رفتن به مطلب

۵ اشتباهی که وبمسترها به راحتی انجام می دهند!


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

این که وبمسترها به وفور در سئو اشتباه می‌کنند به این خاطر است که سئو یک علم ثابت نیست و یک‌سره در حال تغییر است. الگوریتم‌هایی که گوگل در زمان‌های مختلف معرفی می‌کند و وجود رقیب های فراوان ٬ نیازمند این است که وبمستر ها اطلاعات خود را نسبت به سئو افزایش دهند و به تجربه خود خیلی اتکا نکنند.

 

اگر بتوانید خود را در این زمینه بروز نگاه‌ دارید٬ می‌توانید جلوی ضرر و زیان‌های فراوان را بگیرید. چه بسا سایت‌هایی هستند که بیشترین فروش را از طریق موتورهای جست‌وجو دارند و اگر اشتباهی انجام دهند فروششان نیز کم می‌شود و به خاطر مسائل ساده٬ بسیار متضرر می‌شوند.

 

 

البته چند وقت پیش٬ مت‌کاتس به ۵ اشتباه برتر در سئو توسط وبمستران در ویدئوی خود اشاره کرد٬ که ما نیز دربیست اسکریپت آن را نوشتیم و می‌توانید از طریق لینک “ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ” توصیه های وی را بخوانید.

 

حالا٬ ۵ اشتباهی که وبمسترها مثل آب خوردن انجام می‌دهند:

۱- بهینه‌سازی بیش‌از حد یا Over Optimization:

 

سئو به تازگی تغییرات فراوانی داشته است٬ قبلا گوگل فقط به بهینه بودن صفحه دقت می‌کرد. اما حالا جریان کمی متفاوت است! موتورهای جست‌وجو به رابطه سایت شما با کاربر هم دقت می‌کنند! این که آیا فقط محتوا را برای موتورهای جست‌وجو بهینه می‌کنید یا محتوا برای کاربر هم بهینه شده است؟ یا اینکه در نوشتن محتوا بیشتر به کاربر دقت شده است یا موتور جست و جو؟

 

 

  • آیا کلمات کلیدی را به وفور در نوشته خود به کار بردید؟ دقت کنید که بهترین چگالی ۲~۵ درصد است و بیشتر از این تعداد به صورت عمد مشکل‌ساز است.
  • آیا در زیر نوشته خود یا سایتتان کلمات کلیدی خود را بی‌دلیل لیست کرده‌اید؟
  • آیا در متاها کلمات کلیدی خود را بی‌دلیل به کار برده‌اید؟
  • آیا کیفیت محتوای آن صفحه بالاست؟

 

۲- عدم استفاده از “Rel=”canonical:

 

اگر در سایتتان چندین مدل پیوند یکتا دارید٬ مثل پیوند یکتای حروفی و عددی که هردو یک محتوا دارند و یا از چندین آدرس مختلف یک صفحه قابل دسترس است، پس یادتان نرود که باید از “Rel=”canonical استفاده کنید.

 

حالا٬ این مشخصه چیست؟

 

این مشخصه نشان‌گر این است که صفحه‌ای که موتور جست‌وجو در آن وجود دارد یک نسخه مشابه از یک صفحه دیگر است. این مشخصه به ربات‌های موتورهای جست‌وجو اعلام می‌کند که این صفحه را ایندکس نکن و برو صفحه اصلی به آدرس .. را ایندکس کن!

 

نحوه استفاده از این Rel:

 

 

<“a href=”http://www.20script.ir/123” rel=”canonical>

 

 

۳- استفاده از یک گروه غیرحرفه‌ای سئو:

 

شرکت‌های فراوانی هستند که خدمات سئو ارائه می‌کنند. حال چگونه بفهمیم که آنها کار خود را به خوبی بلد هستند؟

 

در ابتدا باید بگویم شرکت/گروهی که به شما قول افزایش رتبه در کمتر از یک ماه (برای سایت‌های تخصصی و با رقابت پایین) و برای سایت‌هایی با رقابت بالا (حدود ۲~۳) ماه می‌دهند٬ مشخصا از روش‌های کلاه‌سیاه (BlackHat) مثل خرید بک‌لینک و غیره استفاده می‌کنند. این کارها شاید باعث شوند که سایت شما در مدت زمان کوتاهی افزایش رتبه داشته باشد٬ اما مطمئنا پایدار نمی‌باشد. قوانین گوگل با این روش‌ها می‌جنگد و ممکن است قربانی بعدی این روش‌ها سایت شما باشد

 

اشتباهاتی که ممکن است یک گروه سئو برای سایت شما مرتکب شود٬‌ مطمئنا در کوتاه‌مدت دامن‌گیر فروش آنلاین شما خواهد شد. سعی کنید به سراغ گروه/شرکت‌هایی بروید که از نظر علمی تایید شده‌اند و می‌توانید به حرف‌های آنها اعتماد کنید. چون به جز این که یک گروه می‌بایست کارهای مرتبط با سئو را انجام دهد٬ باید به شما مشاوره هم بدهد که اگر این مشاوره‌ها غلط و از روی سودجویی باشد سایت شما را به تباهی می‌کشد.

 

۴- عدم ایجاد لینک داخلی صحیح:

 

پس از این که توانستید از خارج از سایت لینک بگیرید٬ باید آن اعتبار کسب شده را در راه‌ درست خرجش کنید. یعنی در لینک دادن به صفحات مختلف سایتتان با دقت عمل کنید. Anchor Text های خوب انتخاب کنید و سعی کنید تعداد لینک‌های داخل صفحاتتان را کم کنید.

 

در دوره‌ای که چند روز پیش در وب‌دانش برگزار کردیم٬ در این مورد به تفصیلت با دوستان صحبت کردیم و توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

 

۵- عدم دقت به سرعت بارگذاری سایت:

 

سرعت بارگذاری سایت‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود: ۱- سرعت اینترنت کاربر٬ ۲- سرعت ارسال اطلاعات و Back-end سایت شما

 

متاسفانه در مورد بخش اول هیچ‌چیز را نمی‌توانیم تغییر دهیم٬ اما در مورد مورد دوم٬ می‌توانیم همه‌چیز را به دست بگیریم تا بتوانیم با حداکثر سرعت اطلاعات را به سمت کاربر بفرستیم.

 

به شما توصیه می‌کنم که چند روزی را برای افزایش سرعت سایت خودتان کنار بگذارید. اگر هم نیاز به راهنما دارید٬ می‌توانید موضوع افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید. روش‌های مختلفی برای این کار نوشته‌ایم.

 

 

 

نتیجه گیری:

نمی‌خواهم نتیجه‌گیری‌ای طولانی‌تر از خود نوشته داشته باشم! فقط می‌گویم

 

سایتتان را برای “کاربر و موتورهای جست‌وجو” بهینه کنید نه فقط “موتورهای جست‌وجو”

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...