رفتن به مطلب

چگونه سئو یاد بگیریم ؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

اگر از هر سئو کاری بپرسید که چگونه سئو یاد گرفته است ، پاسخ های او از چندین حالت خارج نیست ، یا از طریق خواندن مطالب و تجربه کردن آنها سئو را فرا گرفته است و یا اکثرا موفق شدند که سایتشان را در رتبه های بالای گوگل ببینید و پس از تمرین و تجربه بر روی سایت های خود و خواندن مطالب جدید و بروز در زمینه سئو وارد این حیطه شیرین و البته پرخطر شده اند.

 

 

اگر از من هم بپرسید چند سالی است که شروع به فرا گرفتن سئو به صورت حرفه ای کردم. ابتدا با خواندن مطالب سایت های فارسی و سپس شروع به خواندن ، دیدن و بحث کردن در زمینه سئو کردم. پس از مدتی توانستم با آموخته های خودم در تعدادی از کلمات کلیدی بیست اسکریپت را به صفحات اول برسانم. اولین پروژه ای هم که افزایش رتبه یک سایت بود در تابستان همان سال گرفتم و توانستم در زمان مقرر و بدون استفاده از تکنیک های بلک هت ( مثل خرید لینک و..) رتبه آن سایت را افزایش دهم و خدا را شکر هنوز هم این سایت در صفحه اول گوگل با کلمات انتخاب شده حضور دارد. الان هم توانسته ام این علم را به صورت علمی و عملی فرا بگیرم و با دستی پر در خدمت کارفرمایان و بازدیدکنندگان وبلاگم باشم.

 

 

چگونه سئو یاد بگیریم ؟

اول از همه باید تعریف خود را نسبت به سئو تغییر دهید. هنوز هم افرادی هستند که ایمیل میزنند و میخواهند که بازدید آنها چندین برابر شود. این کار امکان پذیر است اما نه برای هر سایتی ! وقتی در موضوعی که شاید در ماه چند صد نفر بیشتر به دنبال آن نمیگردند چگونه ممکن است که ماهیانه چند هزار ورودی گوگل داشته باشید ؟ بیایید کمی منطقی فکر کنیم !

 

باید بدانید که دیگر سئو فقط بهینه سازی کد ها و لینک بیلدینگ نیست، بلکه چیزی که بیشتر از الباقی بخش ها تاثیر گذار است رابطه سایت شما با کاربر است. منظورم از رابطه ، نحوه دسترسی به مطالب، سرعت بارگذاری سایت و محتوای خوب و غنی است. دنیای سئو به سمتی میرود که اگر محتوای خوبی نداشته باشید موفق نخواهید شد.

 

بهتر است برای یاد گرفتن سئو بر روی سایت خودتان تئوری ها و مطالب گفته شده را انجام دهید. شروع به دریافت لینک کنید، محتوا ایجاد کنید و .. تا نتیجه را ببینید و بدانید که کجا اشتباه کرده اید!

 

از کجا سئو یاد بگیریم ؟

۱- شرکت در کنفرانس ها و کلاس های آموزشی :

 

البته این بخش در کشور ما بسیار ضعیف است ، شاید به این دلیل باشد که افراد سودجو خیلی زیاد شده اند و دیگر نمیشود به راحتی مطالبی که به سختی آموخته ایم را به دیگران یاد دهیم. متاسفانه افرادی هستند که بدون در نظر گرفتن آینده سایت کاربر و مشتری خود دست به کارهایی میزنند که حیطه سئو را تبدیل به یکی از پرتنش ترین بخش ها در دنیای اینترنت و مخصوصا در ایران کرده است. حواستان باشد که به هر کسی اعتماد نکنید و در کلاس هایش شرکت نکنید! شاید مطالب اشتباهی به شما گفته شود و در آینده سایت‌تان تاثیر گذار باشد!

 

۲- خواندن مطالب سایت های مرتبط با سئو :

 

تا میتوانید مطالب مرتبط با سئو را دنبال کنید. فرقی نمیکند که به زبان فارسی باشند یا انگلیسی، شخصی که خود را متخصص سئو مینامد باید از نظر بروز بودن در رابطه با الگوریتم های گوگل و .. کامل باشد و هرگز از بروزرسانی های اخیر بی اطلاع نباشد. زیرا مشتریان برای علم شما هزینه میکنند نه اسم و رسم شما! در تجربه ی کوتاه مدت ولی کاملی که دارم میتوانم به عنوان نمونه سایت های زیر را برای خوانده شدن توسط شما معرفی کنم :

 

– خود بیست اسکریپت

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

– تورتک

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

– همچنین کتاب های ۱ یا ۲۰۰۱ و Art of Seo

 

و شاید هزاران سایت و وبلاگ دیگر که خودتان میتوانید پیدایشان کنید.

 

۳- فعالیت در تالار های گفت و گو:

 

میتوانید با فعالیت در تالار های گفت و گوی ایرانی و خارجی ، اطلاعات مفیدی در رابطه با سئو بدست بیاورید. فقط سعی کنید آموخته های خود را با مراجع آموزشی سئو تطبیق دهید ، چون تالار گفتمان کاربر محور هستند و ممکن است در بین مطالب به اشتراک گذاشته شده ، مطالب نادرست نیز وجود داشته باشد.

 

۴- تجربه تجربه تجربه:

 

تا چیزی را تجربه نکنید و دست به آزمایش و خطا نزنید آن را یاد نمیگیرید! پس اگر میخواهید سئو یاد بگیرید باید پس از خواندن، دیدن و شنیدن دست به آزمایش و خطا بزنید و ببینید که چه روشی جواب میدهد.

 

امید است با پشت کار و کوشش بتوانید بر مبحث بهینه سازی سایت ها که یکی از بحث های مهم در وب امروز به حساب می آید مسلط شوید و انتظارات خود را برطرف نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

 

بک لینک یکی از موارد موثر در سئو هستش . منابع بالا و همچنین منبع زیر رو مطالعه فرمائید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...