رفتن به مطلب

نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم کنترلی سدی در نزدیکی نیویورک


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

بر اساس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. که روز دوشنبه روزنامه Wall Street Journal آن را منتشر کرد در سال ۲۰۱۳ میلادی نفوذگران ایرانی به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. سدی ۲۰ پایی در نزدیکی نیویورک نفوذ کرده بودند.

 

Wall Street Journal با استناد به یک سند لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اعلام کرده که این نفوذگران از طریق یک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. موفق به نفوذ به این سیستم شده اند.

 

سیستم مورد نفوذ، جریان آب در لوله ها، تخته پل ها و میزان خروج آب از سد را کنترل می کرده. این نفوذگران حداقل از لحاظ تئوری قادر بودند سبب ایجاد انفجار و سیل و یا سریز شدن آب سد شوند.

 

این روزنامه نفوذ را کار همان گروه از هکرهایی می داند که چند سال پس از ورود بدافزار Stuxnet به تأسیسات هسته ای ایران اقدام به حمله به سایت های بانکی آمریکایی کرده بودند.

 

در آمریکا بیش از ۵۷ هزار سیستم کنترل صنعتی متصل به اینترنت وجود دارد. این روزنامه بسیاری از این سیستم ها را قدیمی و براحتی قابل نفوذ توصیف کرده است. از این سیستم ها در بخش های مختلف از سیستم های تهویه گرفته تا سیستم های کنترلی لوله ها و انشعبات اصلی استفاده می شود.

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا از سال ۲۰۱۱ مرتباً از شرکت های صنعتی خواسته تا در خصوص اتصال دستگاه های کنترل صنعتی به اینترنت با حساسیت بیشتری عمل کنند. این وزارتخانه تنها در فاصله اکتبر ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی، ۲۴۵ هزار گزارش نفوذ به این سیستم ها را دریافت کرده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...