رفتن به مطلب

چگونه از Google Trends در سئو استفاده کنیم؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

در سلسله مقالات آموزش سئو تالارگفتگو بیست اسکریپت ، ابزار Google Trends را معرفی می کنیم، گوگل ترند یا گوگل ترندز ( Google Trends ) سرویس پرکاربردی برای متخصصان سئو و وبمسترهایی است که قصد شناسایی بهتر کلمات کلیدی وب سایت خودشان را دارند. در حقیقت گوگل ترند بیشترین کلمات جستجو شده در موضوع خاصی یا در مکان جغرافیایی خاصی که از طرف کاربر مشخص می شود را تعیین می کند.

همچنین گوگل ترند قادر است بین کلمات تعیین شده، مقایسه از نظر بیشترین آمار جستجوها را انجام دهد. گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که از گوگل ترند پرده برداری کرد.

 

با ابزار گوگل ترند همچنین می توانید مباحث مورد علاقه افراد را در سراسر جهان پیدا کرده و مقایسه کنید. علاوه بر آن گوگل ترند به شما نشان خواهد داد که کلمات چقدر در موتور جستجوی گوگل در بازه های زمانی مختلف جستجو شده است.

یکی از شگردهای توپ دیزاین برای شناسایی مهمترین کلمات کلیدی یک وب سایت استفاده از امکانات گوگل ترند ( Google Trend ) است. گوگل ترند تاثیر زیادی در تشخیص متخصصان سئو و بهینه سازی سایت در تشخیص مهمترین کلمات کلیدی دارد.

برخی از کاربران عزیز وب سایت توپ دیزاین با ارسال ایمیل خواهان آموزش گوگل ترندز شده اند.

 

بایستی خدمت آن دسته از عزیزان عرض کنیم که این سرویس آموزش خاصی ندارد و کارکردن با آن بسیار ساده و با مفهوم است. فقط کافی است جهت ورود به گوگل ترندز وارد وب سایت آن شوید : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

جستجوی کلمه ای خاص : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

جستجوی جغرافیایی بیشترین کلمات جستجو شده : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

بازه زمانی کلمات جستجو شده : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

چگونه از Google Trends در سئو استفاده کنیم؟

Google Trends یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت است. این ابزار همه کاره بوده و مثل یک چاقوی سوئیسی بسیار مفید خواهد بود. اگر شما بخواهید تنها از یک ابزار سئو برای طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، این یکی از برنامه هایی است که می تواند چنین خدماتی به شما ارائه کند.

 

کار کردن با Google Trends

 

در زمان جست و جو در برنامه Google Trends شما می توانید چهار متغیر و پارامتر را انتخاب کنید:

 

  • جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب
  • جهانی و یا کشوری خاص به عنوان هدف
  • از سال 2004 تا به حال، 7 روز گذشته، 30 روز گذشته، 90 روز گذشته، 12 ماه گذشته و یا انتخاب سالی خاص
  • تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی و زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و یا انتخاب بازی
  • شما می توانید تا 5 عبارت جستجو را در یک زمان با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می توانید عبارت ها را در یک گروه جا داده و 5 گروه را نیز با هم مقایسه کنید. هر گروه می تواند تا 25 عبارت را در خود جای دهد.

 

برای مثال

 

  • مداد + خودکار + کاغذ (گروه 1)
  • چسب + منگنه + دفتر + خط کش (گروه 2)
  • پاک کن + گیره کاغذ (گروه 3)

 

وقتی شما از علامت + بین عبارت جست و جو استفاده می کنید، گوگل ترندز عبارت ها را با هم جست و جو می کند.

 

 

اعداد روی نمودار نشان دهنده تعداد جست و جوهایی است که برای عبارت خاص انجام شده است. این اعداد نسبت به تعداد کل جست و جو ها در گوگل نشان داده می شود. آمار نشان دهنده تعداد حجم واقعی جستجوها نیست زیرا داده ها طبیعی سازی شده و در مقیاس 0 تا 100 نشان داده شده است. هر نقطه در نمودار بر بیشترین نمره یا 100 تقسیم شده است. وقتی ما داده کافی نداشته باشیم، عدد 0 نشان داده خواهد شد.

گوگل جستجوها و جداول محبوبترین کلمات و عبارات کلیدی را هم در Google Trends نشان می دهد. این عبارت های جستجو بر اساس تاریخ و دسته بندی آنها لیست می شوند. در دست داشتن چنین داده های ارزشمندی بسیار عالی است، اما شما باید بدانید چطور آنها را بکار بگیرید. این مقاله به شما نشان می دهد چطور اطلاعات را در سئو بکار ببرید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

 

در آنالیز کلمات کلیدی، از آنجا که Google Trends آمار واقعی جست و جو را نشان نمی دهد، بهتر است این ابزار در ترکیب با Keyword Planner (برنامه ریز کلمات کلیدی) استفاده شود. Google Trends آمار طبیعی یا سطح نسبی روندها برای یک عبارت را در طول زمان نشان می دهد. این برنامه می تواند سطح محبوبیت بین عبارت های هدف را نیز مقایسه کند.

