رفتن به مطلب

آیا واقعا پیج رنک مهم است؟


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

پیرو مطلب قبلی در رابطه با این که لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، مجاب شدم تا در مورد پیج رنک هم بنویسم .

 

ابتدا ، به توضیحی کوچک در مورد پیج رنک میپردازم . پیج رنک رتبه ای است بین ۰ تا ۱۰ که توسط گوگل و توسط معیار های خاص که در ادامه به آن میپردازم محاسبه میشود .

 

به نظر شما ،آیا پیج رنک مهم است ؟

 

2e16-google-page-rank-update-2012.jpg

 

 

 

 

معیار هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه میشد و میشود ، تعداد لینک های ورودی به سایت شما ، ارزش آن ها ، هویت یا authority آنها ، و . . است . گوگل برای محاسبه پیج رنک و همینطور ، رتبه بندی سایت ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هر روز در حال بروزرسانی یا آپدیت است . مثلا بروزرسانی های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته اند بر روی سئو تاثیر های مثبت و منفی ای بگذارند . مثلا ، با آپدیت پاندا ، سایت هایی که دارای مطالب کپی بودند تماما از صفحات اول موتور های جست و جو دور شدند و جای خود را به سایت های دارای مطالب مفید و یکتا دادند. با آپدیت پنگوئن ، سایت هایی که لینک های خریداری شده و یا تبادل لینک و . . داشتند ، دچار مشکل شدند و پیغامی از طرف گوگل دریافت کردند . البته این پیغام ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر ها ارسال میشد .

 

مطلب سئوموز فارسی را با موضوع لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را برای آشنایی کامل با پیج رنک بخوانید.

 

بعد از بروزرسانی های الگوریتم های گوگل ، باز هم گوگل در حال بروزرسانی است و شاید همین الان آپدیت دیگری را منتشر کرد !

 

پیج رنک هم نشان نحوه فعالیت یک سایت در زمینه های لینک بیلدینگ است ، اما باید در نظر گرفت که گوگل هر از چند گاهی پیج رنک را بروز میکند و این کار دارای یک زمان خاص و مشخص نیست . شاید از این نظر ، الکسا بیشتر قابل اعتماد باشد ! چون الکسا هر روز رتبه ها را بروز میکند. در سال ۲۰۱۰ گوگل به مدت ۹ ماه پیج رنک ها را بروز نکرد . ولی در سال ۲۰۱۱ در یک دوره زمانی کوتاه ، چندین بار پیج رنک ها را بروز کرد . پیج رنک بر روی رتبه کلمات بر خلاف چیزی که فکر میکنید تاثیری ندارد . مثال میزنم ، بیست اسکریپت با کلمه سئو در صفحه اول است و دارای پیج رنک ۳ میباشد . یکی از سایت های رقیب دارای پیج رنک ۴ میباشد و در صفحه ۲ قرار دارد . اگر پیج رنک بر روی کلمات مستقیم تاثیر داشت ، پس باید سایت این همکار عزیز در صفحه اول و بالاتر از بیست اسکریپت قرار میگرفت .

 

بهتر است به جای نگاه کردن به ارقام و رتبه ها ، ببینیم که آیا واقعا این سایت با کلمه کلیدیش صفحه اول جای دارد یا نه ؟ مثلا به سایت fxmarketcenter بروید ، این سایت دارای پیج رنک پایینی است . اما با کلمه کلیدی خود ، ” فارکس ” در صفحه اول گوگل جای دارد . در حالی که سایت های رقیب ، دارای پیج رنک های ۳ و ۴ میباشند اما در صفحه اول جای ندارند.

 

انتخاب با خودتان است ! ، توجه به آمار و ارقام و یا میزان موفقیت در موضوع کاری خود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...