رفتن به مطلب

۵ اشتباه رایج در SEO


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

در آخرین ویدئویی که Matt Cutts مسئول بخش اسپم گوگل منتشر کرد، نکاتی را یادآور شد که از نظر وی بدترین اشتباهات در سئو و بهینه سازی سایت می‌باشند. در این نوشته این نکات را برای شما بازگو میکنیم.

 

مت گفت که این موارد مخرب‌ترین اشتباهات در سئو نیستند اما در عوض، مرسوم‌ترین مشکلاتند.

 

۱- مهم‌ترین اشتباهی که او در رابطه‌اش سخن گفت، نداشتن وبسایت و یا داشتن وبسایتی است که روبات های گوگل نتوانند در آن به کندوکاو بپردازند.

 

۲- نداشتن کلمات کلیدی مناسب در نوشته ها نیز یکی از مشکلات بزرگ می‌باشد. منظور مت این بود که کلمات کلیدی را همان طوری برگزینید که کاربران آن‌ها را جست‌و‌جو میکنند چون فقط در این صورت میتوانند برای شما مفید باشند.

 

۳- مت کاتس به این نکته نیز اشاره کرد که نباید فقط به بخش محتوا و بازاریابی توجه کرد و می‎بایست از لینک بیلدینگ در کنار این دو مورد مهم نیز استفاده کرد.

 

۴- در انتخاب تیتر پست‎‌هایتان و توضیحات (Meta Description) برای صفحات سایتتان دقت کنید! تیتر ها می‌بایست جذاب باشند و در اولین نگاه به کاربران بفهماند که میتوانند چه چیزی را از این نوشته دریابند.

 

۵- استفاده نکردن از وبمستر‌تولز گوگل و راهنمایش و نخواندن در رابطه با سئو آخرین اشتباه در بین مدیران سایت هاست که مت اشاره کرد.

 

نتیجه گیری و توضیحات بیشتر:

مت به نکات بسیار مهمی اشاره کرده است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. در نکته اول به این موضوع اشاره کرده که مهم ترین بخش در SEO آن است که ربات های گوگل بتوانند در وبسایت به راحتی به کندوکاو و جست و جو بپردازند، به هر حال گوگل محبوب ترین موتور جست و جو است که تقریبا همه از آن استفاده می کنند و اگر این مورد رعایت نشود وبسایت شما از دیدگاه SEO به شدت افت می کند.

 

کلمات کلیدی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. همانطور که مت گفته، اگر فرض کنیم شما مقاله ای در مورد ارتفاع قله اورست نوشته اید نباید کلمات کلیدی خود را به صورت « ارتفاع قله اورست » انتخاب کنید، بلکه باید بنویسید « ارتفاع قله اورست چقدر است؟ » یعنی دقیقا به همان شکلی که فکر می کنید دیگران در موتورهای جست و جو در این مورد جست و جو می کنند.

 

نکته بعدی این است که اگر تمام تمرکز شما روی محتوا و بازاریابی سایت متمرکز است در اشتباه هستید. البته نه اینکه این دو مورد الزامی نباشند، اتفاقا لازم هستند اما کافی نیستند و مکمل این دو چیزی نیست جز لینک بیلدینگ.

 

تیتر نقش به سزایی در جذب مخاطب ایفا می کند. تیتر هایی که کوتاه و خالی از نکات کلیدی باشند مخاطب را جذب نمی کنند، از سوی دیگر اگر هم خیلی طولانی باشد کاربر را از خود دور می کند. انتخاب تیتر پست کار بسیار حساس و مشکلی است که اگر به آن دقت نکنید می تواند مشکل آفرین باشد. سعی کنید تا جایی که ممکن است تیتر پست ها کوتاه باشد و در عین حال مهم ترین و جذاب ترین نکات را در بر بگیرد به طوری که مخاطب به محض خواندن پست کنجکاو شود که خود پست را هم بخواند.

 

نکته آخر مت نیز به این موضوع اشاره دارد که باید در مورد SEO و راه و رسم آن اطلاعات کافی و مناسبی به دست آورید تا بتوانید مطابق با شیوه کارکرد گوگل در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را بگیرید.

 

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، Matt Cutts مسئول بخش اسپم گوگل است و در زمینه SEO یک متخصص تمام عیار به حساب می آید، بنابراین نکاتی که او به ما گوشزد کرده واقعا مهم هستند گرچه همه چیز به همین ۵ نکته خلاصه نمی شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...