رفتن به مطلب

مهم ویروس iLivid چگونه عمل می کند؟


Yazdan

پست های پیشنهاد شده

ویروس iLivid کنترل مرورگر اینترنت شما را در اختیار می گیرد یا به اصطلاح مرورگر شما را می رباید و شما را به صفحه iLivid.com هدایت می کند مانند ویروس تغییر مسیر فایرفاکس که سیستم نام دامنه (DNS) را تغییر می دهد.

 

49d5-34j94ph.jpg

 

 

 

ویروس iLivid کنترل مرورگر اینترنت شما را در اختیار می گیرد یا به اصطلاح مرورگر شما را می رباید و شما را به صفحه iLivid.com هدایت می کند مانند ویروس تغییر مسیر فایرفاکس که سیستم نام دامنه (DNS) را تغییر می دهد. با این وجود بر خلاف ویروس تغییر مسیر فایر فاکس، iLivid تلاش می کند که تمام مرورگرهای اینترنت نصب شده بر روی سیستم شما را آلوده کند.

نشانه های آلوده شدن به ویروس iLivid

ویروس iLivid چند جز و مولفه از قبیل نوار ابزار جستجو به مرورگر شما اضافه می کند. این مولفه ها بدون اطلاع و رضایت شما افزوده می شوند.

کندی مرورگر اینترنت، موتور جستجو نتایج و عبارات ناخواسته را جستجو می کند،تایپ کردن یک آدرس URL در مروگر که شما را به دیگر سایت ها از جمله سایت های تبلیغاتی یا خود سایت iLivid.com هدایت می کند از علائم آلوده شدن سیستم شما به این ویروس هستند.

 

هدف سازندگان ویروس iLivid

سازندگان ویروس iLivid از کلیک کردن شما استفاده و بهره می برند. برای مثال، زمانی که شما به صفحه سایت iLivid.com هدایت می شوید اگر شما بر روی تبلیغات موجود بر روی صفحه کلیک کنید، سازندگان ویروس، بابت کلیک شما از تبلیغ دهندگان مبلغی دریافت خواهند کرد.

با این حال، اهداف شوم و بزرگتر از کلاهبرداری کیلیکی با استفاده از این ویروس وجود دارد.

ویروس iLivid قادر است از طریق ضبط و ذخیره کردن نام کاربری و کلمه عبور اطلاعات هویتی و مالی شما از جمله اطلاعات حساب و کارت های بانکی و..... را سرقت کند.

 

راه های آلوده شدن به ویروس iLivid

ممکن است هنگامی که تلاش می کنید فیلم، موزیک و یا نرم افزاری را دانلود کنید سیستم شما به ویروس iLivid آلوده شود. گاهی این بدافزار خود را در قالب یک محصول سالم وقانونی به نام "مدیریت دانلود رایگان iLivid" معرفی و ارائه می کند و سعی و تلاش می کند تا شما را فریب دهد که، ابزاری کمکی برای دریافت فایل ها است. که پس از نصب آن سیستم شما آلوده خواهد شد. راه دیگر آلوده شدن به این ویروس بازدید شما از وب سایت ها و یا پیام های HTML آلوده به این ویروس است که باعث می شود iLivid بر روی سیستم شما نصب شود. این ویروس برای نصب شدن حتی نیاز به کلیک کردن شما بر روی لینک صفحه و یا ایمیل آلوده به ویروس ندارد.

 

جلوگیری و پیشگیری از آلوده شدن به ویروس iLivid

سیستم های آسیب پذیر در معرض تهدید این بدافزار قرار دارند. به منظور محافظت از کامپیوتر خود در برابر ویروس iLivid و سایر حملات ویروسی که از طریق اینترنت منتشر می شوند، اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه مرورگر اینترنت را بر روی سیستم خود نصب کرده اید. مرورگر های قدیمی دارای حفره های امنیتی هستند که ممکن است توسط iLivid مورد سوء استفاده قرار گیرد.

اگر از سیستم عامل ویندوز Internet Explorer استفاده می کنید، تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که هر دو به روز رسانی شوند.

اگر شما کاربر فایرفاکس هستید، باید مرورگرتان را برای بخش هایی که مربوط به مسائل امنیتی است بررسی و رفع ایراد نمایید. به طور پیش فرض، مرورگر فایرفاکس به نحوی پیکربندی شده است که برای به روز رسانی خود را چک می کند. هنگامی که نسخه به روز رسانی دردسترس قرار می گیرد، مرورگر فایر فاکس به شما اطلاع می دهد. بنابراین کاربران برای ارتقا نسخه مرورگر خود باید بر روی OK کلیک کنند تا نسخه جدید فایر فاکس بر روی سیستم آن ها نصب شود و بعد از نصب هنگامی که مرورگر خود را راه اندازی مجدد کنید، شما آخرین نسخه را در اختیار خواهید داشت.

Google chrome هم مانند فایرفاکس عمل می کند و به طور خودکار تشخیص می دهد که نسخه جدید در دسترس قرار گرفته است و در این حالت یک فلش سبز رنگ در نوار ابزار به نمایش درمی آید.

علاوه بر دانلود و نصب کردن آخرین نسخه برای مرورگر اینترنت، شما باید امنیت مرورگر خود را با ایجاد تغییرات در منوی Setting بالا ببرید.

با اطمینان از استفاده از بالاترین سطح امنیتی مرورگر و افزونه ها شما می توانید از آلوده شدن به ویروس iLivid در امان بمانید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...