رفتن به مطلب

چگونه بهترین کلمه کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید ؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

قبل از انجام سئو و آغاز فرایند لینک بیلدینگ باید ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که این کار، کار خیلی ساده ای است; اما سخت در اشتباهید! خیلی از پروژه های سئو به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با شکست مواجه شده اند. در این مطلب میخواهم در رابطه با نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی بنویسم و شما را با نحوه انتخاب صحیح آنها آشنا کنم.

 

 

۱- کلمات کلیدی طولانی بهتر اند.

خودتان را به جای کاربرانتان بگذارید، آیا یک عبارت کوتاه را در گوگل جست و جو میکنید یا یک عبارت طولانی ؟ مثلا سایت شما در رابطه با بهینه سازی سایت است، شما برای کلمه “بهینه سازی” شروع به دریافت لینک و ایجاد محتوا میکنید یا “بهینه سازی سایت” ؟ میبینیم که بین “بهینه سازی” و” بهینه سازی سایت” تفاوت های فراوانی وجود دارد. شاید کاربری که بهینه سازی را جست و جو میکند منظورش بهینه سازی سوخت است نه بهینه سازی سایت! اگر میخواهید برای کلمات مختلفی فرایند سئو را انجام دهید، پیشنهاد من انتخاب مرتبط ترین عبارتیست که دارای ۲ الی ۴ بخش است.

 

۲- چه تعداد کلمه انتخاب کنیم ؟

این که چه تعداد کلمه کلیدی را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد، اما این که آیا واقعا آن ها به درد شما میخورند مطرح است. باید کلمات کلیدی را بر اساس محتوای صفحه مورد نظر انتخاب کرد، البته در ادامه در این مورد بیشتر می‌خوانید.

 

۳ – ابزار های انتخاب کلمات کلیدی

ابزار های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی و دریافت اطلاعاتی در رابطه با آن ها وجود دارد. دقیق ترین و بهترین ابزار لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. است که در ادامه کمی در رابطه با آن توضیح خواهم داد. البته ابزار های دیگری مانند لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. نیز وجود دارند که متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند.

 

۴ – صفحه اصلی یا دیگر صفحات ؟

سعی کنید که رتبه صفحات داخلی را افزایش دهید تا صرفا دامنه اصلی. در این حالت میتوانید به صورت همزمان بر روی کلمات کلیدی مختلفی کار کنید. چون بهینه سازی برای تعداد زیادی کلمه در یک صفحه که از لحاظ املایی ارتباطی با هم ندارند، کار دشواری است و اکثر مواقع با شکست مواجه میشود. این که کاربر مستقیما به صفحه مورد نظرش وارد شود خیلی بهتر است تا این که به صفحه اصلی وارد شود و به دنبال صفحه مورد نظر بگردد!

 

۵- کلمات سخت و کلمات آسان چه کلماتی هستند ؟

اگر با بخش keyword finder سرویس ادوردز کار کرده باشید، در صفحه ای که اطلاعاتی در رابطه با کلمات کلیدی وجود دارد میبینید که ستون هایی همچون: competition , aproximate CPC ,Global Monthly Search وجود دارند. این ستون ها اطلاعات مهمی را در رابطه با عبارت انتخاب شده به شما میدهند.

 

 

35f8-adwords-important-items.jpg

 

 

 

میبینید که در اینجا:

 

competition یا رقابت: این بخش از سه سطح Low , Medium , High تشکیل شده است. میبینید که رقابت برای این کلمات کم است. اما دقت کنید که این که شاید برای کلمات بزرگ هم Low زده باشد، به دلیل تفاوت وب انگلیسی با فارسی است.

 

Global monthly searches: در این بخش تعداد جست و جوی آن کلمه در هر ماه را نمایش میدید که برای کلمه بهینه سازی سایت ۳۶۰۰ بار در ماه است .

 

Approximate CPC : اگر کمی با ادوردز و کلمات کلیدی کار کرده باشید، میتوانید از این بخش به عنوان ملاک رقابت در کلمات کلیدی استفاده کنید. برای کلمه بهینه سازی به طور میانگین ۱۵ سنت (تبلیغ کنندگان در ادوردز) باید بپردازند و برای بهینه سازی سایت ۲۷ سنت. پس میبینیم که رقابت نتایج مربوط به بهینه سازی سایت (با این که تعداد کلمات بکار برده در این عبارت بیشتر از عبارت بهینه سازی است) نسبت به بهینه سازی بیشتر است.

 

 

امیدوارم که بتوانید کلمات کلیدی مرتبط و خوبی را برای سایتتان انتخاب کنید و فرایند سئو را به خوبی انجام دهید. اگر سوالی در زمینه نحوه انتخاب کلمات کلیدی داشتید در نظرات مطرح کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...