رفتن به مطلب

۷ راه عالی برای کاهش زمان تلف شده در وبلاگ نویسی


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

آرزوی بسیاری از وبلاگ نویسان از جمله خود من اینست که بتوانیم زمان بیشتری برای کار بر روی وبلاگ خود پیدا کنیم. وبلاگ نویسان نیز مانند همه مردم عادی وظایف مختلفی را در طی روز انجام می دهند و از این جهت باید در یک روز کاری ، مدیریت بخصوصی را روی فعالیت خود داشته باشند تا هم به کارهای روزمره خود رسیده و هم وقت کافی برای نوشتن و ارسال پست های با کیفیت در وبلاگ خود پیدا کنند.

 

 

اما شاید باور این موضوع سخت باشد که در دنیای شبکه های اجتماعی و سایت های ویدیوئی و گجت های گوناگون بتوان وقت کافی برای وبلاگ نویسی مداوم پیدا کرد. بنابراین در این مطلب قصد داریم تا یک لیست و چندین نکته در مورد راه های صرفه جویی در وقت برای نوشتن پست های وبلاگ بیان کنیم که امیدوارم این راهنمایی ها برای شما مفید واقع شود!

 

۱- به حداقل رساندن حواس پرتی ها

محیطی که وبلاگ نویس در آن شروع به کار می کند بر روی زمان نوشتن و اتمام مطالب بسیار تاثیرگذار است. وقتی که خود من شروع به نوشتن مطلبی می کنم ، همیشه دوست دارم که محیطی آرام و بدون سر و صدا را انتخاب کنم و در اکثر مواقع موبایل بازی و اس ام اس بازی را تعطیل کرده و در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و مسنجرها کمتر رفت و آمد می کنم و صرفا وقت خود را متمرکز بر روی کار وبلاگ نویسی می کنم. اصولا همیشه اینطور است که هنگام یک کار کلی حواس پرتی ایجاد می شود و همه چیز دست به دست هم می دهد تا توقفی در کار شما ایجاد شود.

 

البته بسیار واضح است که هنوز بسیاری از وبلاگ نویسان این اصل را زیر پا می گذارند و همچنان در مواقعی شروع به نوشتن می کنند که حواس پرتی گریبان گیر آنهاست که در نهایت منجر به تاخیر در زمان نوشتن و کیفیت مطالب خواهد شد.

 

اگر می خواهید پست های وبلاگ خود را سریع تر و به طور موثرتری انتشار دهید ، نیاز دارید که تمام حواس پرتی های خود را حذف کرده و فقط تمرکز اصلی تان را در حیطه وبلاگ نویسی خود جمع کنید. در این راستا می توانید چندین عادت مثل تماشای تلویزیون ، بروزرسانی و مطالعه مداوم شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر ، گپ و گفتگوی طولانی با دوستان ، جواب دادن به تلفن و موبایل ، چک کردن مداوم ایمیل را متوقف کنید و هنگام نوشتن مطالب به طور کامل تمرکز خود را بر روی نوشتن معطوف کنید تا هم سریعتر کارتان اتمام یابد و هم کیفیت نوشتن مطالب بالاتر رود.

 

۲- انتخاب موضوعات از قبل

برای نوشتن مطالب خود باید موضوع مورد نظرتان را از قبل در نظر بگیرید و از اینکه ناگهانی شروع به نوشتن کنید ، بپرهیزید. کافیست روز قبل چند دقیقه ای را برای پیدا کردن موضوع مطالب خود در نظر بگیرید و به این فکر کنید که فردا قصد دارید در مورد چه موضوعی بنویسید.

 

رعایت این راهکار مطمئنا در زمان کاری شما صرفه جویی موثرتری را ایجاد خواهد کرد. با این کار می توانید چندین موضوع را از قبل انتخاب کرده و یکی را به راحتی برگزینید و از این رو دستتان در انتخاب مطالب باز خواهد بود.

 

 

۳- محدودیت زمانی

یک وبلاگ نویس باید برای کار خود یک محدودیت زمانی مشخص را در نظر بگیرد و اینطور نباشد که هر وقت دلش خواست و هر زمانی که حوصله داشت ، شروع به نوشتن کند. بهتر است ۱ ساعت مشخص در روز را برای نوشتن مطالب خود در نظر بگیرد و این موضوع باعث خواهد شد که کار منسجم تر پیش رود و مطالب زودتر برای انتشار آماده شود.

 

 

۴- جستجو در آرشیو سایت

یک وبلاگ نویس موفق همیشه از قبل می داند که فردا قرار است در مورد چه موضوعی بنویسد. اغلب وبلاگ نویسان موفق همیشه یک کاغذ یا یک وسیله همراه مثل موبایل یا تبلت همراه خود دارند و ایده هایی را که به ذهنشان می رسد را در آنها یادداشت می کنند که البته این ایده ها همیشه از مطالعه مطالب دیگر سایت ها ایجاد می شود.

