رفتن به مطلب

Duplicate content چیست و چه ضررهایی دارد؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

سیاست کاری گوگل بر آن است که نتایج خوب و مرتبطی را تحویل کاربران دهد . این مشکل زمانی حاد میشود که شخصی در گوگل به دنبال مطلبی میگردد و به جای مطالب متفاوت و البته مرتبط ، مطالب تکراری برای او به نمایش در می آید. گوگل به آن محتوا نگاه میکند ، اگر تکراری بود(چه در سایت های دیگر وجود داشت و یا در همان سایت ) پنالتی های سنگینی برای آن سایت در نظر خواهد گرفت . در ادامه بر کارهایی که میتوانند Duplicate content ایجاد کنند ، مروری خواهم داشت.

 

 

محتوا های تکراری به روش های زیر به وجود می آیند :

کپی کردن :

 

محتوا های تکراری یا Duplicate content ها از آنجایی شکل میگیرند که نویسنده و مدیر یک سایت دیگر ایده ای برای نوشتن ندارند و مطالب دیگر سایت ها را کپی میکنند و درون سایت خود قرار میدهند . البته کپی کردن مطالب به جز این که از طرف گوگل کاملا مردود است ، باعث عدم اعتماد کاربران به سایت شما نیز میشود .

 

 

آدرس های تکراری برای یک مطلب :

 

زمانی که یک مطلب با چندین آدرس مختلف در دسترس قرار میگیرد (مثلا به صورت عددی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و همینطور این مطلب به صورت حروفی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) . این مشکل زمانی ایجاد میشود که شما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید و مطالب شما با چندین آدرس در دسترس است . صفحات سایت شما باید فقط از طریق یک آدرس در دسترس باشند .

 

 

نسخه پرینت و نسخه موبایل :

 

ایجاد نسخه های پرینت و موبایل برای یک سایت میتواند خیلی خوب و موثر باشد ، اما تا زمانی که با نسخه اصلی سایت نیز سازگاری داشته باشند و از سیستم آدرس دهی یکسانی استفاده کنند و مطلب را درون یک سایت تکرار نکنند.

 

 

پارامتر های مختلف برای آمارگیری :

 

بعضی از سیستم های آمارگیر ، آدرس های تکراری برای صفحات مختلف ایجاد میکنند که همان محتوای تکراری شناخته میشود و امکان پنالایز شدن وجود دارد.

 

 

 

چگونه مشکلات فوق را رفع کنیم ؟

ایجاد Redirect 301 :

 

ریدایرکت با کد ۳۰۱ ، میتواند راه حل خوبی برای صفحات تکراری باشد . میتوانید آدرس های دیگر را بر روی بهترین آدرس ریدایرکت کنید و جلوی ایجاد این صفحات مزاحم را بگیرید.

 

rel=”canonical” :

 

canonical یکی از تگ های معروف و مهم در سئو است ، میتوانید با این کد بدون ریدایرکت کردن کاربر ، به روبات های موتور های جست و جو آدرس صفحه اصلی را نشان دهید و گوگل نیز فقط همان صفحه را ایندکس میکند نه تمامی صفحات تکراری را.

 

ایجاد محتوای اصل و تازه :

 

یکی از توصیه هایی که بعضی وبمستر ها هیچ گاه آن را قبول نمیکنند ، ایجاد محتوای تازه و اصل است . وقتی میتوانید با گذاشتن کمی زمان ، محتوای خوب و به اصطلاح unique ایجاد کنید ، چه نیازی هست که مطالب دیگر سایت ها را کپی کنید ؟ . با تولید محتوا دیگر نباید نگران پنالایز شدن از طرف گوگل باشید ، چون آن مطلب برای اولین بار در سایت شما حضور داشته نه در چندین سایت دیگر !

 

 

امیدوارم که از مقاله فوق استفاده کنید و بتوانید جلوی ایجاد این صفحات مزاحم را بگیرید . میتوانید برای دانستن بیشتر در رابطه با Duplicate content مطالب زیر را بخوانید:

 

 

1 – لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

2- لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...