رفتن به مطلب

جذابیت بالای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت


zootech

پست های پیشنهاد شده

جذابیت بالای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت:اگرچه در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. برنامه نویس تنها عرض صفحه را تعیین کرده و ارتفاع آن به صورت داینامیک و بسته به امکانات و مطالب اضافه شده به سایت تعیین می شود، با این وجود کمتر دیده می شود که اسکرول کردن به صورت بی نهایت و بدون محدودیت صورت گرفته و محدودیتی در این مورد اعمال نشود.

 

به عنوان مثال در طراحی وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک، به جای صفحه بندی مطالب، در هر مرحله صفحه جدید لود می شود و هر زمان که کاربر این عمل را تکرار نماید مطالب جدید به کاربر نمایش داده می شود، پس ما در اینجا با طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت مواجه هستیم.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

اهمیت طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت

زمانی که قصد دارید لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و با آخرین تکنیک ها انجام دهید، نباید استفاده از تکنولوژی های جدید روز را فراموش کنید.در ادامه به بررسی اهمیت استفاده از قابلیت اسکرول نامحدود می پردازیم.

 

نسبت به روش عادی قابلیت اسکرول بینهایت سریعتر است

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در بارگذاری سایت از جمله فاکتورهایی است که در ابتدای لیست کاربران برای نمره دادن به یک طراحی سایت قرار دارد. امروزه کاربران به دلیل زندگی درجوامع مدرن صبر و حوصله خود را از دست داده اند و حتی علاقه ای به کلیک بر روی لینک برای دیدن سایر مطالب ندارند. این مورد مخصوصا در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و زمانی که محصولات بسیاری به کاربران نمایش داده می شود اهمیت دارد.

 

کاربران وب سایت سردرگم نمی شوند

مطمئنا شما با نوشتن محتوای خوب مختلف سعی در جذب مخاطب در زمینه های مختلف و از تمامی اقشار جامعه دارید.حال زمانی که هر کاربر مطلب مورد علاقه خود را در میان مطالب پیدا می کند، با طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت از قید و بند حفظ شماره صفحه رها می شود.در واقع شما با این کار محیط وب سایت را کاربر پسندتر کرده اید.

 

نیازی به انتظار کشیدن برای دیدن مطالب جدید نیست

نیاز کاربر به صبر برای بارگزاری صفحه جدید برای مشاهده سایر مطالب، با اسکرول کردن به انتهای صفحه از بین می رود و لود شدن مطالب تنها چند ثانیه بیشتر زمان نمی برد.در حالت اسکرول بی نهایت نیازی نیست برای نمایش مطالب جدید کاربر بر روی لینک خاصی کلیک نماید و در حقیقت اسکرول نامحدود کار کاربران را بسیار ساده و در وقت آن ها صرفه جویی می نماید.

 

مزایای طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت

علاوه بر اهمیتی که این کار برای طراحی موفق دارد، ویژگی ها و قابلیت های زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به دو دستاورد مهم با این قابلیت اشاره می کنیم.

 

مناسب بودن برای سایت هایی با تصاویر سنگین

به طور حتم شما نیز جزو آن دسته از صاحبان وب سایت هایی هستید که با قرار دادن افکت های گرافیکی و تصاویر زیبا و با کیفیت، سعی در جذب نگاه مخاطب در همان بازدید اول دارید.

اگرچه به نظر می رسد در سایت های سنگین بهتر است مطالب را صفحه بندی کرده تا در هر صفحه حجم کمتری از مطالب قرار داده شود، اما طراحی سایت با قابلیت اسکرول بینهایت به کاربر این امکان را می دهد که با دقت بیشتر و تمرکز بالاتری به جستجوی آیتم مورد نظر خود بپردازد.

 

مناسب برای ابزارهای تاچ اسکرین و یا لمسی

امروزه استفاده از گوشی های تلفن همراه با صفحه کلید سخت افزاری منسوخ شده و اکثر کاربران با گوشی های هوشمند تمامی لمسی به گشت و گذار در محیط اینترنت می پردازند.شما علاوه بر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. برای این دسته از کاربران باید به جای قرار دادن لینک های کوچک در پایین صفحه برای عوض کردن صفحه و نمایش مطالب جدید، مطالب را با اسکرول کاربر به انتهای صفحه نمایش دهید.در نظر داشته باشید عدم طراحی سایت با قابلیت اسکرول بی نهایت برای این دسته از کاربران که تعداد زیادی را شامل می شوند بسیار آزار دهنده خواهد بود.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

در حقیقت امروزه سبک طراحی صفحه بندی عوض شده و مطالب با اسکرول بینهایت ارائه می شوند و این مورد که یک تکنیک جدید است در طراحی سایت های جدید در نظر گرفته می شود که بسیار نیز کاربر پسند است. نمونه ای از معروف ترین این نوع وب سایت ها Twitter و Facebook هستند.

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...