 

یک راه حل دیگر برای انتخاب موضوع اینست که در آرشیو سایت یا وبلاگ خود گشت و گذار کنید و ببینید که در مورد چه مطالبی ممکن است کم کاری کرده باشید و چه پست هایی می تواند آنها را کامل کند و حتی پست های قدیمی را از این طریق می توان احیاء کرد و با مطالب جدید تلفیق نمود. این کار نیز یک صرفه جویی خوب برای انتخاب موضوع وبلاگ خواهد بود.

 

 

۵- توقف بررسی و تجزیه و تحلیل آماری

من باید اعتراف کنم که خود من گاهی اوقات بسیار وسواس به خرج داده و در گیر و دار تجزیه و تحلیل و بررسی آمار وبلاگم گرفتار می شوم. بررسی هایی مانند لینک های ورودی ، گوگل آنالیز ، رتبه الکسا و دیگر چیزها که مطمئنا این روند برای یک وبلاگ نویس بسیار خطرناک است و دقیقه ها و شاید ساعت هایی را در یک روز از او سلب کند.

 

درست است که آمار سایت را باید زیر نظر داشت اما این بررسی ها می تواند هفتگی یا ماهانه انجام پذیرد و توجه بیش از حد به این موضوع زمان زیادی را از شما می گیرد. بهتر است چک کردن آماری وبلاگ خود را به صورت دوره ای و در زمان های مشخصی انجام دهید.

 

 

۶- جلوگیری از اتلاف وقت در رسانه های آنلاین

سایت ها و رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و یوتیوب برای یک وبلاگ نویس هم می تواند مفید باشد و هم مضر . شبکه های اجتماعی ارزش فراوانی برای وبلاگ شما دارند و کمکی برای اتصال شما در جهت ایجاد لینک و ترافیک از این رسانه ها به داخل وبلاگتان هستند.

 

اما این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده به موقع و مفید از این شبکه ها زمانی درست است که ساعت های مشخصی برای این کار در نظر داشته باشید و مدام در بین مطالب مختلف و سطحی که روازنه در آنها ایجاد می شود ، نگردید و فقط هم و غم خود را بر روی وبلاگ و مطالب سایت خود بگذارید و هنگامی وارد این شبکه ها شوید که واقعا می خواهید در جهت پیشبرد اهداف وبلاگی خود قدم بردارید.

 

من خودم شخصا علاقه خاصی به شبکه یوتیوب دارم و انواع فیلم های آموزشی و سرگرمی را از این شبکه می بینم. حتی گذشته از این استفاده ها ، این شبکه برای تعداد بسیاری از وبلاگ نویسان حکم معدن طلا را دارد و با تهیه ویدیوهای کوتاه می توانند کاربران زیادی را روانه وبلاگ خود کنند.

 

اما پیشنهاد من اینست تا می توانید کمتر در شبکه های آنلاین گشت و گذار کنید و رعایت این موضوع در طی یک زمان کوتاه یا بلند مدت می تواند نتیجه قابل قبولی در جهت صرفه جویی در زمان نوشتن پست های وبلاگی شما داشته باشد.

 

 

۷- توقف خواندن دیگر وبلاگ ها

برای من همیشه خواندن وبلاگ های متعدد از طریق فیدخوان همیشه در راس کار بود ، تا زمانی که متوجه شدم که این کار وقت بسیار زیادی از من را می گیرد و حذف این موضوع توانست صرفه جویی بسیار بالایی را برای من به ارمغان آورد.

 

البته من نمی گویم که وبلاگ های دیگران را مطالعه نکنید ، اما به این موضوع دقت داشته باشید که اصولا اینترنت یک منبع بی پایان از اطلاعات و محتواهای مختلف است که خواندن و مطالعه آنها کاری بس وقت گیر و هدر دادن زمان و انرژی است. سعی کنید ابتدا به امر وبلاگ نویسی خود بپردازید و در روزهای خاصی از هفته و در زمان اوقات فراغت خود به سراغ وبلاگ های دیگران رفته و آنها را مطالعه کنید.

 

گرچه این نکته دور از ذهن نیست که بسیاری از وبلاگ نویسان موفق از همین مطالعه وبلاگ ها به درجات بالا رسیده اند ، اما از راه درست و با تعیین زمانی مشخص تا همیشه به کارهای لازم خود به خوبی برسند.

 

این موضوع هم ناگفته نماند که بحث فعالیت در انجمن های گفتگو نیز از این بحث دور نیست و می بایست فعالیت در آنها را منوط به حل مشکلات کاربران و یاد گرفتن موضوعات جدید و ایجاد لینک ورودی به وبلاگ خود کنید و از شرکت در مباحث بیهوده خودداری کنید.

 

راهکارهای شما برای صرفه جویی در زمان نوشتن مطالب وبلاگ چیست ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...