رفتن به مطلب

آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

Meta Keywords که اول بوجود آمد ،کار را برای موتورهای جستجو راحت کرد و مورد استقبال بسیاری از وبمسترها قرار گرفت، اما پس از چندی اوضاع به این صورت پیش نرفت و عده ای با گذاشتن کیورد های نامربوط و زیاد توانستند تا بازدید زیادی از سوی موتورهای جستجو دریافت کنند!

 

بله ! این وضع تا سال ۲۰۰۹ جریان داشت تا اینکه موتورهای جستجو مثل گوگل تغییراتی در سیستم خود جهت افزایش کیفیت جستجو بوجود آوردند. گوگل به صورت علنی در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. خود اعلام داشت که برای رتبه بندی از Meta Keywords استفاده نخواهد کرد.

 

حال احتمالا سوالات زیادی در ذهنتان به وجود آمده که بعضی از آنها را پیش بینی کردم و به آن ها پاسخ میدهم :

 

سوال : چرا گوگل از Meta Keywords در رتبه بندی سایت ها استفاده نمیکند؟

 

پاسخ : در پاسخ کوتاه میتوان گفت که چون برخی از وبمستران با وارد کردن متا کیورد های نامربوط و انبوه باعث آزار و اذیت جستجوکننده ها شدند، گوگل به این فکر افتاد که دیگر از متا کیورد در رتبه بندی سایت های استفاده نکند.

 

سوال : آیا گوگل تمامی متا تگ ها را مسدود کرده یا تا تنها متا کیورد را ؟

 

پاسخ : خیر . گوگل تنها Meta Keywords را مسدود کرده و باقی متا تگ ها در گوگل مانند Meta Description هنوز قابل اجراست.

 

سوال : آیا گوگل برای همیشه Meta Keywords را مسدود خواهد کرد؟

 

پاسخ : بله ! گوگل سعی دارد رضایت کاربران را جلب کند و تا زمانی که این مشکل وجود داشته باشد گوگل از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیشود.

 

سوال : آیا تنها گوگل از Meta Keywords استفاده نمیکند ؟

 

پاسخ : در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیشود ، ولی در موتور های جستجوی یاهو و Ask استفاده میشود.

 

سوال : ۲ موتور جستجو از Meta Keywords در رتبه بندی استفاده میکند و دو موتور دیگر استفاده نمیکند ! حال در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟

 

پاسخ : آن دو موتور جستجو که از متا کیورد در رتبه بندی استفاده نمیکنند از مهم ترین موتورجستجو ها هستتند که میتوانند به شما بازدید زیادی بفرستند ولی Yahoo و Ask هم زیاد مهم نبوده و از طرف دیگر بازدید زیادی به سایت شما ( حد اقل سایتهای فارسی ) نمیفرستد. در صورت استفاده بیش از حد و غیر طبیعی باعث ناراحتی آن دو موتورجستجو اول میشوید و درحدود ۹۰% بازدید سایت خود را از موتور جستجو از دست میدهید.

 

در صورتی که باز هم راضی نیستید با Meta Keywords خداحافظی کنید و دوست ندارید بازدید های ارجاع شده محدود سایت خود را از موتورهای جستجوی Yahoo و Ask از دست بدهید، حداقل از متا کیورد ها در صفحات وب خود کم استفاده کنید! و حداکثر استفاده متا کیورد را در سایت خود ۵ قرار دهید. تا از طرفی باعث ناراحتی گوگل و بینگ نشوید و از طرفی ، yahoo و ask را از دست ندهید.

 

به صورت کلی اگر خودتان به سایتهای بزرگ جهانی، وبلاگهای سئوکاران بزرگ و .. نگاهی بیاندازید خبری از متا کیورد نیست !

 

همچنان joost de valk که یکی از سئوکارهای بزرگ وب هست هم در وبلاگ خود از متا کیورد استفاده نکرده و هم در افزونه WordPress SEO پیشنهاد کرده که از این متا استفاده نکنید!

 

و هم میتونید خودتان دست بکار شوید ! و این تجربه را انجام دهید ! سایتی را باز کنید که از متا کیورد استفاده کرده باشد، متا کیوردی را که وارد کرده است در گوگل جستجو کنید، آیا سایتش را مشاهده میکنید؟!

 

به احتمال ۹۷% پاسخ خیر است و آن ۳% باقی مانده احتمال دارد که سایت بخاطر anchor text در جستجو دیده شود.

 

حال موضوع که روشن شد ! میتوانید خودتان تصمیم بگیرید !

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...