رفتن به مطلب

۵ اشتباه رایج در فرم جذب نویسنده


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

هر وبلاگ نویسی بعد از راه اندازی وبلاگ خود و پس از مدتی تولید محتوا در آن اگر بخواهد کاری کند که وبلاگش به روز تر باشد و برای مخاطب جذاب تر باشد بالاخره در مرحله ای از کار به کمک وبلاگ نویس های دیگر احتیاج پیدا می کند چون گسترش فعالیت های یک وبلاگ آن هم دست تنها کار بسیار دشواری است و اصلا لازم هم نیست در چنین شرایطی به خودتان سخت بگیرید. راه حل شما جذب نویسنده است.

 

با جذب نویسنده های جدید نه تنها کنترل وبلاگ برای شما ساده تر می شود، بلکه این فرصت را پیدا می کنید که زمان بیشتر و موثرتری برای گسترش وبلاگ خود صرف کنید و به راه های جدید و کارهای تازه فکر کنید و آنها را در وبلاگ خود پیاده کنید. از قدیم گفتند یک دست صدا ندارد! این ضرب المثل در وبلاگ نویسی هم صدق می کند.

 

 

حالا که به اهمیت جذب نویسنده در وبلاگ های رو به رشد پی بردید، در قسمت هفتم از سری مقالات اشتباهات وبلاگ نویسی شما را با اشتباهات رایج در فرم جذب نویسنده آشنا می کنیم تا اگر شما هم روزی تصمیم به جذب نویسنده جدید برای وبلاگ خود گرفتید، دچار این اشتباهات نشوید و به جای نتیجه مثبت، نتیجه منفی از این کار دریافت نکنید.

 

اشتباه اول: درخواست اطلاعات اضافی از متقاضی

این اشتباه یکی از بزرگترین عواملی است که سبب می شود یک متقاضی از ارسال درخواست همکاری به وبلاگ شما پشیمان شود، اشتباهی که چندبار در وبلاگ های بسیار معروف شاهدش بوده ام. شما در فرم جذب نویسنده در وبلاگ خود نباید اطلاعات اضافی از کاربر بخواهید. به عنوان مثال شماره تلفن همراه، شماره منزل، شماره شناسنامه و کد ملی ( تعجب نکنید! چنین اطلاعاتی در برخی از فرم های جذب نویسنده دیده می شود ) اطلاعاتی نیستند که برای شما ضروری باشند و برای خود متقاضی هم اطلاعات محرمانه به حساب می آیند که شاید نخواهند این اطلاعات را به کسی بدهند.

 

بنابراین همیشه سعی کنید اطلاعات اضافی از متقاضیان نویسندگی در وبلاگ خود درخواست نکنید. اطلاعاتی مثل آنچه در بالا ذکر شد معمولا مورد نیاز نیستند. مگر اینکه واقعا به این نوع اطلاعات احتیاج داشته باشید که این هم بعید به نظر می رسد.

 

اشتباه دوم: درخواست اطلاعات کمتر از حد کافی

گاهی هم پیش می آید که برخی از بلاگر ها از آن سوی بام می افتند و حتی اطلاعات ضروری را که حتما مورد نیاز است، در فرم جذب نویسنده از متقاضی درخواست نمی کنند. اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، سن، شغل، تخصص، تجربه کار در وبلاگ های دیگر، چند نمونه کار و اطلاعاتی از این دست، مواردی هستند که برای جذب یک نویسنده جدید ضروری می باشند. فراموش نکنید که اطلاعات ضروری را در فرم جذب نویسنده در وبلاگ خود از متقاضی طلب کنید تا بعدا خودتان به مشکل برنخورید.

 

اشتباه سوم: ذکر نکردن جایگاه وبلاگ

اگر در وبلاگ‌تان یک فرم جذب نویسنده قرار داده اید و دلیلی ذکر نکرده اید که چرا باید یک وبلاگ نویس تمایل داشته باشد در وبلاگ شما بنویسد، پس انتظار نداشته باشید وبلاگ نویس های زیادی به شما درخواست نویسندگی ارسال کنند. یک وبلاگ نویس این حق را دارد که بداند وبلاگی که در آینده می خواهد در آن بنویسد چه ویژگی هایی دارد، از چه جایگاهی در میان وبلاگ های دیگر برخوردار است و آیا جای مناسبی برای نویسندگی هست یا نه.

 

در فرم خود همیشه باید نکات برجسته وبلاگ خود را یادآوری کنید تا وبلاگ شما برای وبلاگ نویس ها جذاب تر به نظر برسد. تا حدودی می توان گفت فرم جذب نویسنده حکم ویترین مغازه را برای متقاضی نویسندگی در وبلاگ شما دارد. اگر وبلاگ شما در شبکه های اجتماعی اوضاع خوبی دارد، اگر افراد زیادی عضو خبرنامه وبلاگ شما هستند، اگر تعداد بازدیدکننده های وبلاگ شما به صورت روزانه زیاد است، حتما همه این موارد را در فرم خود بنویسید.

 

اشتباه چهارم: اشاره نکردن به امتیازات در نظر گرفته شده برای نویسندگان

هر نویسنده ای که فرم جذب نویسنده وبلاگ شما را می خواند در کنار اطلاع از جایگاه وبلاگ شما در فضای رقابتی وبلاگ ها، باید بداند که در صورتی که تصمیم بگیرد در وبلاگ‌تان شروع به نوشتن کند، چه امتیازاتی شامل حالش می شود. شما هم باید این را بدانید که برای جذب نویسنده های خوب باید برای آنها امتیازاتی در نظر بگیرید تا نظر آنها را به وبلاگ خود جلب کنید. این امتیاز می تواند شامل پرداخت حقوق ثابت یا پرداخت حقوق در مقابل هر مقاله، در دسترس قرار دادن برخی از تنظیمات ویژه وبلاگ، امکان اشتراک لینک وبلاگ شخصی نویسنده و حساب های کاربری او در شبکه های اجتماعی، امکان تبلیغ رایگان محصولاتی که توسط نویسنده تهیه می شوند ( مثل کتاب یا یک وبلاگ دیگر )، امکان دریافت جوایز در صورت فعال بودن و مواردی از این قبیل شود.

 

اشتباه پنجم: ذکر نکردن موارد لازم جهت نویسندگی در وبلاگ

بالاخره هر وبلاگی شرایط و قوانین خاص خودش را دارد. وبلاگ شما هم حتما از این قائده مستثنا نیست ( و نباید هم باشد ). فرض کنیم شما عادت دارید اگر یک مطلب ترجمه می شود حتما لینک مرجع آن مقاله در انتها نوشته شود، یا می خواهید قبل از اینکه نویسنده جدیدی به طور ثابت در وبلاگ شما به نویسندگی بپردازد، چند مقاله به صورت مهمان برای شما ارسال کند. چنانچه انتظار دارید نویسندگان جدید از این قوانین سرپیچی نکنند بهتر است آنها را در فرم جذب نویسنده وبلاگ خود ذکر کنید تا نویسندگان جدید هم قبل از ارسال درخواست نویسندگی، در جریان قوانین وبلاگ شما قرار بگیرند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...