بگذارید فرض کنیم شما تجارت لوازم یدکی ماشین دارید. چه زمانی افراد بیشترین تمایل را به لوازم یدکی ماشین را داشته اند؟ چه اتفاقی باعث جذب ترافیک خواهد شد؛ عبارت "لوازم یدکی ماشین" یا عبارت "لوازم یدکی خودرو"؟

 

 

2d3d-trands1.png

 

 

 

در مثال بالا پارامترهای سر تاسر دنیا از سال 2009 تا بحال تنظیم شده است. همانطور که می بینید با توجه به آمار بالا مردم برای خرید گوشی های موبایل به سیستم عامل اندروید بیشتر علاقه دارند و بعد از سیستم عامل IOS و در آخر ویندوز موبایل ، همانطور که در نمودار مشخص است از اکتبر 2009 علاقه مندی سیستم عامل اندروید و IOS نزدیک به هم هست شاید به دلیل اینکه قدرت خرید افراد برای خرید موبایل اپل کمتر می باشد.

هدف گیری منطقه ای

 

Google Trends داده های جستجو را به منطقه ها تقسیم می کند. همان طور که در تصویر زیر می بینید، داده های مربوط به محبوبیت اندروید وجود دارد. در این شکل بیشتر سطح محبوبیت در ایالت های واشنگتن و آریزونا قابل مشاهده است.

 

bd2a-trands2.png

 

 

 

اگر شما در حال انجام دادن سئو منطقه ای یا PPC (تبلیغات Pay Per Click) منطقه ای هستید، این داده می تواند ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

دزدی اخبار

 

اخبار دزدی اخیرا به یکی از روش های رایج سئو تبدیل شده است. بر اساس تعریف دیوید میرمان اسات "اخبار دزدی فرآیندی است که در آن شما ایده ها و زوایای خاص خود را به اخبار داغ و تازه اضافه می کنید. بدین وسیله اخبار شما و تجارت شما را نیز همراه با آن اخبار داغ پوشش می دهند."

اگر جستجوهای داغ وجود نداشته باشد نیز هر کسی می تواند یک اخبار داغ ایجاد کرده و سپس اخبار دزدی کند. فرمول دزدیدن اخبار بسیار ساده است:

 

  • یک عنوان برای الگوی خود انتخاب کنید.
  • در مورد آن بلاگ بسازید و بنویسید.
  • آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ( از هشتگ (برچسب های توضیح تویتر) استفاده کنید.)
  • اخبار را بیش از حد جلوه ندهید.( مثلا بیش از حد بر غمناک بودن مسئله تأکید نکنید.)

 

تولید محتوای مناسب بوسیله گوگل ترندز

 

جداول نتیجه ها یکی از بهترین منابع برای دست یافتن به ایده های محتوا است. جداول برترین ایده هایی که افراد واقعاً به آنها علاقه مند هستند را به شما نشان می دهند. به مثال لوازم ماشین برگردیم، در این مثال شما می توانید به بخش شرکت های ماشین سازی رفته، بر روی "BMW" کلیک کرده و سپس روی "explore (بررسی)" در ستون سمت راست کلیک کنید.

 

نتایج نشان می دهد که نوشتن مقاله در مورد سیستم عامل اندروید می تواند باعث جلب توجه افراد شود. اگر کلمه “android” زیر رتبه بندی ها نشان داده شود، جست و جوی این عبارت بیش از 500 درصد بوده است.

لینک بیلدینگ (لینک سازی)

 

لینک ها هنوز محرک اصلی رتبه بندی شما در موتورهای جستجوگر محسوب می شوند. شما می توانید با ایجاد محتوایی که برای افراد جالب بوده و آن را می خوانند لینک سازی کنید. لینک ها معیار موفقیت تلاش های بازاریابی اینترنتی شما محسوب می شوند.

محتوای تصویری

 

اولین نتیجه ای است که اگر پارامتر وب سرچ را در Google Trends قرار دهید، مشاهده خواهید کرد :

 

5353-trands3.png

 

 

این دقیقا نشان می دهد چرا این ابزار می تواند در تولید محتوای تصویری به شما کمک کند.

اگر می خواهید چنین بازی را در Google Trends انجام دهید.

 

  • برنامه Google Trends را باز کنید.
  • کلمه کلیدی خود را وارد کنید.
  • عبارت جستجو را از "Web search" به "Youtube search" تغییر دهید.
  • مشورت کنید

 

 

  1. آیا ایده ای وجود دارد که بتواند به عنوان ایده ای خاص استفاده کرد؟
  2. آیا روندی وجود دارد که بتوان از آن استفاده کرد؟

 

 

  • این داده را می توان برای بهینه سازی فیلم ها نیز استفاده کرد. شما می توانید با استفاده از داده ها:
  • عنوان های عالی بسازید.
  • تگ های مناسب بسازید.
  • توضیحات آنها را بهینه سازی کنید.

 

مانیتورینگ برند

 

البته این مسئله تنها برای "برندهای بزرگ" کار می کند که حجم جستجوی کافی دارند. در عکس پایین شرکت هایی که این سیستم عامل اندروید را با محصولات خود ارائه می دهند را نشان می دهد:

 

2b15-trands4.png

 

 

 

نتیجه گیری

 

یکی از مهم ترین مسایل برای گوگل استفاده از محتوای موضوعی تازه است. Google Trends یکی از چند ابزار عالی است که می تواند ایده های عالی به شما ارائه کند. این ایده های عالی به معنای جذب ترافیک سایت و لینک بیلدینگ خواهد بود. اگر هنوز برای سئو از این ابزار استفاده نکرده اید، حتما همین الان این برنامه را امتحان کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...