رفتن به مطلب

ویژه با تکمیل شبکه ملی اطلاعات، سرعت کاربران ایرانی حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه می‌شود


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

اساس اظهار نظر معاون سازمان فناوری اطلاعات، حداقل سرعت دسترسی کاربران ایرانی در شبکه‌ی ملی اطلاعات ۲ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. این حداقل پهنای باند اختصاص یافته به کاربران در این شبکه به شمار می‌رود.

 

 

9a9d-595bf57ff6c0cedb3102138abce84785-XL.jpg

 

 

 

علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات در مورد اقدامات صورت‌گرفته برای راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات اعلام کرد که برای استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات، در حال حاضر در بخش دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک ها با توجه به تکالیف برنامه پنجم توسعه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و به مرحله‌ی بهره‌برداری رسیده است که مردم از آنها استفاده می‌کنند.

 

سرعت کاربران حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه می‌شود

به گفته‌ی انصاری در بخش عمومی شبکه ملی اطلاعات، پوشش دسترسی کاربران افزایش یافته و امکان دسترسی پرسرعت در سراسر کشور وجود دارد.

 

معاون سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد:

 

کاربران عادی برای دریافت خدمات و محتواهای چند رسانه‌ای در شبکه‌ی ملی اطلاعات، سرعت حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت که این میزان سرعت با توجه به فناوری‌های جدید، متناسب با درخواست کاربران قابل افزایش خواهد بود.

معاون توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات اظهار امیدواری کرد که با توسعه‌ی ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات در تمام لایه‌ها، کیفیت نیز برای مردم ملموس باشد.

 

انتقال کپی سرورهای جهانی به ایران

وی انتقال میزبانی سایت‌ها به کشور و افزایش ظرفیت میزبانی را نیز در متعادل کردن قیمت اینترنت و افزایش کیفیت خدمات موثر عنوان کرد و توضیح داد که این روند با توسعه‌ی زیرساخت ادامه خواهد یافت و به طور قطع مردم برای دریافت خدماتی که ترافیک بیشتری دارد، رفته رفته با تسهیلات بیشتری روبرو خواهند بود.

 

انصاری گفت:

 

انتقال کپی سرورهای جهانی اینترنت به داخل کشور به عنوان یکی از اقدامات مدنظر سازمان فناوری اطلاعات برای افزایش سرعت اینترنت کاربران داخلی است. در سال جاری و با مذاکراتی که داشتیم، موفق شدیم کپی یکی از این سرورها که متعلق به سازمان اختصاص منابع اینترنتی RIPE بود را به عنوان K-Root به داخل کشور منتقل کنیم؛ اگر لازم باشد یک یا دو عدد دیگر از این سرورهای DNS را نیز به کشور منتقل کرده و در بخش زیرساخت نصب خواهیم کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...