رفتن به مطلب

لینک مخرب چیست ؟ و نحوه از بین بردن لینک های مخرب


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

در این مقاله قصد داریم به بررسی توصیه های خود گوگل در زمینه لینک سازی و نحوه تشخیص لینک های غیرطبیعی بپردازیم.

لینک مخرب چیست؟

 

به گفته گوگل، هر لینکی که به هدف افزایش پیج رنک سایت و یا بهبود رتبه بندی شما در نتایج گوگل ایجاد میشود بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمایی ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک های ورودی به سایت و خروجی از آن میشود.

 

 

3f95-backlinks.png

تعریف گوگل از لینک های غیر طبیعی که موجب جریمه شما خواهند شد

 

 

 

موارد زیر نمونه هایی از لینک مخرب هستند که موجب از دست رفتن رتبه شما در نتایج گوگل و یا جریمه سایت خواهند شد:

 

  • خرید و فروش بک لینک به قصد افزایش پیج رنک، که شامل پرداخت هزینه برای لینک متنی، لینک در محتوا و نوشته، انجام خدمات یا ارسال محصولات به قصد نوشتن مقاله و توضیحات در مورد آن به هدف کسب بک لینک، می باشد.
  • تبادل لینک به معنی تبلیغات متقابل دو سایت به منظور بهبود رتبه هردو، بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته میشود.
  • نوشتن پست مهمان در چندین و چند سایت و ارائه و انتشار محتوا شامل بک لینک هایی با انکر تکست یکسان.
  • استفاده از نرم افزار یا سرویس های اتوماتیک ایجاد بک لینک به سایت شما.
  • وب دایرکتوری های کم ارزش و سایت های اشتراک لینک.
  • قرار دادن لینک در ابزارهای مشترک میان سایت ها مانند سیستم های تبلیغاتی عمومی که در تعداد زیادی از سایت ها یا وبلاگ ها بصورت همزمان نمایش داده میشوند، نیز نمونه ای از لینک غیرطبیعی است.
  • قرار دادن لینک در فوتر تعداد زیادی از سایت های اینترنتی، چیزی شبیه به امضای طراحان وبسایت.
  • نظرات بی ارزش در وبلاگ ها و فروم ها همراه با لینک یا به قصد نمایش امضای شما مانند “ممنون عالی بود”.

 

 

 

 

bb90-backlinks-services.jpg

 

 

تبلیغات با لینک سازی طبیعی

 

توجه داشته باشید که تمام نکات بالا به معنی ممنوعیت تبلیغات از نظر گوگل نیست و شما میتوانید بدون ایجاد لینک مخرب و به قصد جذب بازدیدکننده و مشتری در اینترنت تبلیغات کنید. برای جلوگیری از ایجاد لینک غیر طبیعی و جریمه احتمالی توسط گوگل دو راه اساسی پیشنهاد شده است.

1- استفاده از لینک های نوفالو در تبلیغات

 

2- لینک به صفحات داخلی سایت و یا صفحاتی که توسط فایل robots.txt از دید روبات های گوگل پنهان هستند و ایندکس نمیشوند.

بهترین روش برای تشویق دیگر سایت های اینترنتی برای ایجاد بک لینک به شما، تولید و انتشار محتوای اختصاصی و مفید است که موجب محبوبیت شما در اینترنت و معرفی از طرف کاربران به دیگران میشود. بک لینک بعنوان یک رای به کیفیت محتوای شما شناخته میشود و هرچقدر محتوای سایت شما کاربردی تر باشد افراد بیشتری ترغیب میشوند تا آن را به دیگران معرفی کنند.

 

همچنین گوگل ابزاری را در اختیار کاربران قرار داده است تا از طریق آن سایت هایی را که به خرید و فروش لینک می پردازند معرفی کرده و در بهبود کیفیت نتایج جستجو و شناسایی بک لینک غیر طبیعی همکاری کنند.

 

ابزار disavow گوگل برای حذف بک لینکهای مخرب

 

 

5c4a-backlink-checker.jpg

 

 

 

کلاً بک لینک یکی از معیارهای مهم در رنکینگ سایتها در نتایج جستجو در گوگل محسوب می شود و کیفیت لینکهای دریافتی از سایر صفحات وب به یک سایت، بر رتبه ی آن در SERPs (Search Engine Result Pages) تأثیر مستقیم دارد.

 

تا کنون در همین بلاگ درباره لینک بیلدینگ و روشهای منطقی و صحیح آن صحبت زیادی شده است اما بعضاً مواردی خارج از کنترل شما، به عنوان مدیر سایت، پیش می آید که واقعاً نمیتوانید جلوی آنها را بگیرید برای مثال درج لینکهای مخرب از سوی رقبای شما برای تضعیفتان (هرچند کاری کثیف است اما در هر صورت انجام پذیر است) یا خرید لینک از سوی سئوکار!!! شما برای بالابردن رتبه سایت در نتایج جستجو.

