رفتن به مطلب

۵ کاری که باید در سئو از آنها فراری باشید !


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

در سئو ، این که بدانید چه کاری را نباید انجام داد و چه کاری را باید انجام داد هردو در یک سطح قرار دارند. خیلی از افراد در بخش های مختلف به خوبی عمل میکنند ، اما بعضی وقتها از تکنیک های black hat یا کلاه سیاه (به صورت عمدی و غیرعمدی) استفاده میکنند که میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود.

 

 

بخش های قابل قبول در بهینه سازی درونی یا On-site SEO

۱- لینک های داخلی

 

۲- محتوای خوب و تازه

 

۳- ساختار آدرس دهی

 

۴- Meta data

 

۵ -تصاویر

 

۶- چگالی کلمات کلیدی

 

اگر در رابطه با موارد بالا اطلاعاتی دارید ، حال بهتر است به سمت کارهایی برویم که باید ازآن ها دوری کنید !

 

نکته کوچک : افت رتبه وبسایت شما و عدم حضور در نتایج تا صفحات خیلی دور را پنالتی یا پنالایز شدن (penalize) میگویند.

 

۵ تکنیکی که شما را برای پنالایز شدن آماده میکند !

۱- لینک ها : دوری از مخفی کردن و فروش لینک ها

 

ایجاد لینک های غیر قابل دیدن یا invisible ، به این معناست که شما به صفحه ای لینک میدهید ولی برای کاربران قابل مشاهده نیست . جلوگیری از نمایش داده شدن لینک ها به کاربران میتواند برای سایت شما مشکل ایجاد کند . همینطور خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود . شاهد افت خیلی از وبسایت هاش فارسی به خاطر خرید و فروش بک لینک بوده ایم.

 

۲- کلمات کلیدی : دوری از keyword stuffing

 

اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث میشود تا چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم بالا برود و در بعضی شرایط میتواند خیلی سریع باعث افت و پنالتی شدن سایت شما شود. این اتفاق بیشتر در استفاده زیاد از Tag ها رخ میدهد . همینطور این که یک مطلب را برای بالابردن تعداد کلمات درونی آن ویرایش کنید و چندین بار کلمات کلیدی خود را در آن فقط به دلیل افزایش رتبه بالاببرید ، مصداق بارزی از keyword stuffing است.

 

۳ – صفحات : برگه های Doorway

 

Doorway ها که برایشان معادل فارسی سراغ ندارم ، همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند ! . اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید .

 

۴- محتوا: هیچ گاه از محتوای تکراری یا Duplicate content استفاده نکنید

 

ایجاد محتوای تازه و با کیفیت زمان میبرد ، برای همین بعضی از شرکت ها از محتوا های تکراری یا Scraped استفاده میکنند . به عبارت دیگر ، آنها محتوا را از دیگر سایت ها کپی میکنند و به نام خودشان درون سایتشان قرار میدهند .البته اگر به صفحه اصلی که مطلب را از آن کپی میکنید لینک بدهید ، جلوی پنالتی شدن شما تا حدودی گرفته میشود ولی در هر صورت ، کپی محتوا کار درستی نیست ، حتی اگر با لینک به مرجع باشد !

 

۵- Page Cloaking

 

Page Cloaking تکنیکی است که محتوای نمایش داده به کاربر با آن چیزی که روبات های موتور های جست وجو میبینند متفاوت است . یعنی اگر صفحاتی که کاربر و موتور های جست و جو میبینند متفاوت باشد ، شما یک صفحه را به اصطلاح Cloak کرده اید . این تکنیک میتواند سایت شما را سریعتر از آن چیزی که فکرش را میکنید پنالتی کند !

 

بهتر است که نگاهی به ساختار سایت خودتان بیاندازید تا ببینید که آیا مشکلات فوق را دارد یا خیر ؟ اگر دارد که هرچه سریعتر آنها را رفع کنید . چند لینک تکمیل کننده این مطلب را در ادامه قرار میدهم :

 

 

۱- لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. – سئوموز فارسی

 

۲- لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. – سایت About

 

۳- لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. – ویکی پدیا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...