رفتن به مطلب

چطور از بک‌لینک‌ها برای افزایش ترافیک وبلاگ استفاده کنید


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو مدام در حال تغییر و تحول هستند، ولی بک‌لینک‌ها – لینک‌هایی از وبلاگ‌ها و وبسایت‌های دیگر به وبلاگ شما – هنوز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

 

اما بهبود اوضاع SEO تنها دلیلی نیست که وبلاگ شما را به لینک‌های معتبر از وبلاگ‌های دیگر محتاج می کند.

 

قطعا شما به امتیاز بالاتر و ترافیک بیشتر از موتورهای جست‌وجو نیاز دارید، اما در کنار آن به ترافیک طبیعی از وبسایت‌های مرتبط هم احتیاج دارید.

 

و این یعنی شما نه تنها باید برای افزایش بک‌لینک‌های وبلاگ خود تلاش کنید، بلکه باید همیشه حواستان به لینک‌هایی هم باشد که بدون اطلاع شما به وبلاگ شما مرتبط می‌شوند و می‌توانند برای وبلاگ شما مضر باشند.

 

 

چطور لینک‌های مثبت دریافت کنید

با بررسی منبع ترافیک رقبای خود شروع کنید. خیلی ساده کلمات کلیدی وبلاگ خود را در گوگل جست‌وجو کنید و ببینید کدام وبلاگ‌ها بیشترین امتیاز جست‌وجو را دارند.

 

حالا که رقبای اصلی خود را شناختید، از ابزاری مثل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید تا در مورد این رقبا اطلاعات بیشتری کسب کنید. با این ابزار نه تنها می‌توانید در مورد بک‌لینک‌ها اطلاعات به دست آورید، بلکه می‌توانید تعداد بازدیدها، منابع ترافیک و کلی اطلاعات دیگر در مورد هر وبلاگی که می‌خواهید را مشاهده کنید.

 

وقتی برترین منبع بک‌لینک‌های یک وبلاگ را شناسایی کردید، سعی کنید همان لینک‌ها را به سوی وبلاگ خود هدایت کنید و ترافیک مشابهی برای وبلاگ خود ایجاد کنید.

 

اما هیچ وقت فراموش نکنید که لینک‌های برتر از محصولات و سرویس‌های برتر به وجود می‌آیند. خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در مورد کسب‌وکار شما صحبت می‌کنند، پس از ابزاری مثل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید تا بدانید چه کسی به برند شما در توییتر اشاره می‌کند.

 

بک‌لینک‌ها به نوعی نشانه اعتبار هستند. وقتی محصولات خوب می‌فروشید، خدمات خوبی ارائه می‌کنید و همیشه سعی می‌کنید مفید باشید، دیگران هم همیشه در مورد شما صحبت خواهند کرد، به وبلاگ شما لینک خواهند داد و از شما حمایت خواهند کرد.

 

ضمنا زیاد روی خریدن بک‌لینک حساب نکنید چون راه خوبی نیست.

 

چطور بک‌لینک‌های منفی را حذف کنید

گاهی اوقات ممکن است وبلاگ شما بک‌لینک‌هایی دریافت کند که کاملا به ضرر اعتبار شما باشند. شاید حتی باور نکنید که ممکن است وبلاگ شما از وبلاگ‌ها و وبسایت‌های زیر بک‌لینک بگیرد:

 

 

  • وبسایت‌های غیراخلاقی با محتوای نامناسب و ناهنجار
  • وبسایت‌هایی با محتوای توهین‌آمیز و ناخوشایند
  • وبسایت‌هایی که اصلا هیج ارتباطی به موضوع وبلاگ و کسب‌وکار شما ندارند

 

واضح است که اگر مثلا کسب‌وکار و موضوع وبلاگ شما ارسال محصولات درب منزل مشتری باشد، داشتن بک‌لینک از وبسایت‌های غیراخلاقی خیلی راحت اعتبار شما را از بین می‌برد. می‌توانید از ابزاری مثل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید تا حواستان به همه بک‌لینک‌های موجود باشد و هر زمان که یک وبسایت جدید به وبلاگ شما لینک داد از طریق ایمیل باخبر شوید.

 

بعد از اینکه لینک‌های نامناسب را پیدا کرید باید سعی کنید این بک‌لینک‌ها را حذف کنید:

 

۱- با وب‌مستر تماس بگیرید و به او اطلاع دهید که دقیقا کدام لینک‌ها باید حذف شوند.

 

۲- اگر وب‌مستر به هر دلیلی لینک‌ها را حذف نکرد، با شرکت میزبانی یا همان هاستینگ تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که یکی از وبسایت‌هایی که آنها میزبانی می‌کنند برای کسب‌وکار شما مشکل ایجاد کرده است ( برای اینکه میزبان یک وبسایت را شناسایی کنید می‌توانید از ابزار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. استفاده کنید ).

 

چطور اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید

گاهی اوقات بک‌لینک منفی هم می‌تواند سودمند باشد: احتمالا الان گیج شده‌اید. زیاد سخت نیست، به جای اینکه سعی کنید یک لینک از مثلا یک انتقاد یا یک دیدگاه منفی به کار خود را حذف کنید، تلاش کنید که مشکل را حل کنید، یعنی به انتقادها و دیدگاه‌های منفی پاسخ دهید. بررسی کنید که کجای کارتان اشتباه بوده و به شکایت مشتری‌ها رسیدگی کنید.

 

معمولا در این مواقع، مشتری یا همان کسی که دیدگاهی منفی منتشر کرده، نظر خود را به روز رسانی می‌کند و آن را تغییر می‌دهد و عنوان می‌کند که شما چه عکس‌العملی نسبت به این دیدگاه منفی داشته‌اید. با این کار در واقع یک موقعیت بد را به ( حداقل ) یک موقعیت بهتر تبدیل کرده‌اید و حتی به اعتبار کسب‌وکار خود افزوده‌اید.

 

اما دلیل اصلی برای پاسخگویی به شکایات مشتریان نباید دریافت بک‌لینک مثبت باشد. واقعیت اساسی این است که هدف شما باید راضی نگه داشتن مشتری باشد، نه ساختن بک‌لینک. سعی کنید مشتری‌های خود را راضی کنید، خصوصا آنهایی که به همین راحتی راضی نمی‌شوند، با این روش خواهید دید که اعتبار کار شما – و همین‌طور بک‌لینک‌ها – بهبود خواهند یافت.

 

یکبار دیگر تکرار می‌کنم که بک‌لینک‌ها به نوعی نشانه اعتبار هستند. خوب است که تلاش کنید که بک‌لینک‌های مثبت را برای خود افزایش دهید، ولی از همه مهم‌تر سعی کنید که مشتری‌ها و مخاطبان خود را راضی کنید و راضی نگه دارید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...