رفتن به مطلب

در سئو سایت باید از WWW استفاده کنم یا نه؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

هنگامی که شما نام دامنه را ثبت می کنید، ( به صورت مثال دامنه example.com ثبت شده است )، شما این دامنه را لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. . ثبت نمی کنید. دلیلش این است که بخش های وب از URL هایی است که در واقع به عنوان یک زیر دامنه، بسیار شبیه به blog.example.com، login.example.com، و غیره است. پس با این اوصاف www وب سایت شما ترافیک روزانه زیادی را انتقال می دهد در چندین زیر مجموعه و دامنه اصلی که مطمعا حساسیت هارا نیز در این پروسه بالا می برد و همینطور طراحان سایت و سئو کاران .

 

در حالی که تایپ کردن لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تا example.com زمان بیشتری را از کاربر خواهد برد، در صورتی که همین URL ها برای سئو سایت به صورت فنی متفاوت باشند.

در حال حاضر خبر بدی وجود دارد برای مدیران سایت. هنگامی که کاربران به دامنه می آید و بازدید در سایت شروع می کنند ، گوگل که از شیوه canonicalization نامیده می شود استفاده می کند به صورت خودکار فرایند انتخاب "دامنه ترجیح داده" URL که بهترین وجه نشان دهنده یک وب سایت است را انتخاب می کند. اگر صاحب سایت یکی را انتخاب کند، گوگل متوجه می شود که URL به صفحه اول اشاره می کند.

اگر گوگل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. انتخاب کرده اما تمام لینک های شما به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اشاره کند، که باعث یک نقطه ضعف مبارزات انتخاباتی خود در سئو شدید.

 

دامنه انتخابی برای جستجوگر ها (The Preferred Domain)

 

 

خوشبختانه شما می توانید بجای اینکه یک دامنه را اجازه بدهید کاربر شما برای شما انتخاب کند یا گوگل بر اساس الگوریتم های خودش این انتخاب را انجام بدهد خودتان آن را دیفالت و پیشفرض قرار بدهید. برای این کار می توانید با ورود به Google Webmaster Tools و این مراحل را دنبال کنید:

 

  • در صفحه اصلی ابزار وب مستر گوگل بر روی وب سایت خود کلیک کنید
  • سپش بر روی آیکن چرخ دنده یا آچار کلیک کنید و وارد تنظیمات سایت خود شوید
  • حال گزینه مورد نظر یا دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید

 

شاید در انتخاب دامنه مورد نظر خود به اروری یا خطایی در گوگل وب مستر بخورید . باید توجه داشته باشید که احتمالا وب سایت شما دارای ریدایرکت ۳۰۱ به یکی از نوع های دامنه انتخابی هست مثل وب سایت سئو و بهینه سازان وب ایران که با ریدایرکت همیشه روی www قفل شده هست ولی دست کاربر نیز بسته نشده بلکه می تواند به صورت بالا بیاورد , چه با www چه بدون www

 

تغییر مسیر 301 چیست و کاربرد های آن در سئو؟

 

 

تغییر مسیر 301 وضعیت کد HTTP برای زمانی که یک صفحه تا به طور دائم به محل جدید یا URL منتقل شود.

به صورت مثال :

اگر ما مجموعه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به عنوان دامنه ترجیح دهیم، می توانیم تغییر مسیر 301 برای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تعیین کنیم، یا به طور مشابه همچنین می توانیم این کار را برای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. نیز انجام دهیم.

با تغییر مسیر این فایل ها و این دامنه ها به وسیله ریدایرکت 301 تمام ارزش صفحه قبلی شما به صفحه جدید منتقل می شود از جمله تازه کردن برند جدید یا هم چنین دامنه جدید که قبلا در آموزش تغییر دامنه به این موضوع اشاره کردیم

البته نظر شخصی بنده در این مورد به این شرح هست :

که این پروسه انتقال همیشه یک سان نیست و بستگی به فعالیت کاربر در لینک جدید دارد و هم چنین شاید این بازه انتقال ارزش از دامنه قبلی به دامنه جدید حتی بیشتر از ۳ ماه طول بکشد شاید هم یک سال پس مطمعا بازدارندگی از این مشکلات می تواند زودتر شما را به هدف جذب ترافیک برساند

 

راه اندازی تغییر مسیر 301

 

برای راه اندازی یک ریدایرکت سالم در سرور آپاچی ، شما فقط نیاز دارید که فایل . htaccess را با یک ادیتور باز کنید و سپس وارد یکی از این قسمت های کد شوید و کد مورد نظر خود را ذخیره کنید.

برای هدایت URL بدون استفاده از WWW به WWW می توان از دستور زیر استفاده کرد

 

 

 

 

Options +FollowSymLinksRewriteEngine OnRewriteCond %{HTTP_HOST} ^domain\.com$ [NC]RewriteRule ^(.*)$  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  [R=301,L]برای هدایت URL WWW در درون non-www URL:Options +FollowSymLinksRewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_HOST} .RewriteCond %{HTTP_HOST} !^example\.comRewriteRule (.*)  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  [R=301,L]

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید این آموزش به صورت دستی می باشد اگر شما در سیستم های مدیریت محتوای جوملا یا وردپرس هستید پس نگران نباشید بلکه ۱۰ ها پلاگین با عملیات های حرفه ای این کارا به صورت رایگان و درست برای دامنه های شما انجام می دهد پس قبل از اینکه دستی این کار را بکنید به این افزونه ها سر بزنید.

 

شما می توانید تغییر مسیر خود را به سادگی با مراجعه به آدرس قدیمی خود را تست کنید. اگر شما بلافاصله به URL جدید انتقال داده شده اید، پس ریدایرکت شما به خوبی اجرا شده است.

 

301 تغییر مسیر و لینک های ورودی

 

 

شاید شما در بعضی از وب سایت ها شنیده باشید یا نقل از مت کات مدیر بخش جستجو گوگل به این موضوع اشاره کرده باشند که ریدایرکت ۱۲ الی ۱۵ درصد از ترافیک شما را از دست می دهد یا کاربر شما سالم به مقصد نمی رسد. برعکس، آقای مت کات در این ویدئو که از یک دامنه را به دیگری منتقل می شود با استفاده از 301 , به نتایج خوب و بارخورد مناسب اشاره کرد و این مورد را نیز تایید نمود. با این حال، منتقدان باقی می ماند، که فکر می کنند حتی با این ویدیو باز هم شاید نتایجی از وب سایت از دست برورد.

 

برای از دست ندادن جستجو ها به وسیله ریدایرکت 301 چه کار باید کرد ؟

 

برخی از سئو کاران حرفه ای با استفاده از rel="canonical" به جای –تغییرمسیر 301 استفاده می کنند چرا که آنها فکر می کنند که تغییرمسیر 301 می تواند عملکرد برعکس بر روی مروگر ها داشته باشید و لینکی را صدمه بزند. باز هم، مت کات افشا کرد که می تواند rel="canonical" نیز برای دامنه ها موثر باشد، مرورگرها و موتورهای جستجو هر دو می دانیم که چگونه با یک تغییر مسیر 301 مقابله می کنند.

 

نتیجه :

به نظر شخصی من ریدایرکت ها فعلنه جدا از سئو و یا برعکس امکان پذیر نمی باشد و بهتر هست که برای زیبا سازی لینک ها این پروسه انجام شود ولی برای جلو گیری از چند لینکی حتما از canonical در وب سایت های خودتان استفاده کنید و به جستجوگر ها بفهمانید که این دامنه دامنه مورد نظر ما می باشد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...