رفتن به مطلب

ویژه آیا می دانید که تبادل لینک همیشه مفید نیست ؟!


gholamreza-alipoor

پست های پیشنهاد شده

 

index43.jpg

 

 

بی شک یکی از اصلی ترین عوامل افزایش رتبه سایت یا وبلاگ در گوگل (رنک گوگل) ، وجود لینک شما در سایت ها و صفحات اینترنتی مختلف و یا در اصطلاح تبادل لینک می باشد که به نوعی جلوه دهنده محبوبیت وبلاگ یا سایت شما خواهد بود. امروزه اکثریت کاربران بر این عقیده هستند که هرچه با وبلاگ ها و سایت های دیگر تبادل لینک داشته باشند به نفع آنهاست و باعث افزایش رنکینگ گوگل آنها خواهد شد ، اما همیشه اینطور نیست. اکنون سوال این است که چه تبادل لینک هایی مفید و باعث افزایش رنک گوگل و کدام بی تاثیر و حتی باعث کاهش رتبه یک وبلاگ می شود؟!

 

 

برای مشخص شدن این مسئله دو پارامتر مهم هستند ، یکی تعداد بازدید و دیگری رتبه گوگل سایتی که با شما تبادل لینک می کند.

 

تبادل لینک مفید :

 

سعی کنید با سایت ها و وبلاگ هایی تبادل لینک کنید که

 

اولویت اول : رتبه گوگل آنها از شما بالاتر یا برابر با رنک گوگل شماست.

 

اولویت دوم : به واسطه آمار آن سایت ها، بازدید کننده برای شما بفرستند که آمار بازدید صفحه شما بالاتر برود (حتی اگر رتبه گوگل آنها از رتبه گوگل خودتان کمتر است)

 

اولویت سوم : لینک شما در کل صفحات سایت مقصد درج شود و نه فقط در یک صفحه خاص از آن سایت !

 

 

تبادل لینک غیر مفید :

 

– شما سایتی را لینک کرده اید که رتبه گوگل آن سایت ، از رنک شما کمتر است و بازدید کننده ای هم از آن برای سایت شما نمی آید.

 

– شما سایتی را لینک کرده اید که لینک سایت مقصد در تمام صفحات سایت شما وجود دارد اما لینک شما در یک صفحه خاص از آن سایت ، درج شده است.

 

– شما سایتی را لینک کرده اید که در آن سایت علاوه بر لینک شما ، بیش از ۱۰۰ لینک دیگر درج شده است.

 

 

 

حال ببینیم تبادل لینک چطور باعث افزایش یا کاهش رتبه گوگل می شود !

 

گوگل برای محاسبه رتبه وبلاگ یا سایت شما ، پارامترهای مختلفی را می سنجد. از مهمترین آنها تعداد لینک های موجود از شما ، در صفحات وبلاگ ها یا سایت های دیگر می باشد. مثالی میزنیم که بطور ساده متوجه خواهید شد، در نظر بگیرید سایتی دارای رتبه گوگل ۴ می باشد. این سایت مثلا ارزشی حدود ۴۰۰ واحد دارد ، و تعداد ۱۰ سایت دیگر با سایت مبدا تبادل لینک کرده اند. سایت مبدا حدود نیمی از کل ارزش رتبه خود را با تبادل لینک با سایت ها و وبلاگ های دیگر تقسیم می کند یعنی ۲۰۰ واحد . در این مثال ، ۲۰ واحد به ارزش رتبه گوگلی که هر سایتی که در سایت اصلی لینک شده است اضافه میشود چون ۱۰ سایت لینک شده داشتیم.حال اگر تعداد سایت هایی که در سایت مبدا لینکشان درج شده باشد ، ۲۰ تا شود ، هر سایت حدود ۱۰ واحد نصیبشان خواهد شد و هرچه تعداد لینک های موجود در سایتی بیشتر شود سهم ارزش دریافتی از تبادل لینک برای افزایش رتبه گوگل کمتر می شود.

 

ضمنا در مثال بالا اگر رنک سایت شما ۴ باشد و با سایت دیگر رنک ۴ تبادل لینک کنید همان ارزشی که رنک شما نصیب سایت تبادل کننده می کند ، نصیب شما می شود اما اگر با سایت رنک پایین تر از خود ، تبادل لینک کنید مثل این خواهد بود که شما ۱۰ امتیاز به سایتی میدهید اما آن فقط ۶ تا به شما برمی گرداند. پس گاهی این موارد باعث ضرر زدن به رتبه گوگل شما خواهد شد.

 

گوگل برای سایت هایی که بیش از ۱۰۰ لینک خارجی در صفحه شان باشد ارزش بسیار کمی قایل می شود و عملا سایت های لینک شده در آن ، تاثیر محسوسی از تبادل لینک نخواهند دید.

 

قابل توجه صاحبان وبلاگ : با کمی گشت و گذار در اینترنت ، سایت های ایرانی بسیاری دیده می شوند که آمادگی خود را برای تبادل لینک آن هم با هر وبلاگ یا سایت با رتبه کمتر یا بیشتر حتی رتبه صفر اعلام کرده اند، آنها با درج لینک شما فقط در یک صفحه از سایتشان ، تنها به فکر منافع خود هستند. چون شما لینک آنها را در کلیه صفحات خود درج می کنید اما آنها فقط در یک صفحه لینک شما را درج می کنند و معمولا بازدیدکننده چندانی هم برای شما نمی فرستند. پس مراقب این ترفندهای افراد سودجو باشید!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...