 

 

در چنین مواردی که کاملاً از کنترل شما خارج هستند، لینکها باز هم می توانند تأثیر منفی خود را بگذارند اما گوگل با پیش بینی ابزاری بسیار کارآمد، به شما در مقابله با این قبیل لینکها، کمک میکند. در ادامه ابزار disavow گوگل معرفی خواهد شد؛ البته پیش از استفاده از این ابزار، باید تمام تلاش خود برای حذف لینکهای اسپم موجود به سایتتان را بکنید و در نهایت برای موارد باقی مانده، این ابزار را به کار بگیرید… .

 

رد کردن بک لینکها با ابزار disavow گوگل

 

این ابزار که برای حذف بک لینکهای زرد و اسپم موجود به سایت استفاده می شود، از پروسه ای دو مرحله ای برای این کار بهره میگیرد.

 

توجه داشته باشید که این روش، میتواند همانند شمشیر دو لبه عمل کند و در کنار لینکهای زرد، تمام لینکهای سالم و ارزشمند موجود به سایت شما را نیز حذف نماید! لذا در استفاده از آن نهایت دقت را داشته باشید.

 

 

1. در اولین گام می بایست لیستی از لینکهای موجود به سایت خود دانلود نمایید. برای اینکه از وبمستر تولز به بخش traffic و بعد links to your site بروید. در قسمت who links the most روی more کلیک کرده در نهایت download more sample links بزنید تا لیست لینکهای موجود به سایت خود را دانلود نمایید.

 

 

a6ba-webmaster1.png

 

 

 

2. در مرحله بعدی می بایست فایلی از لینکهای اسپم و بی ارزش موجود به سایت خود را با استفاده از لیست ساخته شده در مرحله اول، ایجاد کرده و به گوگل ارائه دهید. این فایل باید با فرمت txt ایجاد شده و character encoding آن یا UTF-8 باشد یا ۷bit ASCII. در این فایل باید در هر خط یکی از لینکهای مخرب را معرفی نمایید. اگر قصد ارائه توضیح درباره ی لینکی خاص را دارید، پیش از آغاز توضیح از # استفاده کنید و اگر میخواهید کل لینکهای یک دومین حذف شده و نادیده گرفته شوند، در یک خط، عبارت domain:example.com را ثبت نمایید. برای درک کامل روش، مثال زیر را بررسی کنید:

 

 

# test.net removed all links except these:http://test.net/test/post1.htmlhttp://test.net/post2.html# I asked theme to remove my link but there is no responsedomain:test.net

 

توجه داشته باشید که محتوای فوق باید داخل یک فایل تکست قرار گیرد و به گوگل معرفی شود:

 

 

  • فرمت: txt.
  • character encoding: UTF-8 or 7bit ASCII
  • هر خط یک آدرس
  • اگر میخواهید تمام لینکهای موجود از یک دومین خاص حذف شود، خطی جدید با محتوای مقابل ایجاد کنید: domain:sitename.com
  • اگر میخواهید توضیحی درباره هر لینک/دومین اضافه کنید، آن را با # شروع کنید. تمام خطوطی که ابتدای آن # وجود دارد، به عنوان توضیح در نظر گرفته می شوند.

 

 

روش آپلود کردن و ارائه فایل تولید شده به گوگل

 

 

  • به آدرس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مراجعه نمایید.
  • سایت خود را انتخاب کنید.
  • روی Disavow links کلیک کنید.
  • Choose File را بزنید و فایل ساخته شده را آپلود نمایید.

 

 

توجه مهم: اگر کل لیست لینکهای دانلود شده را آپلود کنید، تمام لینکهای موجود به سایت شما رد می شوند و عملاً بک لینکهای موجود صفر می شود چرا که همه را شخصاً رد کرده اید!

همچنین دقت داشته باشید که اعمال تغییرات همزمان با پردازش مجدد صفحات وب توسط گوگل بات انجام میگیرد پس مدت زمانی را باید برای مشاهده ی نتیجه، صبر کنید.

بدترین و بچه گانه ترین روش رقابت میتواند همین ساخت لینکهای زرد به سایت رقبا باشد ولی اگر درگیر آن شدید و کسی خواست از این طریق با شما رقابت کند، میتوانید با استفاده از این ابزار به راحتی نقشه های وی را نقش بر آب کنید!

در نوشتن این مطلب از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کمک گرفته شده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...