رفتن به مطلب

اشتباهات وبلاگ نویسی که امنیت وردپرس را به خطر می اندازد


پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

اشتباهات وبلاگ نویسی که امنیت وردپرس را به خطر می اندازد : هدف همه صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها و کسب و کارها از سفارش و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. برای حرفه خود ، اطلاع رسانی به مخاطبان و تبلیغات است و همه ما می دانیم که اگر وب سایتی در موارد نخست نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل قرار نگیرد ، عملا توسط کاربران دیده نخواهد شد . از این رو توجه به سئو سایت بسیار مهم است .

و همانگونه که همه ما می دانیم اصلی ترین کار برای بهبود سئو سایت ، به روز رسانی مطالب و توجه به کیفیت محتوا است .

اما گاهی مدیران سایت نا خواسته به امنیت سایت خود لطمه زده و همین امر موجب می شود که رقیبان با نفوذ در وب سایت آنان کارشکنی کرده و موجب افت سئو سایت یکدیگر نیز باشند . در این مقاله نگاهی می اندازیم به اشتباهات وبلاگ نویسی که سبب به خطر افتادن امنیت وب سایت های ورد پرسی می گردند .

عدم استفاده از رمز مناسب : ابتدایی ترین اشتباه که موجب هک شدن سایت ها می گردد ، عدم استفاده از رمزهای قوی و مناسب است . رمزهایی مثل 1234 یا تاریخ تولد مدیر سایت و امثال آن ضعیف و قابل حدس زدن هستند . از نسخه 3.7 به بعد ورد پرس به یک قدرت سنج برای تشخیص قوی یا ضعیف بودن رمز شما مجهز شده که شما را در انتخاب رمز مناسب یاری می نماید .

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

به روز رسانی تم ها ، پلاگین ها و… :

کافی است به عنوان ادمین وارد سایت خود شده و در صورتی که نسخه جدیدی از ورد پرس موجود بود آن را به روز رسانی کنید . همچنین در صورتی که پلاگین ها ، ماژول ها و سایر بخش های نصب شده روی وب سایتتان نیز نیاز به به روز رسانی داشت حتما آن ها را به روز رسانی کنید . چرا که نقاط ضعف و روش های نفوذ به نسخه های قدیمی تر توسط هکرها شناسایی شده و باقی مانده نسخه های قدیمی امنیت وب سایت شما را پایین آورده ، آن را در معرض خطر قرار می دهند .

 

نام کاربری ادمین :

در صورتی که شما نام کاربری خود را تغییر ندهید ورد پرس به صورت پیش فرض نام کاربری ادمین را در نظر می گیرد . حتما خودتان متوجه شده اید که نفوذ کردن به وب سایت در شرایطی که هکر نام کاربری شما را می داند ، چقدر ساده تر خواهد شد .

 

بک آپ :

به شما پیشنهاد می کنیم که پروسه بک آپ گرفتن را روی حالت خودکار قرار دهید . چرا که این عمل بسیار مهم است و اگر بخواهید خودتان هر چند وقت در میان این کار را انجام دهید ، احتمالا آن را فراموش خواهید کرد .

 

در صورتی که شما نیز اشتباهات دیگری به ذهنتان میرسد که موجب به خطر افتادن امنیت وب سایت می گردد ، لطفا حتما این اشتباهات و راه حل های جلوگیری از آن ها را در بخش نظرات برای ما و بازدیدکنندگان سایت بنویسید .

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...