و دارای سطح خدمات 99.5 درصد هستند باعث افزایش رتبه SEO خواهد شد.

به علاوه امکانات دیگری همچون CDN نیز در سرویس های ابری ارایه می شود. با فعال کردن این ویژگی سرورهایی که از لحاظ جغرافیایی به کاربر درخواست کننده نزدیک تر هستند به وی پاسخ میدهند تا میزان تاخیر به حداقل برسد. قطعا وب سایت هایی که کمترین تاخیر را در پاسخ دهی به کاربران داشته باشند ، گوگل رتبه بهتری برایشان در نظر می گیرد.

 

محافظت در برابر بات ها و رفتارهای مخرب

بسیاری از ارایه کنندگان سرویس های ابری ، سرویس هایی را برای مقابله با بات ها، اسکریپت های خودکار و رفتارهای مخربی که می تواند به وب سایت شما و در نتیجه رتبه SEO شما صدمات زیادی بزنند ، ارایه می کنند. بات ها اپلیکیشن و اسکریپت های مخربی هستند که بصورت خودکار عملیاتی را از طریق اینترنت بر روی هدف انجام می دهند. یک نمونه از بات هایی که می تواند تاثیری بسیاری بر روی رتبه SEO شما داشته باشد Scraping Bot است. این بات ها در میان وب سایت شما می خزند ، محتوا ولینک ها شما را به سرقت می برند، و آنها را در هر جایی تحت دامنه های مختلف منتشر می کنند. این بات ها نه تنها اطلاعات شما را به سرقت می برند بلکه با ایجاد وب سایت هایی با محتوا و اطلاعات مشابه ، در میان نتایج جستجو قرار می گیرند. در این حالت کاربران در یافتن وب سایت واقعی شما از میان نتایج جستجوی مشابه دچار مشکل می شوند.

 

بات های Link Spamming نیز از بات های خطرناکی هستند. بسیاری از سرویس های ابری سرویس هایی را برای مقابله با آنها ارایه می کنند. قطعا در سایت های مختلف عبارتی را دیده اید “اگر می خواهید در منزل درآمد چند میلیونی داشته باشید ، بر روی این لینک کلیک کنید! ” . این لینک ها قطعا لینک های مخربی هستند که با کلیک بر روی آنها به انتشار بات ها کمک می کنید. برخی از بات ها با حمله وب سایت شما چنین لینک هایی را بر روی وب سایت شما ایجاد می کنند. وجود این لینک های مخرب از تظر کاربران حرفه ای جلوه بسیار بدی دارد و باعث کاهش اعتبار سایت شما می شود ضمن اینکه وجود لینک های غیر معتبر و مشکوک باعث کاهش رتبه وب سایت درنتایج جستجو نیز خواهد شد. با مهاجرت به میزبانی های ابری می توانید ضمن برخورداری از پایداری بهتر از سرویس های Anti bot استفاده کنید.

رایانش ابری بطور کامل روشی که شرکت ها برای راه اندازی کسب و کار به کار میبردند را تغییر داده است. همانطوز که قبلا اشاره شد کسب و کار ها تمامی توان خود را برای افزایش رتبه SEO وب سایت خود به کار می گیرند، در حالی که راه های بسیاری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.در نظر داشته باشید مهاجرت به سرویس های ابری یک روش ثابت شده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...